Sandlådetråd för bäbisar...!

Sv: Fälttävlingarna 2009

Jag skvallrar, Ja han gick igenom och är hämtad. Norpan85 gick runt med ett stort leende på läpparna i stallgången idag :D Tom ryktborsten var framme ;)

Oj! Jag glömde rapportera :) Sorry ;)
Japp han gick igenom utan problem så nu står han hemma i stallet!! :)
Ska ta lite bilder och lägga ut så snart jag hinner :)

En första bild...inte för att man ser så mkt av han men :)
10843_1229604949.jpg

Sv: Sandlådetråd för bäbisar...!

Dessutom ett blingpannband :eek:

Novali håller på att komma till insikt...
c043.gif

Snart kommer Lille Grå enbart ridas med os-bling och en fet döbertnosgrimma samt dressyrsadel med mastodontstöd. Novali kommer att blekna av fasa vid blotta tanken att hon skulle kunna gränsla sin ädla springare iförd något annat en svindyra pikeurbyxor, ridstövlar som slutar ca en halv dm ovanför knät, en käck liten piké med en trevlig åtsmitande väst utanpå och självklart uppsatt hår.

Hehehehe...
e074.gif
Hedwig vid datorn

Novali håller på att komma till insikt...
c043.gif

Snart kommer Lille Grå enbart ridas med os-bling och en fet döbertnosgrimma samt dressyrsadel med mastodontstöd. Novali kommer att blekna av fasa vid blotta tanken att hon skulle kunna gränsla sin ädla springare iförd något annat en svindyra pikeurbyxor, ridstövlar som slutar ca en halv dm ovanför knät, en käck liten piké med en trevlig åtsmitande väst utanpå och självklart uppsatt hår.

Hehehehe...
e074.gif
Hedwig vid datorn

Hjälp!:eek: Nu förföljer de otäcka dressyrnerdarna mig t om in i mitt eget forum revir...:eek:

Tro inte på vad hon säger FT-bukare...hon är bara arg för att hennes dressyrköttbulle har visat sin rätta sida...:devil:

25218147.jpg

Hjälp!:eek: Nu förföljer de otäcka dressyrnerdarna mig t om in i mitt eget forum revir...:eek:

Tro inte på vad hon säger FT-bukare...hon är bara arg för att hennes dressyrköttbulle har visat sin rätta sida...:devil:

25218147.jpg

Detta var bara en tillfällig förvirring...vi vet ju inte ens vilket håll vi ska hoppa ifrån...:angel:

Lille Grå däremot..han visar ju sina talanger!:love:
25176844.jpg

Detta var bara en tillfällig förvirring...vi vet ju inte ens vilket håll vi ska hoppa ifrån...:angel:

Lille Grå däremot..han visar ju sina talanger!:love:
25176844.jpg

Kära Vän! Dressyr är ett av delmomenten i fälttävlan....kommer du snart att lära dig när du ska ta grönt kort!:idea::devil:

Kära Vän! Dressyr är ett av delmomenten i fälttävlan....kommer du snart att lära dig när du ska ta grönt kort!:idea::devil:

Nu ska du vara så snäll så snäll...har sett någon film..(läs sparat på min dator)på någon viss person..från en hopptävling...hästen (Lille Grå som hellre vill hålla på med dressyr) vill inte hoppa...och matte...tja...tror bestämt att hon hittade något på backen...kastade sig iallafall väldigt ivrigt neråt...

e010.gif

Nu ska du vara så snäll så snäll...har sett någon film..(läs sparat på min dator)på någon viss person..från en hopptävling...hästen (Lille Grå som hellre vill hålla på med dressyr) vill inte hoppa...och matte...tja...tror bestämt att hon hittade något på backen...kastade sig iallafall väldigt ivrigt neråt...

e010.gif

*Sjas...sjas din otäcka!* Spring genast tillbaka till dressyrnördarna och lek med dem....detta är MITT forum!:eek:

No way...inte så länge du springer runt inne på MITT och ställer till med sattyg!

a038.gif
a038.gif
a038.gif

Sattyg? Aha!:o Du menar upplyser de små inskränkta dressyrnissarna om livets realiteter...dvs att de flesta sitter på hästar som bönar och ber om att få hoppa terräng....:devil::devil:

Är det därför du hänger mest i trådarna med svängda, blingade pannband, fetaste nosgrimman, etc:devil:

*kl*

I förrgår "red" jag E, i halvstorm, ut, första gången efter 7 veckors vintervila. Efter ca 1 h hade vi kommit ca 700 m hemifrån. :eek: Men jag satt kvar :devil:

Nä tacka vet jag fullblod, lilla babypålle, henne kan jag rida ut i mörker ensam utan att vara rädd om livhanken.

Fullblod är så avspänd när jag rider, så skönt, efter att ha kämpat med E i flera år, hon som blir som en planka så fort vi ska dressyra, så kan jag bara sitta upp på lillpålle, ta tyglarna och så är hästen där, koncentrerad på mig. Inte fokuserad på vad som döljer sig bakom pallen som vi gått förbi 100-tals gånger.. Tur att den där Dummeleine har andra kvalitéer.

Filmade lite igår, tyvärr blir kvalitén på filmen lite dålig när jag gjort om den i wmm så det ser ut att gå snabbare/ryckligare än verkligheten. Jag försöker att sitta stilla och inte störa men inte ens att bara sitta rätt upp och ner på en häst är enkelt :crazy:
När jag köpte henne i juni accepterade hon inte bettet, stannade, slog mot skänkeln och slängde med huvudet. Nu går hon lite mer harmoniskt tycker jag. Film från provridning.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka