Blandrastik
Trådstartare
Den här hunden är framför allt väldigt mattig, när jag tog kopplet och gick iväg med henne bad hon genast matte om hjälp. Och hon tittar gärna på tv i mattes famn.Min ena gör så, förvisso vid överslag, men ibland märks inte de överslagen särskilt tydligt.
Nu har det försvunnit, men jag har faktiskt markerat riktigt hårt mot henne att man gör inte så. Min hund har också haft svårt att förstå att man inte kan dunsa hårt rakt in i mig vid inkallning och hon har också svårt för gränser mot andra hundar (jag har fått sy två av mina andra pga raseriutbrott från denna).
Det är definitivt nån kromosom som blivit fel, en bror är liknande, men där har de inte fått någon fason på det. För min del funkar det, jag håller henne väldigt kort i vissa situationer och jobbar mycket med henne så att all form av överskottsenergi inte får lagras på (då blir hon ännu stingsligare). Hon litar på mig och aldrig gett sig på mig annars (inte ens när jag särat henne från de andra i slagsmål), det är bara de här huggen i låren som har kommit.
Hennes ”felbeteende” började vid 6 månaders ålder ungefär, då svarade hon upp mot min gamla hund och flög på henne. Numera går hon på min 7-åring också om hon får chansen, vilket hon inte får, men det är verkligen en Dr Jekyll och Mr Hyde i henne.
Intressant är att jag aldrig haft en hund som är så ”in your face” och gärna trycker sig mot mitt ansikte när vi sitter i soffan (det får hon inte heller göra längre) och överlag är väldigt fäst vid mig.