Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kl.
Om ni har separat ekonomi så berätta inte ens vad du lägger dina pengar på, så slipper han reta sig på saker o ting. Not his business.
:
Men du, var lite smart
Han följde ju med dig och tyckte det var roligt när han fick rida själv. Kan det inte vara där skon klämmer? Kan du inte försöka fixa så att han också får rida? Kanske det finns en annan häst som behöver medryttare?
Om du lägger ner väldigt mycket jobb och pengar på en häst som inte är din så kan man se det som att du inte får utdelning för ditt jobb. Om du tränar din egen häst däremot så kan ju hästen öka i värde när du tränar den. Kanske är det argument som biter på honom?
jag tycker inte om den har "dumpa" attityden som sa ofta dyker upp.
Precis vad jag har tänkt!
Om du lägger ner väldigt mycket jobb och pengar på en häst som inte är din så kan man se det som att du inte får utdelning för ditt jobb. Om du tränar din egen häst däremot så kan ju hästen öka i värde när du tränar den. Kanske är det argument som biter på honom?
Knapplån och lite OT
Här har vi lite exempel på män som har högre krav på hur mycket tid som skall läggas på hemmet. Råden verkar entydigt vara tt han skall lära sig att leva med en lite lägre nivå. Det är lite intressant faktiskt.
Det undrar jag också.
Han menar att om vi har hus så borde jag engagera mig mer i hemmet. Hålla på i trädgården osv. Men om jag tycker det är det tråkigaste som finns så gör jag ju det. Och var ska min glädje och energi komma ifrån om allt bara handlar om att "förfina" i hemmet osv?
Han tycker två dagar med häst är lagom. Jag tycker att det är samma som att inte ha häst alls.
Dumparåden dyker alltid upp i sådana här trådar. Det är kanske därför det är så fullt i nunnesoffan?
Vad vill han att du ska göra då, de där fyra dagarna, i stället för att ha häst? Hålla honom i handen medan han tränar?
För mig vore det fullständigt omöjligt att vara tillsammans med nån som begärde att jag skulle sluta med mitt största intresse. I synnerhet om jag redan backat från heltidshästeri till 4 dagar/veckan.