Humelibumlan
Trådstartare
Sv: säljbar eller avlivas?
Tror inte hon skulle passa i privat eller inackorderingstall..
Jajjemenasn.. Det är ju min lilla MorrisJo jag förstod att hon ligger dig varmt om hjärtat =)
Precis... Och det är en balansgång även på travet, man får inte driva eller smacka på henne, hon bestämmer självMenade 'talanglös' angående ridning, med ledning av vad du skrev om kroppsbyggnaden och hur hon reagerar på att inte få bestämma själv i ridningen. Synd hon inte använder den enorma vilja hon ändå verkar ha till att SAMARBETA
Håller med, min dam kan ju iochförsig verkligen göra allvar av sina hot.. speciellet om någon backar för henne eller blir rädd.. Traskar man bara fram o tar henne brukar det gå bra... men det har hänt att hon snott runt o ska sparka o då gäller det vara snabb ut!Det DÄR kan jag fullt ut förstå. Min tvååring (också en egen uppfödning) ser ut som en tvärförbannad attack-kobra när man går in i boxen. Hon GÖR ingenting dock (jag har verkligen testat det och kan sparka in vem som helst, sopa igen boxdörren efter dem och vänta och se vad som händer *s*), det är 'tomma hot' och jag är inte ens säker på att hon är MEDVETEN om hur hårt hon hotar med sitt kroppspråk (öronen slickade bakåt, hopsnörpt mun och så gör hon huggutfall ibland). Men jag är LIVRÄDD för den dagen hon behöver stå i inackorderingsstall t ex. Jag vet ju att hon inte menar något med det, men jag skulel INTE ens om jag fick betalt gå in till en frömmande häst som såg ut som henne, jag vill inte dör riktigt än liksom. Och jag ser en STOR risk att i ett inackorderingsstall hanterad av olika andra hästägare så skulle minst ett par av dem ta tillv åld, endera för att 'skydda sig i förbyggande syfte' eller för att 'ta ur henne de där dumheterna'. Och DÅ skulle vi få en häst som var farlig p riktigt att gå in till..
Tror inte hon skulle passa i privat eller inackorderingstall..
Ja, man kan ju anta det :smirk:Hon ska vara glad att det var just dig hon föddes hos, det vet hon va?