Sandlådetråd för bäbisar...!

Sv: Sandlådetråd för bäbisar...!

Vad har du varit på för pytteliten lokaltävling med typ 3 starter och bara vanliga bommar i hindren:devil:?

För övrigt har jag fått reda på att jag antagligen måste operera knät jag skadade på den livsfarliga banhoppningen:(. Hoppas bara att det går att få tid hyfsat snabbt, så inte nästa säsong påverkas allt för mycket. Annars kan väl du (som numera tydligen är banhoppningsproffs:devil:) hoppkvala min häst nästa år:D?

Ja, lokal var den då det inte finns annat här just nu men kollar du resultaten så var den GP-byggd....2 nollor, 4 st 4-felare och sen resten från 8 fel till 30...:eek:

Att kvala din lilla Bruna ska väl vara en piece of cake om du LIMMAR fast hennes skor!:devil: Känner inte för att få en doja i huvudet över en oxer eller så..:angel::rofl:

Inte kul med ditt knä men eftersom du tydligen har rika föräldrar så kan du väl snabbt och lätt komma in på Carlanderska???

Ja, lokal var den då det inte finns annat här just nu men kollar du resultaten så var den GP-byggd....2 nollor, 4 st 4-felare och sen resten från 8 fel till 30...
Ja, ja, du red väl först och satt sedan resten av klassen på läktaren och störde de andra ekipagen:devil::D...

Att kvala din lilla Bruna ska väl vara en piece of cake om du LIMMAR fast hennes skor! Känner inte för att få en doja i huvudet över en oxer eller så..
Nej, då - ingen risk. Hon tappar bara skor i hagen och i dressyren...:rofl: (Det lär jag väl få äta upp på nästa tävling...:crazy:)

Inte kul med ditt knä men eftersom du tydligen har rika föräldrar så kan du väl snabbt och lätt komma in på Carlanderska???
Självklart:idea:! Har tre (:D); en pensionär, en offentligt anställd inom sjukvården och en statligt anställd. Som du förstår vet de inte riktigt var de ska göra av alla pengar de tjänar...:rofl:

Ja, ja, du red väl först och satt sedan resten av klassen på läktaren och störde de andra ekipagen:devil::D...

Herregud!:eek: På alla dessa år är du den enda som avslöjat mig...:cool: Denna gång använde jag dock 2 småtroll i tonåren som tog kort och busvisslade när de andra hoppade.:banana:

Ang. rika pensionärer så vet ju alla att denna grupp parasiter har pengar på hög i madrasserna så jag förstår att din operation kommer att ske med blixtens hastighet och oxfiléerna kommer att flöda till middag. Jag önskar dig all lycka och hoppas att du snart emigrerar till ett annat land så vi andra fattiglappar får en chans!:D

Herregud!:eek: På alla dessa år är du den enda som avslöjat mig...:cool: Denna gång använde jag dock 2 småtroll i tonåren som tog kort och busvisslade när de andra hoppade.:banana:
Det var väl det jag visste...:angel:

... hoppas att du snart emigrerar till ett annat land så vi andra fattiglappar får en chans!:D
Det hoppas du inte alls! Du skulle sakna mig, erkänn:p! Vem ska annars ringa och tala om för dig att du ska på prisutdelning?:idea::rofl:

Det var väl det jag visste...:angel:

Det hoppas du inte alls! Du skulle sakna mig, erkänn:p! Vem ska annars ringa och tala om för dig att du ska på prisutdelning?:idea::rofl:

Nejdå...denna gången stod hästen på lastbryggan när mitt namn ropades ut i högtalaren så jag klarar mig själv...:angel: NOT!

Självklart skulle jag sakna dig...vem skulle annars häckla mig fullkomligt hänsynslöst i Sandlådan...alla andra har ju tappat geisten fullkomligt...:devil:

För övrigt har jag fått reda på att jag antagligen måste operera knät jag skadade på den livsfarliga banhoppningen:(. Hoppas bara att det går att få tid hyfsat snabbt, så inte nästa säsong påverkas allt för mycket. Annars kan väl du (som numera tydligen är banhoppningsproffs:devil:) hoppkvala min häst nästa år:D?

Hoppning farligt?? Det är ingenting mot att försöka välta hösilagebalar i stallet :cool:

Det slutar med avsliten vadmuskel och ridförbud i lååång tid :mad:

Välta hösilagebalar:confused:? Har du ingen personal som sköter sådant???:eek::devil::rofl:

Skämt åsido, det låter inte als varken skönt eller roligt:(. Vad gör man åt det, är muskeln helt av:eek:?

Nejdå...denna gången stod hästen på lastbryggan när mitt namn ropades ut i högtalaren så jag klarar mig själv...:angel: NOT!

:rofl: Tur att man inte måste ha hästen med sig på lokal prisutdelning:angel:. Eller hann du?

Hoppning farligt?? Det är ingenting mot att försöka välta hösilagebalar i stallet :cool:

Alltså sporten Välta Kor har jag ju hört talas om...vill t om minnas någon filmsekvens med Lena PH som ansåg att det var den ultimata sporten i Vetlanda...:devil:

Men välta hösilagebalar var en ny grej???:confused: Många deltagare?:D

En avsliten vadmuskel hit eller dit vad gör det när säsongen är över....skämt åsido, inte kul Olga hoppas på snabb läkning. Prova laser!

Alltså sporten Välta Kor har jag ju hört talas om...vill t om minnas någon filmsekvens med Lena PH som ansåg att det var den ultimata sporten i Vetlanda...:devil:

Men välta hösilagebalar var en ny grej???:confused: Många deltagare?:D

Jag har deltagit i en sådan... tyvärr stod det en cementpelare i vägen då jag fick en knuff (rätt kraftig sådan) i ryggen så gissa hur vacker och hur många kommentarer om kvinnomisshandel man fick efter det... Det räckte inte med blåöga, utan spräckt läpp och ögonbryn.

Farlig sport det där, kanske ska man försöka få till några TR-ändringar om vältningskval på mindre balar först för att se om man är redo för de större??:angel:

Välta hösilagebalar:confused:? Har du ingen personal som sköter sådant???:eek::devil::rofl:

Skämt åsido, det låter inte als varken skönt eller roligt:(. Vad gör man åt det, är muskeln helt av:eek:?

Man lider i över 6veckor :crazy:

Man kan inget göra utan den måste läka själv.

Personal??? Vad är det :confused:

Farlig sport det där, kanske ska man försöka få till några TR-ändringar om vältningskval på mindre balar först för att se om man är redo för de större??:angel:

Ja typ att man början med modell mindre 40kg eller nått?? Man måste sedan certifiera sig uppåt för varje vikt..

:rofl:

*kl*

jag är mallig över min unghäst
igår gjorde hon sin första "tävling" (CR "blåbärshoppning")
jag har bara hoppat henne hemma så det var första gången i väg
på nytt ställe. i somras när jag fick henne var hon ganska misstänksam
till bommar "ska jag hoppa över dem konstiga grejerna"!
visserligen var det väldigt låga hinder vi skulle hoppa igår (60 cm) men
lite "läskiga" med plank och utfyllnad var det allt så jag var inte säker på
att damen skulle gilla dem alla.
men hon var väldigt duktig och tvekade inte någonstans utan galopperade runt
med stort själförtroende, hoppade lite extra stort på några ställen men
jag var super super nöjd med henne.
nästa gång kan vi nog hoppa 70 cm...

kanske kan lägga ut bild/film ikväll

Härligt!

Visst är det underbart när bebisarna visar framfötterna de första stapplande gångerna. Jag blir lika glad varje gång man är ute och man ser att dom faktiskt förstår vad dom ska göra.

Grattis // Sita

Ja jag blir lika förvånad varje gång det händer. Har JAG lärt den här hästen något? Hur i hela friden gick det till?
Det finns nog ingen belöning som är lika stor som den när man får en ung hästs förtroende.
Och att tävla med en "egenproducerad" häst är så otroligt glädjande

Novali, here goes FILM
Hästen är supersöt tycker jag men ryttaren... jag kommer då aldrig att vinna stilpris...:o

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka