• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare SessCa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 2 456
Sv: Sand.

Sassy skrev:
Det är säkert olika hur känslig man är. Jag har låda med tak och lucka, och tyckte ändå att det kändes dammigt, och katten nös när han varit därinne. Pussi är ändå mest prisvärt och bäst av den klumpande sanden...

ja troligtvis.. men jag måste kolla nu nästa gång för jag har inte lagt märke till dammet, och om katten nyser då kan jag verkligen förstå att det är dammigt ;)

Jag använder spån som jag tar från stallet så det är helt gratis. Enda nackdelen är att det kommer spån på mattor och så men testade de där kristallpärlorna förr och de kulorna fastnade under tassarna och drogs ut ur lådan och kan säga att de gjorde mycket ondare att kliva på än spån gör. Kisslukt känns inte förrän det blir mycket i lådan, allt lägger sig på botten så man behöver inte ta bort det på en gång. Kan ju tillägga att mina katter är ute också så gör hälften inne hälften ute. Vet ej om spån är bra om man har det till innekatter. Men billigt är det i alla fall om man har hästar som står på spån.

Jag å sambon köper kattsand på Netto (minns ej märket), 8 liter för 15 kr! Funkar superbra! Luktar inget, å absorberar jättebra! :) Bästa vi prövat iaf!! E helnöjda! :bump:

Använder Katty (10kg på Willys 49:-, 20kg på Granngården 139:- :confused: )
Tycker att den fungerar jätte bra till en katt, tycker klumparna håller ihop bra och luktar inget.

Har två lådor inne så det håller sig fräscht.

SessCa skrev:
Vad använder ni för kattsand och hur mycket kostar den?
Hur tycker ni det funkar? Doft?

Använde den där sanden av kristaller innan..
Men upptäckte snabbt att med min ekonomi var det inte ekonomiskt försvarbart när jag har två kissiga pojkar (förhoppningsvis blir det bättre när dom blir äldre?)
Jag behöver en ekonomisk kattsand som RÄCKER och inte luktar så hemskt. :crazy:

Kör också med Ever clean. Dyr men bra, tycker vi.
Har kattlådorna i källaren, så vi slipper lukten och sanden uppe.

Nu har Liselotte krupit in och lagt sig i en plastpåse med skräp.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
1 103
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hej! Jag och min familj har nyligen upptäckt tjusningen med fricamping, vi far runt i ett taktält, men har ännu inte varit iväg längre...
Svar
1
· Visningar
466
Senast: gammalek
·
Övr. Katt En av mina uppfödningar flyttade till min kompis (som är uppfödare) på foder. Då var hon 14 v. Redan från start togs hon bara väl omhand...
Svar
13
· Visningar
1 261
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 916
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bichon havanais
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025