Sandlådetråd för bäbisar...!

Sv: Sandlådetråd för bäbisar...!

Sen har vi nog ingen häst i 90-klass nästa år så då missar vi ändå att tävla med dig :devil:

Åjo, den stackars Bruna utslitna blivande 7-åringen kommer raskt att tala om att hon vill tävla 90-klass medan Grå inteutslitenalls blivande 7-åring seglar upp i klasserna...:devil:

Men det är alldeles för dåligt med bud på fio!:eek: Kom igen nu tänk på att ni budar om en bedårande palomino, lagom pigg och rask, lagom höjd över havet och med ett outstanding självförtroende som inte ens en Boxholms bana kan rubba! (Dock var det lite svajigt efter Ekens Ft förra året....hmm...)

Och om buden kommer upp i tillräckligt höga summor kan jag tänka mig att slänga med hennes hund på köpet!:D För ni vet väl alla vad hunden heter????:angel:

Men det är alldeles för dåligt med bud på fio!:eek: Kom igen nu tänk på att ni budar om en bedårande palomino, lagom pigg och rask, lagom höjd över havet och med ett outstanding självförtroende som inte ens en Boxholms bana kan rubba! (Dock var det lite svajigt efter Ekens Ft förra året....hmm...)

Och om buden kommer upp i tillräckligt höga summor kan jag tänka mig att slänga med hennes hund på köpet!:D För ni vet väl alla vad hunden heter????:angel:

Är palominon och/eller tillhörande hund bra på att jaga bort/skrämma slag på katter? I så fall är jag intresserad av att buda. Grannen har 18!!!! hungriga katter som jag inte blir av med, de ränner här titt som tätt.

Miljö/djurskyddsinspektören går in och tipsar om att det kan krävas tillstånd enligt §16 i djurskyddslagen för din grannes "kattverksamhet":devil:. Har du kollat med din kommun om sådant tillstånd finns;)? Lycka till!

Är palominon och/eller tillhörande hund bra på att jaga bort/skrämma slag på katter? I så fall är jag intresserad av att buda. Grannen har 18!!!! hungriga katter som jag inte blir av med, de ränner här titt som tätt.

Palominon/Silvergrå numera kallad är lite slö...hunden (som heter Nova! Jo, det är sant jag lovar...:rofl:) är givetvis en liten ärtig sak som säkert jagar katter med stor glädje!

Så kom med ditt bud, Pooh!:D

:devil: du 2000kr då? Så kan du åka till Boxholm och träna 20ggr
eller så kanske du kan ta med dig djuret till Segersjö nästa år så den får se hur det ska se ut:D:D. det räcker kanske till uppstallning?;)

:devil: du 2000kr då? Så kan du åka till Boxholm och träna 20ggr
eller så kanske du kan ta med dig djuret till Segersjö nästa år så den får se hur det ska se ut:D:D. det räcker kanske till uppstallning?;)

Om du slänger in en träningsvecka i Segersjö så ska jag fundera på saken...:angel::devil:

Om du slänger in en träningsvecka i Segersjö så ska jag fundera på saken...:angel::devil:

Vi håller på och gräver fram lite fakta innan vi lägger ett bud, :devil:
grålle står ju fortfarande (suck) på gården - ingen verkar vilja ligga på topp nästa år i ponnyfälttävlan.
dubbelsuck

ponnyfälttävlan.

Om ett antal år i ett stall:

Sara: - ponnyfälttävlan? va é de?
Lisa: - hrm aldrg hört talas om
Anna: - nån sa att det fanns förr
Klara: - jo det var ngt militären gjorde förr sa min bror
Sara: - men ponny fanns väl inte i militären?
Klara: - näe det är klart. men fälttävlan fanns iallafall
Sara: - men va é de?
Klara: - man hoppar i skogen över träd å sånt
Anna: - men det låter konstigt. Red de i skogen?
Lisa: - det tror jag inte på. Hästar vill inte vara ute, de funkar bara i ridhus
Klara: - jag tror att ft också innebar att man hoppade och red dressyr
Anna: - va? hade man råd att ha 3 hästar
Klara: - ja och ibland bytte man häst i skogen me. Om en inte ville hoppa gravar så tog man en annan istället på det hindret. Blev mkt roligare då.
Lisa: - fast ponnyer kan man ju inte göra sånt med. det fattar ju alla. Det måste vara ngt annat..

:p

Palominon/Silvergrå numera kallad är lite slö...hunden (som heter Nova! Jo, det är sant jag lovar...:rofl:) är givetvis en liten ärtig sak som säkert jagar katter med stor glädje!

Så kom med ditt bud, Pooh!:D

Heter den Nova??? Vilken nostalgi, och kanske är det ödet som griper in. Världens bästa schäfer (som jag råkade äga) hette Uwells Nowa. :love:

Du kan får nästan hur många hungriga kattkräk som helst i byte. Finns i olika storlekar och färger. Vilket kap va! :idea:

Heter den Nova??? Vilken nostalgi, och kanske är det ödet som griper in. Världens bästa schäfer (som jag råkade äga) hette Uwells Nowa. :love:

Du kan får nästan hur många hungriga kattkräk som helst i byte. Finns i olika storlekar och färger. Vilket kap va! :idea:

Jamen kära Pooh! Du och fio är ju mitt öde...era hundar är ju substitut för mig!:idea::rofl::devil:

Åh, stackars hundar... Och stackars mattar om det är så att hundarna i egenskap av substitut även liknar dig till temperament och beteende:eek:! Då förstår jag att det är aktuellt med omplacering av Fios hund....:devil:

Om du har saknat mig ;) och tycker att jag är extra bitsk så är det för att jag suttit/sitter på min kammare och surar:mad:. Väntar på en tid för operation av avslitet korsband i knät, så det kanske blir du som får sköta hoppkvalen i vår i alla fall...:eek::D

Åh, stackars hundar... Och stackars mattar om det är så att hundarna i egenskap av substitut även liknar dig till temperament och beteende:eek:! Då förstår jag att det är aktuellt med omplacering av Fios hund....:devil:

Ja, min kära BertaLotta, jag tror du slog huvudet på spiken! Min Nowa var synnerligen skarp. Funkade ypperligt i all skyddsträning och jag fick bra bud från Securitas som ville köpa henne. :D

Ja, min kära BertaLotta, jag tror du slog huvudet på spiken! Min Nowa var synnerligen skarp. Funkade ypperligt i all skyddsträning och jag fick bra bud från Securitas som ville köpa henne. :D

Det måste varit ungefär samtidigt som Novali arbetade där :angel:

Om du har saknat mig ;) och tycker att jag är extra bitsk så är det för att jag suttit/sitter på min kammare och surar:mad:. Väntar på en tid för operation av avslitet korsband i knät, så det kanske blir du som får sköta hoppkvalen i vår i alla fall...:eek::D

Ja, ja lilla gumman, inte vara svartsjuk nu bara för att fio är på tapeten...:devil: Jag HAR undrat var du hållit hus men tänkt att du nog kryper fram under stenen snart...

Fixa hoppkval är väl piece of cake...:angel::crazy:

Ok. Jag tycker synd om dig. Satt långt inne men jag får väl erkänna då...:o

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka