De som gör en ny version av nåt redan existerande istället för en helt ny story.Vilka är ”man”?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
De som gör en ny version av nåt redan existerande istället för en helt ny story.Vilka är ”man”?
Man behöver inte ropa tjo och tjim men säga nej med argumentet att det finns redan en, inget kan ersätta den!
Punkt slut, end of story!
Det är bakåtsträvande deluxe för mig.
Helt uppenbart finns det ju någon som tycker att det finns något i Saltkråkan som de personerna vill jobba vidare med och placera i vår tid. Jag uppskattar att det finns kreativa människor som skapar saker och är nyfiken på vad det kan bli. Om det sen blir bra eller inte är ju inte möjligt att veta i förväg - därför förvånar det mig så när folk har utgångspunkten att det inte kommer bli bra. Det kommer garanterat finnas folk som inte uppskattar det, och det kan självklart bli ett bottennapp. Men det återstår ju att se.
Ni är så många som skriver att det finns så mycket spännande att ta fram i ett nutida uttryck, men ingen konkretiserar VAD det faktiskt innebär som gör det värt att hålla fast vid att det är en nytolkning och inte en uppföljare eller en fristående film. Jag är genuint nyfiken på hur ni tänker att en modern tolkning av familjen Melkersson ser ut 2024?
Det är så uttjatat att slentrianmässigt säga att alla som inte odelat positiva och förväntansfulla är bakåtsträvare. Det finns ju fler nyanser på skalan.
GrankvistOch även grannfamiljen, den är ju lika tidstypiskt steorotypa om jag minns rätt, men jag minns inte vad de hette...
För mig är det främsta med saltkråkan att den skildrar kulturskillnader. Stadsbor som kommer till skärgården och från början tror att de vet bäst men inser att de har mycket att lära. Det går definitivt att skildra i modern tid. Samma sak med Stina vars ensamstående mamma måste jobba så därför får barnet tillbringa sommaren hos morfar. Vanligt idag med. Och bönder och landsbygdsskolor är ju inget som försvunnit. Det enda som blir svårt att modernisera är väl när barnen ror vilse i dimman eftersom de lär ha mobiler nu.