Sambo, bonusbarn osv....

tinna

Trådstartare
Hur ska jag agera? Gnällig????

Jag har två barn 18 + 21, min sambo har fyra 26, 24, 20, 16.
Min son på 18 bor hos oss ett par kvällar i veckan, hans yngsta bor hos oss från fredag em. till söndag em.
Nu har nr tre, sonen på 20 fått för sej att han ska komma och sova hos oss. I natt är tredje natten. Detta medför att min son inte kommer (vilket han tänkt) pga att de inte känner varandra. (vi är i en annan stad och kommer hem sent och han känner det obekvämt att åka in då)
Kruxet är att när han, sambons son, varit hos oss så, varenda skåp han varit i står dörren öppen, smulor och använda tallrikar överallt, ett och annat glas trasigt + att alla lampor i de rum han varit i är tända ex toa. Vissa tillfällen har han spelat musik så grannar har ringt. (Bor i bostadsrätt) Jag påpekade att det inte var så bra att det spelade så högt och fick till svar --Äsch, det är väl inget....
Jag får ont i magen, han frågar inte om det är ok. Han bara säger att -Jag sover här i natt!
Min sambo har så svårt att säga ifrån, samtidigt vill jag ju att barnen ska känna sej välkomna. Men det är hela tiden jag som får plocka efter alla... Dottern är sgs likadan, lämnar skåpsdörrar öppna, beg tuggummin ligger lite här o var, godispapper, chips osv osv.
Jag har inga problem med att säga till min son att han får bädda efter sej och plocka undan glas och annat som han använt men jag tycker att det är min sambos uppgift att ta det med sina barn.
Känns lite jobbigt just nu.
Det kanske låter som att dom inte är välkomna, det ÄR dom, men jag känner att de respekterar inte oss
 
Senast ändrad:
Sv: Sambo, bonusbarn osv....

Kan ni inte ta ett litet "familjeråd", tillsammans? Och gå igenom det här med framförhållning och hur man beter sig när man är många.

Både din sambos son och dotter är så pass gamla att de måste förstå hur man gör.
 
Sv: Sambo, bonusbarn osv....

Men barnen pappa får väl ta tag i den saken.
Allmän oordning är väl inte tillåten.

F.ö. så är det svårt med barn i den åldern.
De ser gärna föräldrar som "service-inrättningar".
 
Sv: Sambo, bonusbarn osv....

Jag tycker faktiskt att du med all rätt kan säga till dem. Varför skall du krusa nästan vuxna människor ?

Den som grisar får städa, det är väl plättlätt. Och om man känner sig ovälkommen då så tycker jag att det är märkligt, att vilja ha hemmet i någorlunda ordning har inget med att vara ovälkommen att göra...alls. Det är väl snarare tvärt om, de är medlemmar i er familj och på alla medlemmar ställs samma krav.
 

Liknande trådar

Relationer Jag behöver skriva av mig. Ni är kloka. Det här är invecklat och jag får förmodligen inte med allt relevant i ett första inlägg. Jag...
2
Svar
24
· Visningar
4 330
Senast: Pinus
·
Småbarn Vi har en kille som blir 3 år i april och en bebis på 2 månader. När sonen blev 2 år började han bli mer och mer trotsig och i höst nu...
2
Svar
34
· Visningar
5 575
Senast: Guldaskig
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 699
Senast: Cocos
·
Kropp & Själ Jag kommer att behöva flytta ifrån mitt barn. Hur ska man leva med sig själv efter det? Hur ska man överleva med att bara få ha sitt...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
14 505

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp