Sår på knäled, läcker (led?!)vätska...

Sv: Sår på knäled, läcker (led?!)vätska...

Prognosen för prinsen är så positiv som den kan vara iallafall efter att nytt ledvätskeprov och bandagebyte gjordes idag.. en liten lättnad!

Jag tänkte mer att det säkert inte bäddar för det bästa förtroendet från hennes sida heller om hon läser tråden . Jag hade blivit riktigt upprörd och ledsen om jag hittade en tråd på nätet som handlade om mig ur hästägarens synpunkt , när jag faktiskt inte gjort ngt fel .

Fast problemen som enligt mig funnits har jag ju tagit med henne också, så det är ju inte så att jag är grinig här och låtsas som att allt är frid och fröjd till henne.

Nej givetvis har du det . Men att bli uthängd på sociala media är ju ändå inte särskilt välbekomme .
Det går ju inte för ngn relaterad att öht missta sig på om ngn känner personen eller Om det är personen själv . Du har ju postat bilder på hästen om inte annat

Hur skulle du själv förhålla dig om du hittade FV tråd i detalj i annan version som handlade om åsikter om dig ????:(

Men snälla, ge dig!!!

VAR har TS klankat ner på FV?? Hon har funderat och sagt att magkänslan varit si och så, INTE anklagat FV för att inte klara av det hela.

DET är fullt naturligt, likaså att bekymra sig om hur det kommer att bli framöver för/med hästen. Ventilerat olika scenarion och även skrivit att hon är villig att strunta i uppsägningsmånaden.

Är DU FV och har skuldkänslor, eller??? Alternativet känns som att du helt sonika har något emot TS i största allmänhet. Ta det med henne direkt då

Seriöst ?
Läs gärna hela tråden . Ffa hur jag ställer mig .ge dig själv du ;)

Jag har följt tråden från att den startade, och tycker (fortfarande!) att du beter dig otroligt dumt, har bara väntat på att du skulle lägga ner någon gång, men ICKE!!

jag tycker du bör komma med ngt konstuktivt som hör tlll TS tråd. öh.t . lägg ner annars eller läs tråden som sagt, det lär du inte ha gjort oavsett vad du säger enligt inläggen du gör nu sista timmarna vilka förefaller vara högst sållade och subjektiva i fråga om dina rena påhopp i sammanhangen. ¨

tråden i sig är högst civil i sig utifrån det oerhört komplicerade ämnet och situationen. har du känsla av att den är okrontoversiell ifråga om innehållet bör du anmäla det till moderatorerna.

Senast ändrad:

Nej givetvis har du det . Men att bli uthängd på sociala media är ju ändå inte särskilt välbekomme .
Det går ju inte för ngn relaterad att öht missta sig på om ngn känner personen eller Om det är personen själv . Du har ju postat bilder på hästen om inte annat

Hur skulle du själv förhålla dig om du hittade FV tråd i detalj i annan version som handlade om åsikter om dig ????:(

Men seriöst, tråden har pågått ganska länge och nu när allt annat är avklarat DÅ kommer du på att det är synd om fv för att jag skrivit tråden.
Det känns helt seriöst som att du bara letar anledningar att ogilla mig för. Annars borde du kommit på detta långt tidigare.

Jag har upprepade ggr skrivit att fv är en jätte trevlig och snäll tjej, att det INTE är personligt emot henne.
Jag har också upprepade ggr skrivit att jag och fv är överens.
Jag har också skrivit att fv hanterade detta med skadan när den uppkom jätte bra.

Och förövrigt är ju hästen min och det finns bilder i massa andra trådar på honom också, som las upp INNAN jag lånade ut honom. Så folk kan lätt ta reda på vilken häst som är min och koppla ihop det utan den här tråden.

Senast ändrad:

Men snälla, ge dig!!!

VAR har TS klankat ner på FV?? Hon har funderat och sagt att magkänslan varit si och så, INTE anklagat FV för att inte klara av det hela.

DET är fullt naturligt, likaså att bekymra sig om hur det kommer att bli framöver för/med hästen. Ventilerat olika scenarion och även skrivit att hon är villig att strunta i uppsägningsmånaden.

Är DU FV och har skuldkänslor, eller??? Alternativet känns som att du helt sonika har något emot TS i största allmänhet. Ta det med henne direkt då

Jag säger ----> :up: och tack för försvaret!

tråkigt att du ser det så. snarare så har jag läst både denna och din andra tråd och försökt vara ypperst objektktiv rent alllmänt. Jag har tidigare även inflikat att det vore opassligt om FV läser detta, men det uppmärksammades inte sen länge i tråden tillbaka. Tyvärr är objektiva kommentarer rent allmänt i trådar som dessa, sällan uppskattade då addressaten sällan uppskattar sådana kommentarer eller synpukter i sig utan gärna väljer att se dem subjektiva och riktade oavsett hur man addresserar olika aspekter av ämnet.
Mycket tråkigt!

jag frågar igen - utan att du går igång och börjar hetsa ang. vad jag skriver: hade du själv uppskattat att hitta det du skriver om FV här på internet? om det varit du som ägare som adresserades och diskuterades i många sidor?
du verkar väldigt ung och oerfaren både gällande hästägande och sociala media utifrån dina redogörelser allmänt och dina svar på sociala media utifrån de svar och reflektioner du får.

Senast ändrad:

Jag har inget emot kommentarer av något slag. Men av allt jag skrivit så finns det inte en enda positiv grej, utan allt är bara att jag gör fel gentemot fv.

Och att du nu efter båda trådarna helt plötsligt kommer på att det är fel och elakt emot fv att jag skrivit dom här trådarna finner jag ganska märkligt. Och du kommenterade nu heller inte att jag aldrig skrivit något personligt elakt emot fv, också ganska lustigt.

jag undrar igen om du öht läst mina senaste poster sista dygnen ang. att jag tycker du ska ta hem din häst pga det du känner ang. FV osv? För din skull och hur din situation är öht och vad du flaggat i tidigare tråden hur du känner dig osv. senast för ngn dag sen fick du ett långt inlägg i denna tråd i den aspekten och vad jag tänkte ang hur du själv skulle må bäst ang. den otroligt jobbiga situation som utöver det hur du mår och känner dig, nu infunnit sig ang. din häst och FV situation osv.

Jag tycker det blir rätt tydligt att jag öht inte har ngn agenda, vilket jag även addresserat specifikt till dig i ett inlägg sista dygnet. utan förhåller mig högst objektiv utifrån infon som skrivs i tråden.

jag försöker vara objektiv som sagt, och ja - utifrån denna långa detaljerade tråd och även den andra tråden du skrivit så ja- jag undrar, vilket jag sen mkt tidigare frågat om, hur detta skulle tas emot om FV fann sig själv diskuterad på sociala media av ägaren till hästen osv. Det är ingen konstig fråga öht och jag har som sagt högt den mkt tidigare i tråden.

Senast ändrad:

Ja och dom inläggen har jag också svarat på och inte varit överhuvudtaget sur/grinig eller något negativ emot.

Så nu är jag unge och oerfaren i mitt hästägande också?

Som sagt hade jag gnällt här och något elakt/personligt emot fv och dessutom inte haft någon kommunikation med fv om hur jag känner/tycker hade det varit en annan sak.
Hade jag hittat en tråd här om mig från fv där hon skrev en massa elaka/personliga påhopp/saker som jag inte hade en susning att hon kände/tyckte så så hade jag antagligen blivit skogstokig. Men jag står för allt jag skrivit här och fv vet om vad jag tycker/känner och har vetat det hela tiden.
Plus att jag återigen åtskilliga ggr skrivit BRA saker om fv.

Nu har jag läst ikapp hela tråden, pust....

Om jag hade varit fodervärden och hittat den här tråden där jag diskuteras så skulle jag aldrig hämtat ut hästen när den blir utskriven!

Du har skrivit hur bra fv är flera gånger, men är men du har också skrivit om fvs ekonomi (måste låna av dig), att fv är oansvarig (red för nära hästen framför), att fv ger hästen för lite mat (endast bete) osv. Jag vet inte om jag skulle vilja läsa det om mig själv utan att haft möjlighet att "försvara" mig om jag var fv.

Jag tycker du ska göra vad du kan för att radera den här tråden.

Bristen i fvs agerande vid sparken är ingen hemlighet, hon är mycket väl medveten om vad jag tycker om det och även betet.
Jag måste ju själv ta lån.

Jag har läst hela den här tråden plus den andra.

Och jag måste hålla med mackan och ascha. Om jag var fodervärd skulle jag ta väldigt illa vid mig av att bli omskriven så här på offentliga forum.

Jag skulle avsluta fodervärdskontraktet så snart jag kunde.

(Jag är inte ny på forumet, däremot har jag bytt användarnamn då det gamla krånglade - kunde inte logga in på det. Har inte varit aktiv på länge).

Skönt att det verkar gå bra för din häst!
Vad tror ni att kalaset kommer att kosta? Har djursjukhuset lyckats hålla igen lite då din försäkring är begränsad? Har du funderingar på att hundägarens försäkring ska hjälpa till?

Har en bekant som fick sin häst jagad och biten i bakbenen av en hund för några år sedan. Där gick hundägarens försäkring in. Vill minnas att det var uppåt 200 000 kr i vetvård pga svårläkta infektioner och komplikationer. Hunden ägdes av gårdsägarna som även dom hade egna hästar.

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 419
Hästvård Hästen stod för 13 dagar sedan i hagen med ett gäng väldigt ytliga skrapsår på över- och underarmen, lymfangit ner till knät, lite feber...
Svar
8
· Visningar
1 996
Senast: Bluefish
·
Hästvård Min häst gick omkull i hagen i förrgår och dammade rakt igenom staketet så två stolpar går av. På något vis skär han sig strax under...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
21 337
Senast: Messy
·
Hästvård Varning för långt inlägg, ska försöka fatt mig så kort som möjligt… Inte för att jag vet vad jag vill med min redogörelse, men kanske...
Svar
11
· Visningar
6 025
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka