sammanfogad tråd och ryttar och hästlicenser

Sv: Ryttarlicens - regional dressyr

Smallgot skrev:
Hej!
Jag har en liten fråga som jag hoppas någon kunnig bukefalist kan svara på. Jag äger tyvärr inget TR, vilket jag verkligen borde! :angel:

Är det så att jag som lektionsryttare på lektionsponny får starta regional dressyr på lokallicens? Har hört det från många håll nämligen, men jag hittar ingen vettig information om det på ridsportförbundets hemsida.

Tack på förhand! :)

Smallgot

"Lokallicens
165 kronor
Gäller för lokaltävling, lektionsryttare, handikapptävlingar och galoppnovis.
Lektionsryttare på lektionshäst får rida på lokal licens upp till och med nationell tävling."

Kopierat från ridsportsförbundets licensguide. :)

Tänk på att ponnyn behöver en ponnylicens också.
Är det inte en lektionsponnylicens (det syns iofs inte på licensen att den är det) kan det vara bra att ha ett intyg på att det är en lektionsponny från ex. ridskolechefen. Då slipper du diskussioner som skulle kunna uppstå ang. din licens.

Jag var i väg på tävling med en lektionsponny och jag höll knappt på att få starta för jag inte kunde bevisa att det var en lektionsponny (då stog det ändå att klubben ägde ponnyn). Efter den tävlingen fanns även ett intyg med jämt. :smirk:

Tack för påminnelsen! Ponnyn har ponnylicens där det står min ridskola som ägare. Det borde fungera som intyg väl? Står även i passet!

MVH/Smallgot

Stod att ridskolan ägde honom på hans licens och pass också. De ville ändå inte tro att han var lektionsponny på tävlingsplatsen.

Ett intyg är så lätt att fixa och ganska skönt att kunna sticka fram om de börjar tjafsa. :)

Jättesnällt att du sa detta! :) Ska absolut fixa ett intyg. Vad stod det på ditt?

MVH/Smallgot

Jag kommer inte ihåg riktigt, men något liknande:

"Härmed intygas att ponnyn ... reg. nr ... licensnr. ... ingår i lektionsverksamheten här på ... och därför har en lektionsponnylicens."

Ort, datum och underskrift av ridskolechefen

Licensavgiften åter

Jag har hört ngt om att man får licensavgiften åter om man startar 6 tävlingar eller mer per år, stämmer det? Och att klubben ska hjälpa till att betala bensinkostnader och anmälninsavgifter efter ett antal starter. Är det så? Och vad finns mer information om detta?

Sv: Licensavgiften åter

Tyvärr, det finns inga sådana regler. Däremot kan en del klubbar hjälpa till med vissa kostnader. Hör med "din" klubb vad som gäller!

Det får du höra med den klubben du tänker lösa licens för, en del är vaäldigt givmilda medan andra få man inte ett enda öre.

På våran klubb får man 2500kr/år om man tävlar fler än 2 internationella tävlingar under året , villket bara 2 st från klubben har gjort vad jag vet;) . Annars får man inte ett öre .

Sv: lokallicens!?

På en proposition för lokal tävling i hoppning som jag har, står det,
Vaccinationsintyg, mätintyg och licens, vilka licenser :S fattar inte ? :confused:

Sv: lokallicens!?

inte hästlicens, mätintyg sa du det? ryttarlicens=lokal el. över

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 567
Dressyr Ingen kritik mot någon, bara genuint intresserad av orsakerna samt en allmän debatt om hobbysportens konstnader, med utgångspunkt i...
2 3
Svar
54
· Visningar
8 064
Senast: fio
·
Övr. Grenar Hej! Har fått ta över min storasysters konto så vet inte om de finns några andra trådar av detta konto.. Jag är en transkille som är...
Svar
9
· Visningar
2 917
Senast: Myrten
·
Dressyr Hej! Först av allt... ja; jag gick Grönt Kort kursen i höstas och mitt provresultat var helt felfritt och inget att klaga över, skrev...
Svar
7
· Visningar
1 434
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka