Sv: saluki

Jag har :bump:

Vill du veta mer så får du gärna skicka din msn-adress/mailadress i PM så kan jag berätta "lite" (jag älskar att babbla vinthund och saluki, så jag kan hålla på en hel del...). ;)

Sv: saluki

Jag är helt nybliven saluki-ägare och ska hämta min lilla tjej i morgon. Är mycket förväntansfull!
En "nackdel" skulle väl kunna vara jaktinstinkten som såklart påverkar möjligheten att ha hunden lös i olika miljöer.
Vad jag förstår är många salukis lite svårmotiverade till ex. lydnadsträning och att man därför bör tänka på att träna korta pass. Men detta är förstås individuellt och beroende av hur man tränar osv, kan jag tänka mig.

Jag är absolut ingen expert på rasen och vill verkligen lära mig mer, så ni som är duktiga får gärna rätta mig eller utveckla.

Liknande trådar

Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 716
Senast: Puffindog
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 980
Senast: ildiko
·
R
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
799
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundavel & Ras Hejsan allihop, Ni som har eller har haft Beauceron. Hur lika/olika är de från Bruksschäfrar? (För någon som är bruksintresserad (men...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 414
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka