Samling vid pumpen..

Sv: Samling vid pumpen..

Sover-gott-08-02-14005-L.jpg

Molly-valpar-08-02-14012-L.jpg

Molly-huvud-08-02-14016-L.jpg

Lugnt och fridfullt här på kvällen :D

Gud vad söta de är :love:

Hur kan du välja vilken valp du ska behålla redan? Vad väljer du efter då? Kön, färg eller vad?

Kan du tex redan nu se om någon av dem verkar bli finare än de andra? Nu tänker jag utseendemässigt. Jakten är ju ett helt annat kapitel.

Frågar bara eftersom många uppfödare inte väljer förrän vid 4-5 veckors ålder då de ser vilka egenskaper valparna har. Eller vilken teckning för den delen.. beroende på ras.

Jag är född nyfiken :D

Väljer efter teckningen i den här kullen ;)

Är ju bara 2 tikar och egenskapsmässigt/utseendemässigt vet jag ju att det är bra, så ur den aspekten spelar det mindre roll vilken jag väljer, men det är ju tänkt att denna lilla fröken ska gå i framtida avel och då vill jag ha den med bästa teckningen för mig själv :p

Jo, då förstår jag hur du tänker. Men syns den så pass väl redan nu?
Tycker de alla ser ungefär lika ut :angel:

Men, men ditt öga är ju liiite mer tränat än mitt om man säger så ;)

Tack för svaret i alla fall! Du är schysst som alltid svarar på alla frågor oavsett hur korkade de är!

btw Ser fram emot att kolla in ditt nyförvärv (Atlas) nästa helg. Är 300 hundar anmälda till inoffen, rekord för klubben.

Kommer att kallas för Gira, men på papperet "Kennelnamn" Dark of Summer :D

Så gulligt! T o m Ronja (Min gråhundstiks avkomma) lät så när hon var liten även om det är svårt att tänka sig nu...

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 948
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 028
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 825
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 725
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Snabbmat?