Sår på knäled, läcker (led?!)vätska...

Sv: Sår på knäled, läcker (led?!)vätska...

Jadu summan var på 24.000 igår innan ledvätskeprov och bandagebyte. Så om ingenting händer kommer slutsumman hamna på ca 35.000 tror jag.

Vad är det för hund du pratar om? Det är ingen hund inblandad här?

Nu har jag läst ikapp hela tråden, pust....

Om jag hade varit fodervärden och hittat den här tråden där jag diskuteras så skulle jag aldrig hämtat ut hästen när den blir utskriven!

Du har skrivit hur bra fv är flera gånger, men är men du har också skrivit om fvs ekonomi (måste låna av dig), att fv är oansvarig (red för nära hästen framför), att fv ger hästen för lite mat (endast bete) osv. Jag vet inte om jag skulle vilja läsa det om mig själv utan att haft möjlighet att "försvara" mig om jag var fv.

Jag tycker du ska göra vad du kan för att radera den här tråden.

Har också läst och håller med här.

Tycker det är fel att ta upp sådana här saker på ett forum. Man tar det med de inblandade och blandar inte in utomstående.

Jag är själv mitt uppe i en jobbig grej med en fodervärd, men skulle inte drömma om att dra det på Buke.

Fast hur många trådar finns det inte om korkade, oansvariga, dumma hästägare, fodervärdar, stallägare you name it.. ? Varför ska just denna tråd raderas?

Dessutom var det knappast TS som drog in fodervärden i tråden utan mer alla andra som prompt skulle ha reda på fodervärdens ekonomi och inställning osv osv...

Spelar ingen roll. Hör till vanligt hyfs att man håller sådant enbart bland dem det berör.
Alltid en fara med att dryfta problem offentligt, och också orättvist, faktiskt mot alla parter.

Då kan ju buke stänga ner, för det kryllar av trådar där någon utomstående nämns i trådstarten och kommer diskuteras vidare i tråden.

Har du hört något nytt eller får du veta mer efter helgen?

*kl'

Var ju inte TS som drog upp diskussionen ang FV och försäkringar, eller??

En del provocerar alltid fram såna diskussioner.

Inget nytt om prinsen mer än att han mår fortsatt bra :) Får veta på måndag hur det ser ut och vilken dag han får åka hem..

Men lägg ner.
Bägge trådarna är ju helt centrerade runt just FV, oavsett vilken tråd det gäller, sen är det helt klart tydligt att givetvis har TS inte avsiktligt menat att regelrätt smutskasta ngn öht. klart det blir en diskussion utifrån det, att säga att TS inte har del i att FV diskuterats blir ju absurt. som ts när det tar fart isåfall och FV kommer på tal så bör man ju isåfall kontra med att säga att man inte vill diskutera detta, men så har ju inte varit fallet alls utan faktum kvarstår att hade fv loggat in så undrar jag hur denne hade känt det, eftersom det blir så tydliga detaljer runt hela situationen och bilder på hästen osv.
TS har ju själv svarat att hade hon själv hittat en sån tråd om sig själv hade hon blivit skogstokig. det tror jag faktiskt de flesta hade blivit, ffa otroligt ledsna över att halva internet har synpunkter på ngt de inte har en susning om annat än det en TS redogör för osv. Rent objektivt är det väl inga som helst konstigheter. Jag tycker dessa trådar skiljer sig rejält i fråga om detaljer och konstant fokus på just FV situationen osv. andra trådar där diskussion om tredje part på forumet brukar OFTA, enligt vad jag ser, få just dessa kommentarer att man bör ta saker sinsemellan och inte diskutera ngn annan som kan identifieras, på internet som inte har en chans att försvara sig. ibland rent av stängas pga forumreglerna, när det drar iväg. Jag har flertalet gånger sett trådar där "andra parten" hittar tråden och kontrar med helt andra versioner av saken osv. Dessa trådar brukar stängas rätt snabbt med samma direktiv som ovan.

och nej: jag känner inte ngn FV, eller har en susning om vem denne är. Det borde vara uppenbart i sig. Inte heller är jag ute efter TS och det framgår det också, om man vill läsa och kan förhålla sig objektiv de femtielva sidor som tråden gått.

Men lägg ner.
Bägge trådarna är ju helt centrerade runt just FV, oavsett vilken tråd det gäller, sen är det helt klart tydligt att givetvis har TS inte avsiktligt menat att regelrätt smutskasta ngn öht. klart det blir en diskussion utifrån det, att säga att TS inte har del i att FV diskuterats blir ju absurt. som ts när det tar fart isåfall och FV kommer på tal så bör man ju isåfall kontra med att säga att man inte vill diskutera detta, men så har ju inte varit fallet alls utan faktum kvarstår att hade fv loggat in så undrar jag hur denne hade känt det, eftersom det blir så tydliga detaljer runt hela situationen och bilder på hästen osv.
TS har ju själv svarat att hade hon själv hittat en sån tråd om sig själv hade hon blivit skogstokig. det tror jag faktiskt de flesta hade blivit, ffa otroligt ledsna över att halva internet har synpunkter på ngt de inte har en susning om annat än det en TS redogör för osv. Rent objektivt är det väl inga som helst konstigheter. Jag tycker dessa trådar skiljer sig rejält i fråga om detaljer och konstant fokus på just FV situationen osv. andra trådar där diskussion om tredje part på forumet brukar OFTA, enligt vad jag ser, få just dessa kommentarer att man bör ta saker sinsemellan och inte diskutera ngn annan som kan identifieras, på internet som inte har en chans att försvara sig. ibland rent av stängas pga forumreglerna, när det drar iväg. Jag har flertalet gånger sett trådar där "andra parten" hittar tråden och kontrar med helt andra versioner av saken osv. Dessa trådar brukar stängas rätt snabbt med samma direktiv som ovan.

och nej: jag känner inte ngn FV, eller har en susning om vem denne är. Det borde vara uppenbart i sig. Inte heller är jag ute efter TS och det framgår det också, om man vill läsa och kan förhålla sig objektiv de femtielva sidor som tråden gått.

Lägg av nu! Jag skrev att jag blivit skogstokig om jag hittat en sån tråd från min fv om saker som jag inte var medveten om! INTE en sån här tråd där jag inte skrivit nånting som fv inte är medveten om eller som jag inte dsiskuterat med fv!!

Och dessutom handlade isåfall den andra tråden mer om mina åsikter angående fv.. men där vart det inga såna här kommenterar!

På allvar? du hade inte brytt dig ett dugg om ngn FV diskuterat dig i 2 långa trådar på sociala media, oavsett eran privata dispyt sinsemellan? jag fattar öht inte hur det kan vara ett "fel" att du inte blev påtalad tanken runt problemet med den första tråden, en gång är ibland ingen gång osv. Men kan du inte ärligt reflektera över att det kanske nu, med andra tråden som dessutom är väldigt pågående och detaljerad i fråga om hur du känner och hur läget utvecklar sig osv, att det kanske faktiskt - rent objektivt - inte är hundra. ställ dig själv i läget om du var motparten. och vi kan väl skippa otrevligheterna ang. att lägga ner, lägga av osv kan jag tycka, och istället vara lite konstruktiva i diskussionen.

Kolla du dittinläghg häruppe där även du använde "men lägg ner", innan du talar om för mig att jag ska skippa det.

och nej jag är fullt medveten om att sånt här diskuteras och att fv och hennes garanterat har åsikter om mig som jag inte vet om, så nej jag hade inte sett det som världens största grej. Folk pratar, så enkelt är det. Och mina åsikter är mina åsikter, dom står jag för. Jag har heller aldrig sagt att min sida av saken är den enda eller den riktiga. Allt har hela tiden vart hur jag känner, vad jag tycker osv.

Jag förstår dig, och håller tummarna för er. Jag tycker inte att du talat illa om fv, utan mest funderat kring din häst, er framtid samt dina tankar om att överhuvudtaget lämna bort hästen till en fv.

Du har inte startat nån tråd om "dålig oansvarig fv". Det är andra som verkat tycka det och dragit in allt sånt medan du varit väldigt saklig.

Jag hade absolut inte tagit illa upp om jag som fv råkat läsa en sån här tråd.

ja jag addresserade samtliga parter inkl mig själv ang. att lägga ner och otrevliga kommentarer allmänt som kan skippas till förmån för en konstruktiv diskussion ;)

jag tycker inte direkt faktumet att du säger att du och FV är överrens om vad ni tycker och vad du är missnöjd med osv, bortser från faktumet att ngn diskuteras sida upp och sida ner på sociala media. även om jag förstår och även sett iof att du inte avser att smutskasta ngn rent i sak. jag tycker bara det blir obehagligt när trådarna tar vänding så att ngn redogör för hela händelseförlopp som drar otroligt många tusen läsare, och följer en handling och utveckling som fler och fler ställer frågor runt och blir svarade på osv, vilket ännu mer ju blir att en person diskuteras/ fås åsikter om, och folk drar slutsatser mer och mer långdraget utifrån det osv. Det är återigen öht inget riktat mot dig öht utan jag belyser verkligen helt ärligt bara det jag känner i form av dina trådars ämne och utveckling, och hur jag känner ang. såna trådar generellt. sätt dig själv på motsatta sidan i passagerar sätet som sagt?

Jag förstår dig, och håller tummarna för er. Jag tycker inte att du talat illa om fv, utan mest funderat kring din häst, er framtid samt dina tankar om att överhuvudtaget lämna bort hästen till en fv.

Du har inte startat nån tråd om "dålig oansvarig fv". Det är andra som verkat tycka det och dragit in allt sånt medan du varit väldigt saklig.

Jag hade absolut inte tagit illa upp om jag som fv råkat läsa en sån här tråd.

Precis, första tråden var ju faktiskt i början riktigt på att jag själv va hysterisk.

Tack :bow::bow::bow:

Läs vad jag svarade dig senast, så behöver du inte upprepa frågan om hur jag hade känt om det var tvärtom fler ggr.

Alltid tråkigt med sår in till led..

Inte orkat läsa hela tråden, men måste bara kommentera att många verkar mena att klinikerna "vill behålla hästarna för att tjäna pengar". Som veterinär blir man extremt trött på att höra detta..
Som veterinär har man ett visst ansvar, vi får inte släppa hem en häst som man anser riskera att utstå lidande på grund av otillräcklig vård i hemmiljö. Händer något är det vi som får skit.
Som ägare har man dock rätt att avsluta behandlingen, men då är det upp till veterinären att besluta om hästen klarar att åka hem utan bästa behandling eller om den är så pass dålig att den måste avlivas.

Det kan jag förstå att man blir! Jag litar ju på veterinärerna och tror intr dom överbehandlar. Är även glad att deras åsikter om behandlingen inte ändrades när jag sa att han bara är försäkrad upp till 25.000, för det tycker jag visar på att alla får samma behandling och att det är den behandling prinsen får som är nödvändig.

Alltid tråkigt med sår in till led..

Inte orkat läsa hela tråden, men måste bara kommentera att många verkar mena att klinikerna "vill behålla hästarna för att tjäna pengar". Som veterinär blir man extremt trött på att höra detta..
Som veterinär har man ett visst ansvar, vi får inte släppa hem en häst som man anser riskera att utstå lidande på grund av otillräcklig vård i hemmiljö. Händer något är det vi som får skit.
Som ägare har man dock rätt att avsluta behandlingen, men då är det upp till veterinären att besluta om hästen klarar att åka hem utan bästa behandling eller om den är så pass dålig att den måste avlivas.

jag tycker ditt bidragande i tråden är mkt positivt! bra att få reflektioner utifrån ett infekterat ämne. problemet veterinär kliniker som behöver pengar och resurser och ffa mer pengar till vidareutveckling och forskning för att komma vidare, i kombination med Försäkringsbolagens aspekter, blir ett problem och en debatt i sig, och den problematiken , även utifrån etiska aspekter både gällande försäkringstagare och även djur, har väckt rätt mkt rubriker senaste åren i media och jag tror ännu mer skulle behövas. ffa gällande försäkringsbolagens förhållande till just vad veterinärerna behöver och vill nå. enligt mig blir frågan väldigt kompex i sitt sammanhang och jag tror det skulle behöva belysas ännu mer just ang. komplexiteten i sig, och ffa tror jag försäkringstagarna skulle behöva bli mer insatta.

jag tror ingen veterinär " på golvet" öht har ngn agenda att vare sig spara pengar i sig, eller än mindre skicka hem ngt djur som lider och inte är redo att skickas hem.

jag belyser mer att det finns ett system problem utöver det, och det är ren politik på högre nivå, inte ngt vare sig veterinärer på golvet eller djurägare som är drabbade av ett sjukt djur, är utsatta för i sig dagligen dax. men problemet existerar likväl på högre politisk nivå, och det orsakar som sagt väldigt mycket, högst relevanta, debatter och skriverier och aktuellla ämen för alla parter inblandade, det är ett faktum.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 419
Hästvård Hästen stod för 13 dagar sedan i hagen med ett gäng väldigt ytliga skrapsår på över- och underarmen, lymfangit ner till knät, lite feber...
Svar
8
· Visningar
1 996
Senast: Bluefish
·
Hästvård Min häst gick omkull i hagen i förrgår och dammade rakt igenom staketet så två stolpar går av. På något vis skär han sig strax under...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
21 337
Senast: Messy
·
Hästvård Varning för långt inlägg, ska försöka fatt mig så kort som möjligt… Inte för att jag vet vad jag vill med min redogörelse, men kanske...
Svar
11
· Visningar
6 025
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka