sammanfogad tråd och ryttar och hästlicenser

Sv: Lokaltävling...

Hejsan.
Ryttaren behöver lokal tävlingslicens (och självklart oxå grönt kort), hästen behöver inga licenser på lokaltävling.

Hästlicens.

Går det att lösa hästlicens via internet? Jag hittade bara ryttare där. Om det går, var?

Sv: Vad är en hästlicens?

Ryttarlicens måste du lösa varje år för att få tävla.
En hästlicens måste hästen ha fr o m Regional tävling och uppåt. Den löser du en gång och gäller hela hästens liv.

Hästlicens billigare för äldre häst?

Stämmer det att den kostar mindre för hästar över 18 år?
Hur mycket isf?
Jag kan inte hitta något om detta på Svenska Ridsportsförbundets hemsida.

Sv: Hästlicens billigare för äldre häst?

Nej det finns inga sådana undantag hörde med ridsportsförbundet angående detta för ca 2 år sedan, så om det inte har ändrat sig sedan dess så finns det inte.

Mvh
Camilla

Sv: Hästlicens billigare för äldre häst?

Har det funnits det tidigare då?
För jag vet att många har pratat om det och har även läst det i böcker som ändå inte är äldre än att de getts ut på 2000-talet. :confused:

Licens för lokal tävling?

Behöver ponny ingen licens för att tävla lokaltävling? Vad jag kan läsa på Svrf behövs det endast från regional och uppåt. Däremot jag som ryttare behöver lokallicens. Eller?

För att tävla på regional tävling och uppåt måste hästen eller ponnyn ha en licens. Lektionshäst och -ponny får tävla på lektionshästlicens upp till nationell tävling.
Licensen gäller hela hästens/ponnyns liv och ska följa med vid en eventuell försäljning.

Sv: Licens för lokal tävling?

nej din ponny behöver ingen licens på lokal tävling däremot behöver ryttaren det..:)

/Krizz

Ska du tävla på lokal nivå måste ponnyn ha mätintyg och vara chippad - ingen hästlicens krävs. Du själv behöver en lokal ryttarlicens, den fixar man numera på förbundets hemsida.

Jag har faktiskt ingen aning, våra ponnyer var slutmätta när de köptes. Men på förbundets hemsida finns det länkar till mätmän, ring och kolla med den som finns närmast dig.

Ryttarlicens - regional dressyr

Hej!
Jag har en liten fråga som jag hoppas någon kunnig bukefalist kan svara på. Jag äger tyvärr inget TR, vilket jag verkligen borde! :angel:

Är det så att jag som lektionsryttare på lektionsponny får starta regional dressyr på lokallicens? Har hört det från många håll nämligen, men jag hittar ingen vettig information om det på ridsportförbundets hemsida.

Tack på förhand! :)

Smallgot

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 567
Dressyr Ingen kritik mot någon, bara genuint intresserad av orsakerna samt en allmän debatt om hobbysportens konstnader, med utgångspunkt i...
2 3
Svar
54
· Visningar
8 064
Senast: fio
·
Övr. Grenar Hej! Har fått ta över min storasysters konto så vet inte om de finns några andra trådar av detta konto.. Jag är en transkille som är...
Svar
9
· Visningar
2 917
Senast: Myrten
·
Dressyr Hej! Först av allt... ja; jag gick Grönt Kort kursen i höstas och mitt provresultat var helt felfritt och inget att klaga över, skrev...
Svar
7
· Visningar
1 434
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka