Saltkråkan

Jag har inga som helst problem med att det görs en ny version av Saltkråkan, den gamla kommer ju finnas kvar, och flera andra Astrid Lindgrenfilmer finns det ju redan flera versioner av.

Däremot tycker jag att det är lite trist att den ska utspela sig i nutid, att det "historiska dokumentet" är lite del av grejen :)

Jag har inga som helst problem med att det görs en ny version av Saltkråkan, den gamla kommer ju vinnas kvar, och flera andra Astrid Lindgrenfilmer finns det ju redan flera versioner av.

Däremot tycker jag att det är lite trist att den ska utspela sig i nutid, att det "historiska dokumentet" är lite del av grejen :)

Det håller jag med om, känns som det kan bli Solsidan åker till Skärgården 😒

Jag tror de flesta känner att varför ödsla mängder av pengar på något som ändå i bästa fall bara kommer att bli en slätstruken kopia.

Jag tror att de flesta som känner så knappast med jämna mellanrum brukar titta på Vi på Saltkråkan, och de inte heller tillhör de som kommer att titta på SVT:s nya barn- och ungdomsserie, oavsett om det var en ny version av Vi på Saltkråkan eller något helt annat.

Jag menar om SVT gått ut och sagt att "I år kommer vi lägga budgetpengarna för produktioner av barn- och ungdomsserie på "Kajsa och Kalle åker till skärgården", så hade det inte kommit en massa reaktioner från vuxna om att att det inte bör slösas massa pengar på en sån serie.

*edit, det var meningen att skriva två random namn, inte att det skulle låta som Kalle anka :D

Jag stör mig väl på att man ska förlägga det till nutid. Att man gör en nyinspelningen är väl ok men när man ändrar för mycket så tycker jag att man lika gärna kunde skrivit ett helt nytt manus med nya karaktärer som man själv hittat på. Istället för ta en välkänd berättelse och kvadda den totalt (Ja, Peter Jackson, jag tittar anklagande på dig!!).

Liknande trådar

Kultur Varför ska man göra en nyinspelning av Saltkråkan? Det är ju persongalleriet som är det underbara! Vem kan ersätta farbror Melker... 7 8 9
Svar
168
· Visningar
6 184
Senast: Thaliaste
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
618
Senast: CaisaCax
·
Kropp & Själ Fick idag tid för operation, för jag behöver ta bort min gallblåsa. Tiden är om två veckor, och i brevet var det med papper där det står...
Svar
7
· Visningar
770
Senast: bollen__
·
Samhälle Jag vet ju att många lever utan bil, och att det är en lyx egentligen. Men jag har vant mig vid lyxen, dessutom nyproducerad bil, och... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
5 106
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka