Sår på knäled, läcker (led?!)vätska...

Sv: Sår på knäled, läcker (led?!)vätska...

Prinsen är redo att lämna kliniken imorgon och kommer fortsätta få pc men då i form av vanligt penovet. Dock blir han kvar till onsdag ändå pga stormen :( Helt värdelöst, men han är åtminstone fortsatt på bättringsvägen!

Skönt att han får komma hem och att det hela går åt rätt håll!

Tack båda två! Ska bli skönt att han äntligen får komma från kliniken och att 1/3 av boxvilan är avklarad! :)

Så imorgon bitti sätter jag mig i bilen för att åka till biltema och handla grejer han behöver för omläggningen, hyr en transport på vägen, hämtar fv och sen äntligen till prinsen :love:

Ser dock inte framemot 40 mil i bil i morgon :p

Finns sånt på Biltema, det visste jag inte :p
Så bra! Lycka till nu.

Dom där flexlindorna (powerflex heter väll orginalet?) kostar typ en tia på biltema! Hos tex granngården går dom väll loss på ca 40:-? :D

Va exakt såna jag köpte ett gäng! :D 10 stycken för 100kr och på granngården får 3 för 100kr.. helt galet att det är sån skillnad!

Det här vart inge bra alls :( prinsen är inte ett dugg nöjd med att vara från kliniken, han är mer vild än tam i boxen och inget apotek har lugnande hemma :(

Ta in en kompis till att börja med, när han väl fått in den nya rutinen brukar det lugna sig rätt snart.

Han har en kompis nu, men den kompisen kan inte stå på boxvila i ett par dagar till prinsen vant sig. För kompisen är också konvalescent, men har en skada som hon måste röra på för att hålla igång blodcirkulationen.

och ja han lär vänja sig, men håller han på såhär tills han vant sig så kan det var kört för hans del.

attans att du bor så långt bort, annars hade jag kunnat lånat ut en Domosedan-gel-tub. Du får efterlysa en sån bland dina vänner på fejjan...

Finns det andra hästar i stallet som kan turas om då? Annars kanske det går att låna någon. Hålla honom drogad i veckor låter inte heller som ett bra alternativ precis.

Jag har ju inga vänner här i varberg, 20 mil hemifrån :/

Han ska inte va drogad i veckor, utan jag tror det räcker med lite halvt drogad ett par dagar bara tills han vant sig.

Andra apoteket vi va på ringde runt, men dom sa att de är besställningsvara

Distriktsveterinären/annan veterinär borde kunna ge något tills du apoteket fått hem tycker jag....

Nyfiken på vad summan slutade på,var det som du trodde?

Senast ändrad:

Ja jag är på väg dit nu och hoppas dom går med på att ge mig något!

Har aldrig den här hästen ballla ur på detta vis.. :/

Har inte fått slutsumman än, men ca 32.000.. så bättre än vi befarade!

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 411
Hästvård Hästen stod för 13 dagar sedan i hagen med ett gäng väldigt ytliga skrapsår på över- och underarmen, lymfangit ner till knät, lite feber...
Svar
8
· Visningar
1 996
Senast: Bluefish
·
Hästvård Min häst gick omkull i hagen i förrgår och dammade rakt igenom staketet så två stolpar går av. På något vis skär han sig strax under...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
21 337
Senast: Messy
·
Hästvård Varning för långt inlägg, ska försöka fatt mig så kort som möjligt… Inte för att jag vet vad jag vill med min redogörelse, men kanske...
Svar
11
· Visningar
6 024
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka