sammanfogad tråd och ryttar och hästlicenser

Glömt betala...

jo, nu är det så att jag ska anäla mig till en lokal tävling nu snart... Men när vi uppdaterade loal licensen så har vi glömt att betala in.. det skulle gjort för typ en månad sen, men vi har inte fått några påminnelser eller liknande.. Så jag tänkte bara fråga ifall någon vet om man kan betala in det nu... Eller om man måste "uppdatera" den igen... VÄÄÄldigt tacksam för svar

Sv: Glömt betala...

Vad menar du med uppdatera? Det gör man ju med att man betalar. Du hittar allt du behöver veta på Ridsportförbundets hemsida.

Gå in på samma sida ridsport.se och kolla din licens där.

Även fast du inte har fått själva licensen så kan du tävla ändå om du har kvitto och så.

Licensen gäller så fort du har betalat. Ta med kvitto och visa på tävlingsplatsen. Lycka till!

Dessutom gäller ju licensen för kalenderår, så det där med att uppdatera för en månad sen har du nog missuppfattat.

Snuffsan skrev:
Dessutom gäller ju licensen för kalenderår, så det där med att uppdatera för en månad sen har du nog missuppfattat.

Fast hon menar väl att hon uppdaterat att hon vill ha licens för i år på hemsidan och därefter glömt betala.

Till "Ensomundrar": Så det är bara att betala. Ta med kvitto till tävlingen.

"Kortare" licens?

Har funderat på det här med licenser...
Hur fungerar det om någon vill rida endast en lokal tävling på ett helt år, ingenting mer. Finns det något annat alternativ än en lokallicens? Eller kan man få den billigare på något sätt?
165,- för att lösa licens till endast en lokal tävling, som i sig inte ens kommer upp i den summan.. Tänkte bara om det finns något annat alternativ, tacksam för alla som vet nåt :)

Sv: "Kortare" licens?

Nej, tyvärr måste man betala hela licensavgiften ändå. Men man kan ju rida klubbtävlingar i stället! :idea:

åh är det sant, vad trist =(
haha ja det är ju sant! :rofl:

Bah, 165 kronor är väl inget.
Det finns ju massor av distanryttare osm normalt rider 5-milare på lokal licens, och tycker det är ungefär lagom långt.
Vill man som avslutning på säsongen testa en ritt som är längre än 50km måste man skaffa en licens för över 800 kr, (+ hästlicens)
DET blir mycket pengar för en ritt.
Jag hoppas ju att det ska uppfinnas nån form av dagslicens, för typ 2-300 kr.

De flesta distansryttare tävlar ju ändå inga andra grenar, speciellt inte över lokal nivå.

hmm... ja tycker vi kom en bit från ämnet... som smålänning så tycker jag att 165 kronor är väldigt mycket för att bara tävla en gång i typ 5 minuter.... men för ett helt år så är det ok.....
:cool:

licenser typ

Behöver man ha ponnylicens om man bara ska tävla lokala tävlingar!?
Det är vell först på regionala, eller?

Hur lång tid kan det ta efter att man har betalt in för att få ryttarlicensen tills att man får den?!

Sv: licenser typ

Noopp, bara ryttarlicens på lokala...

Tar nog nåra veckor, tror jag:confused:

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 567
Dressyr Ingen kritik mot någon, bara genuint intresserad av orsakerna samt en allmän debatt om hobbysportens konstnader, med utgångspunkt i...
2 3
Svar
54
· Visningar
8 064
Senast: fio
·
Övr. Grenar Hej! Har fått ta över min storasysters konto så vet inte om de finns några andra trådar av detta konto.. Jag är en transkille som är...
Svar
9
· Visningar
2 917
Senast: Myrten
·
Dressyr Hej! Först av allt... ja; jag gick Grönt Kort kursen i höstas och mitt provresultat var helt felfritt och inget att klaga över, skrev...
Svar
7
· Visningar
1 434
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka