Samvetsfråga....

Sv: Samvetsfråga....

Måste dessutom tillägga att jag formligen avskyr försäljningsargumenetet; Om ingen köper djuret snabbt, så måste djuret avlivas.
Det är att använda känslomässig utpressning, då många ställda inför de alternativen, tycker synd om djuret och på fel grunder beslutar sig att "rädda" djuret.

Min Molly köptes av sin förra ägare pga sådant påstående av uppfödaren och det sket sig ju rejält i slutändan, eftersom de köpte en hund av en ras som de inte klarade av att stimulera och ge vad hon behövde..

Sedan försökte de köra samma, eftersom de skrev i annonsen att hunden måste bort, annars avlivning/hundhem.

Nu spelade det ju ingen roll för egen del, eftersom jag var på jakt efter en ny hund och hon hade en intressant stam ur min synvinkel sett. Hade hon inte haft det så hade jag inte köpt henne.

Med tanke på att jag sa nej för bara nån vecka sen när vetrinären ringde (bor granne) om en rottis tik på 8 månader som ver heeelt underbar och utan olater som skulle avlivas pga ändrade familjeförhållanden så skulle jag nog säga nej igen. Med tanke på hur sugen jag var då och hur hemsk jag kände mig men ändå stod fast. Jag har inte tid helt enkelt. Fast det är klart en mindre krävande hund som tex en mopps eller nåt :angel:
Men såna behöver aldrig akut omplaceras.

Men vart var uppfödaren i det läget!

Det kan man verkligen fråga sig! Nu vet jag ju visserligen inte ens om de kontakta denne. En del människor är ju lite lusiga.

Liknande trådar

Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
488
Senast: Jeps
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 751
Senast: fixi
·
Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
7 566
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 342

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka