Sandlådetråd för bäbisar...!

Sv: Sandlådetråd för bäbisar...!

Mondrix utgick i Luh som 8-åring men gick bra i Hamburg. Jag tror H-borg var ganska ny tävling då och det stod 155 på resultatlistan iaf. Strunt samma det var det åter Fredde red honom, gick även int i Polen och Holland den vintern.(hoppn) kuriosa han fich 7-7 i hoppning på 3-årstest

Mondrix utgick i Luh som 8-åring men gick bra i Hamburg. Jag tror H-borg var ganska ny tävling då och det stod 155 på resultatlistan iaf. Strunt samma det var det åter Fredde red honom, gick även int i Polen och Holland den vintern.(hoppn) kuriosa han fich 7-7 i hoppning på 3-årstest

Ja, 3-års test....DET är en visa för sig det!:grin:

:bow: Ja, varför detta stressande med de stackars unghästarna, snart är det väl dags att som löp-travhästar, ridas in som ettåringar, för att sedan pensioneras som 10-12 åring. Kommer ihåg för några år sen när Michael Withaker red några 20 åringar i världscuperna, han fick frågan av en reporter om han inte hade några unghästar på gång. Jo, jag har några 14 åringar där hemma. :love:

:bow: Ja, varför detta stressande med de stackars unghästarna, snart är det väl dags att som löp-travhästar, ridas in som ettåringar, för att sedan pensioneras som 10-12 åring. Kommer ihåg för några år sen när Michael Withaker red några 20 åringar i världscuperna, han fick frågan av en reporter om han inte hade några unghästar på gång. Jo, jag har några 14 åringar där hemma. :love:

Ja jag håller med dig.

Tråkigt att trenden får folk att stressa med sin ungahästar :crazy:

Ok :D

Han var i vilket fall som helst jättefin och hoppade trots sina poäng väldigt bra. Och det gör det ännu mer intressant och stöder min egen tes om att 3års inte visar ett dugg ifall man har en stärna eller inte

Ja jag håller med dig.

Tråkigt att trenden får folk att stressa med sin ungahästar :crazy:

Det är ju en trend som medvetet arbetats in under många år.
Minns att när vi i privathingsthållarföreningen införde Breeders så sas det att det var jättebra för uppfödarna att unghästarna togs hårdare så att dom inte blev så långlivade, vilket medförde att efterfrågan på nya unghästar steg.
I tysk dressyr börjar man få problem med att de yngre ryttarna hellre satsar på unghästklasser än på att komma upp på GP-nivå eftersom lönsamheten är större.

Minns att när vi i privathingsthållarföreningen införde Breeders så sas det att det var jättebra för uppfödarna att unghästarna togs hårdare så att dom inte blev så långlivade, vilket medförde att efterfrågan på nya unghästar steg.

:rofl::rofl::rofl: Vilken affärsidé!

Ursäkta men käre tid vad folk kan vända o vrida på saker...

Skulle fota Lille Grå idag...ställde upp honom lös ute...först gick det jättebra men sen rymde den lille busen...stack ned till framsidans stora gräsmatta, gjorde en repa där o kom sen snällt när Matte ropade hysteriskt!:eek:

25096619.jpg

Hmm vad är det där vita som ligger på marken :confused:

Dessutom ett blingpannband :eek:

Skulle fota Lille Grå idag...ställde upp honom lös ute...först gick det jättebra men sen rymde den lille busen...stack ned till framsidans stora gräsmatta, gjorde en repa där o kom sen snällt när Matte ropade hysteriskt!:eek:

25096619.jpg

b-ponnyvarning :p
så söt liten sak...
all hans stolthet borta :cry:
tur han fick sin vända :D

Haha, nu kan jag med gott samvete inhandla ett urtjusigt strasspannband till stora svarta hingsten!! TACK Novali!

Sv: Fälttävlingarna 2009

De jag riktat in mig på är
Sämsholm, Tranemo, Mariestad, Trollhättan, Ljuslingsbacken... än sålänge
hade ju tänkt försöka kvala till Breeders med nya stjärnan.:)

Har du köpt den nu??? Isåfall kräver jag att du startar en ny tråd o lägger ut bilder!:bump::banana::rofl:

Sv: Fälttävlingarna 2009

Japp i stort sett! besiktning imorn så ja hoppas allt går bra å att jag kan ta hem han imorn!! Lovar att lägga ut bilder så fort jag kan ;):D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Dagens nagellack!
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka