Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inte en chans, jag har gått i pension!(förresten, var det du som knoppade?)
Inte en chans, jag har gått i pension!
*kl*
Fast nu tänker jag gå emot strömmen här Fälttävlanshästar hoppar inte som de hopphästar som Lotta och co kommenterar annars.
De hoppar med sämre rygg och är betydligt mer oförsiktiga än rena hopphästar det kan man aldrig komma ifrån. Och tror man att de hoppar lika bra så bör man nog kolla lite mer på "riktig"hoppning
Men det jag stör mig på är att de måste kommentera det varenda gång och säga det som att det är något negativt. Att en fälttävlanshäst hoppar lite "sämre" har ju med deras språngkurva i terrängen och det är helt naturligt.
Fast gick inte Mondrix enbart hoppning när han gick högre klasser. Han gick som högst 150 och kommer bara ihåg att han gick **.. Dock så startade han i Ribban men genomförde inte ***, kan hända att han gick SM något år också det är så länge sedan nu
Man får skilja på hästar som enbart tävlar hoppning och som kanske har gått fälttävlan tidigare. För det handlar inte om kapacitet utan att en fälttävlanshäst NÄR den går fälttävlan hoppar på ett annorlunda sätt jämfört med hopphästarna.
Å ändå skall det bara ridas hoppkval på hoppkval för att få starta terräng... Blir det säkert då? i terrängen alltså om den hoppar bättre banhoppning, om det nu är stor skillnad menar jag..
(Fråga, inte påstående)
Det konstiga är att jag hittar absolut inga som helst internationella resultat på honom
Jag hittar "bara" 150 resultat med honom
men till saken är ju att när han gick detta så gick han endast hoppning
Fast så fel hade jag ju inte Skrev ju både SM och Ribban och 150 hoppning
Man får skilja på hästar som enbart tävlar hoppning och som kanske har gått fälttävlan tidigare. För det handlar inte om kapacitet utan att en fälttävlanshäst NÄR den går fälttävlan hoppar på ett annorlunda sätt jämfört med hopphästarna.
Å ändå skall det bara ridas hoppkval på hoppkval för att få starta terräng... Blir det säkert då? i terrängen alltså om den hoppar bättre banhoppning, om det nu är stor skillnad menar jag..
(Fråga, inte påstående)
Hmm lite svårt att säga emot dig angående Ribban även om jag tycker mig komma ihåg det
Jag googlade lite för mitt minnes skull men det kanske är fel hästnamn eller något annat fel i denna resultatlistan från Ribban då
http://www.equipe.nu/attachments/0000/0126/results_780.html
Mondrix har aldrig utgått på Ribban, han gick där en gång, och hade ett stopp i studsen in i 2a vattnet. Rabbisch utgick en gång däremot, om det kanske blivit förväxlat. Mondrix var placerad i 155 i Helsingborg en gång och gick 155-derby utan nedslag i Ypäjä (trampade på plankan i vattenhindret = 4 fel ) Samma år gick han CIC*** i Hamburg. 10a på SM i hoppning 160 i finalen med Fredde. 2a i 150 2 ggr, bla i debuten. Han blev hopphäst pga att han hade svårt att klara tiden, vann dock 2 st 2*.