Sår på knäled, läcker (led?!)vätska...

Sv: Sår på knäled, läcker (led?!)vätska...

Hallå!
Var står pålle någonstans? Jag bor nämligen i Vbg och kan isf rekommendera närmsta veterinär som kan ge lugnande tills ni fått tag i eget. (Om ni inte redan löst det vill säga..) :)

Åh tack! Men vi har löst det nu fram tills att apoteket får hem det imorgon :)

Skönt att det ordnade sig!
Håller tummarna för att han håller sig i skinnet och blir bra snabbt igen. :)

Och då tar försäkringen 25.000:- av dom 32.000:-?

Skönt att ni fick tag på lugnande iallafall. Nu hoppas vi att det går bra i fortsättningen! :)

Tycker så synd om prinsen. Han konvelcens schema är: Han ska hålla sig still i 10 dagar till helt och hållet i box. Sedan 3 veckor i box eller liten hage(under förutsättning att han håller sig lugn), plus att han får skrittas för hand i 10 min/dag som sedan ska trappas upp till 30 min/dag 3e veckan och sedan är det återbesök för att förhoppningsvis få höra att allt ser bra ut och då få ett igångsättningsschema under ryttare.

Och då tar försäkringen 25.000:- av dom 32.000:-?

Skönt att ni fick tag på lugnande iallafall. Nu hoppas vi att det går bra i fortsättningen! :)

Ja, vi betalar 2600kr i självrisk + 15% på summan upp till 25.000 + dom 7000kr som överstiger 25.000.

Så ja det kunde blivit betydligt mycket värre! (ta i trä, det är inte över än)

Skönt att det inte drog iväg allt för mycket,tråkigt dock med sträng boxvila... Men efter ett par dagar så brukar dom lugna sig helt och acceptera det. Alla tummar hålls att det kommer bli bra nu iallafall,sen får du uppdatera efter återbesöket. Då vill vi ha ett positivt besked om snyggingen! ;)

Ja jag tror också att han lugnar sig om ett par dagar! :) Men det var inte kul att se honom sån idag, min prins var utbytt och besatt av något hemskt otyg..

Ohja, om ca 4 veckor ska jag göra världens lyckligaste uppdatering här om att prinsen är fullt återställd! :p :D

Ja, vi betalar 2600kr i självrisk + 15% på summan upp till 25.000 + dom 7000kr som överstiger 25.000.

Så ja det kunde blivit betydligt mycket värre! (ta i trä, det är inte över än)

Vill börja med att säga att det är kul han är hemma. Har läst hela tråden i tysthet. :)

Vill bara kommentera om betalning ovan. Det funkar ju så att av 32000 dras självrisken och 15% bort först, sen tar försäkringen 25000 av resterande belopp och det som sen blir kvar läggs till självrisken för äg att betala.
Försäkringen betalar alltså UT 25000kr, den ersätter inte upp till en totalkostnad på 25000kr.
Så snabbt räknat så är försäkringen max utbetald vid en slutsumma på 32000 kr. (32000-2600=29400, 15% av 29400 är 4400kr, 29400-4400kr =25000=det försäkringen tar och din del blir 2600+4400=7000kr) Detta är om allt är ersättningsbart då. Hoppas denna nyheten göädjer lite om du nu räknat på det du skrivit ovan. :)

Vill börja med att säga att det är kul han är hemma. Har läst hela tråden i tysthet. :)

Vill bara kommentera om betalning ovan. Det funkar ju så att av 32000 dras självrisken och 15% bort först, sen tar försäkringen 25000 av resterande belopp och det som sen blir kvar läggs till självrisken för äg att betala.
Försäkringen betalar alltså UT 25000kr, den ersätter inte upp till en totalkostnad på 25000kr.
Så snabbt räknat så är försäkringen max utbetald vid en slutsumma på 32000 kr. (32000-2600=29400, 15% av 29400 är 4400kr, 29400-4400kr =25000=det försäkringen tar och din del blir 2600+4400=7000kr) Detta är om allt är ersättningsbart då. Hoppas denna nyheten göädjer lite om du nu räknat på det du skrivit ovan. :)

Nuuu tappade du bort mig nånstans där på mitten ;) Men det där lät ju sjukt bra!

Det är dock inte så varken försäkringsbolaget eller kliniken sagt :/ Utan dom har sagt så som jag räknat? Så nu är jag nådigt förvirrad..

Precis som Kirre skriver så ska förs bolaget betala 25000 efter att alla självrisker är betalda. Alltså det är inte 25000 som dom sedan drar självriskerna på för det skulle ju i så fall innebära att dom bara skulle betala ut ca 18000 vilket inte är korrekt. Så precis som Kirre skrev så ditt totalbelopp 32000 - din fasta självrisk, nu vet inte jag vilket belopp du har men om vi kör på 2600 så blir det ju kvar 29400:-. 29400 - 20%, vilket borde vara din rörliga självrisk, blir 23520:-. Det betyder att din försäkring kommer täcka hela beloppet efter att alla självrisker är dragna. Förstår du nu? :)

Så TS ska alltså "bara" behöva betala ca 7000:-? (15% självrisk hade hon verkar det som,inte 20%!) Håller tummarna för det! :D

Ja man ska få ut hela förs beloppet efter att alla övriga kostnader såsom självrisker och eventuella avdrag som inte ingår i försäkringen är dragna. Så är hästen försäkrad i 25000:- i vetvård så ska man få ut 25000:- i rena pengar sas allt därutöver får man stå för själv.

Jag är ledsen, men jag är verkligen helt lost! :p jag måste vara väldigt korkad :S

För när jag frågade försäkringsbolaget så sa dom att jag skulle betala 15% av summan upp till 25.000 och 100% av det över. Och det var så kliniken räkna ut det också, för dom fick det till ca 13.000 som jag skulle betala?

Ja man ska få ut hela förs beloppet efter att alla övriga kostnader såsom självrisker och eventuella avdrag som inte ingår i försäkringen är dragna. Så är hästen försäkrad i 25000:- i vetvård så ska man få ut 25000:- i rena pengar sas allt därutöver får man stå för själv.

Det där låter ju alldeles för bra för att vara sant :D

Men jag förstår ändå inte varför inte försäkringsbolaget förklarade det så :banghead:

Det låter helt vansinnigt för det skulle i så fall innebära att taken på försäkringarna inte stämmer och då skulle man ju aldrig någonsin få ut det högsta försäkringsbeloppet. Om inte ditt försäkringsbolag går med på att betala dom 25000:- som du faktiskt betalt för så skulle jag kontakta Konsumenternas försäkringsbyrå och anmäla dom.

13.000 inklusive självrisken på 2600kr alltså.

Ja det här gjorde ju mig verkligen jätte förvirrad!

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 403
Hästvård Hästen stod för 13 dagar sedan i hagen med ett gäng väldigt ytliga skrapsår på över- och underarmen, lymfangit ner till knät, lite feber...
Svar
8
· Visningar
1 996
Senast: Bluefish
·
Hästvård Min häst gick omkull i hagen i förrgår och dammade rakt igenom staketet så två stolpar går av. På något vis skär han sig strax under...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
21 331
Senast: Messy
·
Hästvård Varning för långt inlägg, ska försöka fatt mig så kort som möjligt… Inte för att jag vet vad jag vill med min redogörelse, men kanske...
Svar
11
· Visningar
6 021
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka