Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Aha, på min blev det bättre på en gång! Därför blev jag fundersam![]()
Nu är jag orolig igen.
Hon verkar så trött! Kan det vara kortisonet?
Ja. Men det behöver inte vara det så jag skulle prata med behandlande veterinär.
Vanligtvis när man testar mot foderallergi brukar veterinärerna rekommendera 6 veckor åtminstone.
Jag hoppas det inte är något fel på kisse fast hon är trött
OkejKanske min katt som är känslig, får han i sig lite av det han inte tål har han utslag på en gång, samt går bort snabbt med
Fodret som det handlar om här är ju just allergifoder, då brukar det som sagt vara en period någonstans runt 6 veckor för att se hur de svarar på det fodret, ibland i kombo med mediciniering som @sthu ju har sin katt på.
Maken gav fel mat till Tuva i morseHon fick det vanliga torrfodret, inte allergimaten.
Är det bara att börja om nu?
Fortsätt bara, kan ibland behövas flera tillfällen för att allergin ska bryta ut. Hon går dessutom på kortison ju, så fortsätt enligt veterinärens order.
Ok, nu är allergifodret slut snart. Hon har inga sår men huden är lite röd vid öronen fortfarande.
Hur går jag vidare nu?
Veterinären har stängt över jul och nyår..
Fortsätt med samma allergifoder tills du får tag i veterinären igen
Jag får inte tag i mer foder.. Är bara veterinären som säljer det här och posten hinner inte komma fram innan det är slut..![]()
Inget jourdjursjukhus som är öppet där du kan köpa foder?
Känns lite illa planerar av veterinären. När jag fått göra allergiutredning har det varit en mycket tydligare plan från veterinären :/
Ja nån plan har vi inte lagt upp direkt.. Tyvärr :/ Men det verkar som om han jobbar torsdag i alla fallJag vill helst börja ge vanlig mat men det är väl inte dags än.