Såriga ögon

Moaberg

Trådstartare
Idag upptäckte jag att min älskade kanin har sår runt båda ögonen, dessutom satt det 5 fästingar på ena ögat. Jag visiterar henne dagligen och det var inte där igår kväll. Hon är 4 år och har aldrig varit sjuk/skadad. Är det någon som vet vad det är och vad vi ska göra? Eftersom det är ganska sent nu så kan vi inte ringa veterinär, därför skriver jag här i hopp om att någon kanske vet vad vi ska göra tills dess att vi får tid hos veterinären

Hon är bra nu, det var ngn typ av allergisk reaktion, fästingarna kom då hon blev varm(och hade ju sår) runt ögonen

Liknande trådar

Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 097
Senast: Bison
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 811
Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin... 2
Svar
27
· Visningar
2 460
Senast: Zetly
·
Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla... 2 3
Svar
49
· Visningar
4 095

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • En tråd om bäddar

Hästrelaterat

Tillbaka