saltsten till föl

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare knasan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 656
K

knasan

Eftersom jag läst att vissa föl slickar sej till uttorkning om de har fri tillgång till saltsten så har vi ransonerat den. Men vid vilken ålder kan jag lägga in saltstenen för gott, utan risk? Han är snart 4 mån.

Sv: saltsten till föl

Då är det ingen fara. Man kan sätta stenen lite högre upp om man vill så når inte fölisen saltstenen. Annars så kan man ge salt i fodret till mamman så hon får i sig salt. Tänk på att stoet behöver mycket salt efter fölningen.

Sv: saltsten till föl

Bra råd att sätta upp saltstenen, men mina går på lösdrift så jag måste hitta på något rejält stabilt som inte välter isåfall... får väl kolla upp det. Hängde upp saltstenen i ett träd i somras, men det gick sönder.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 091
Senast: Twirro
·
Katthälsa Försöker här eftersom jag bara får idiotsvar på FB som inte alls svarar på min fråga. Det här med att banta katt... Min ena katt har...
9 10 11
Svar
206
· Visningar
14 333
Senast: Wille
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 706
Katthälsa Min sibiriska katthane är 1 år (min första katt) och helt underbar på alla sätt såklart. Han är ute på dagtid med GPS, så under...
Svar
8
· Visningar
1 253

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka