CK

Trådstartare
Vilka ska till Sämsholm?
Jag skickade min anmälan igår, så nu får vi hoppas att min knasiga kuse inte får för sig att vi ska stryka oss.:angel:
Vinterträningen har gått helt enligt planerna. Egentligen var vår plan att starta 80 på Björkvik, men eftersom jag inte kan vänta tills dess har jag gjort en kovändning och satsar på Sämsholm 50 km istället.
Dessutom fick jag inte ihop resten av säsongen på nåt bra sätt om jag tog Björkvik.
Nu har jag säsongen klar i huvudet, så nu får vi se hur det blir i verkligheten.;)

Sv: Sämsholm

Jag har skickat in anmälan för mig och mitt sto! Det kommer bli hennes debuttävling men ifall hon kommer pinna på som hon gjort på träningen så kommer vi ta hem vinsten ;)
Skämt åt sido. Hon har vistat sig vara bättre och bättre för varje träningsritt. men för vinst tänkte jag knappast gå. Vi ska bara känna på livet som tävlingshäst.

Skulle han inte göra comeback på galoppen? Planer är ju till för att ändra på.... Hur ser er säsong ut då? Kanske inte är för offentlig publicering??

Galoppcomebacken var menad som vinterträning inför distanssäsongen.
Tyvärr åkte han på hosta efter att han vaccinerades i början på januari, så jag vågade inte rida snabbjobb på ett bra tag, och vips så var löpen slut.

...och rätt gissat, säsongen är planerad in i detalj, men jag offentliggör den inte.:angel:

Är det alltså ingen mer som ska iväg till Sämsholm?:confused:

Jo, jag ska dit! Ska inleda min distanskarriär med en PP där :) . Debuttävling både för mej och min arab-flicka; El Cheyenne.

CK, det va jag som köpte Woffla av dej. Det va pga dej jag fick upp ögonen för den här grenen och vill tacka dej nu när jag hittat något som verkligen passar mej och som jag brinner för.

Vi ses i Sämsholm hoppas jag!
/ Emma S

Jisses, vad kul att du ska dit! Hoppas allt är väl med Woffla.

Lite resultat.
1a Annelie Schultz - Nowator. Ridtid typ 3.08
2a Malin Lindfors - Geshira En sekund efter.
3a Camilla Kvarnström (jag:) ) Dandher, ca 2 min efter.
4a Ida Owemyr - Caroline Wixi, kanske 8 minuter efter?

och jag kom godkänd i mål!!! Precis som planerat. Vi gick på i ca 12 km/h.

Och ja, det var min häst som kom lös innan start...

Ingen som har några bilder man kan drömma tillbaka till?

Ingen som har några bilder man kan drömma tillbaka till?

Jag har en hel del i kameran. Ska försöka få iväg dom till webmastern för klubbens hemsida. Rapporterar när det är gjort, inte i dag i alla fall.

Fasen vad KUL det var att rida distans igen. Förra året vart det ju ingen tävling för oss.
I år verkar det bättre, hoppas jag. Nästa ritt för oss blir nog A9-ritten, antar jag.
Dunder var smidig som en katt dagen efter ritten!

Ja, hon och Zadac är 3/4 syskon! (Samma pappa och mammorna är halvsyskon)
Men denna dam är betydligt mer svårflörtad :)
Skicka ut en hov mot veterinären efter 5 mil för att hon petar henne på magen till exempel...

Zadac mår som en prins! ska ut på Björkviksritten. Han har hela säsongen planerad!

Sämsholm hade en lättöverskådlig resultatredovisning på plats, men varför kan inte resultat och protokoll komma ut på nätet snart?

Jag som gillar att läsa alla protokoll väntar hysteriskt...

Grattis till din placering!!! Men ska du verkligen rida sådana där farligt;) snabba fem milare?

Grattis till din placering!!! Men ska du verkligen rida sådana där farligt;) snabba fem milare?

Tja, kusen är ju tränad i 7 år nu för att bli distanshäst, så håller han inte för detta så är det ju ingen ide att fortsätta.:mad: Tror nog att han är bland de mest vältränade "orutinerade" hästarna både när man ser till LLD-träning och galoppjobb.
Tanken är ju att även nån framtida 16-milare ska gå i samma fart.:angel:

Senast ändrad:

Ja klarar han sig oskadad i hagen så ska nog allt gå bra!!! :rofl:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 580
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 746
Senast: lilstar
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 334
Senast: alazzi
·
Distans Jag har fått upp ett plötsligt intresse för alla möjliga grenar som jag tidigare varit helt ointresserad av (förutom hoppning och...
Svar
4
· Visningar
4 209
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka