Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*kl*
Nej, det står inget i kontraktet om att båda parter ska vara nöjda efter prövotiden.
Nej det håller jag med om men nu står det inte så enligt utsago från TS utan det står att bägge skall vara nöjda med provtiden för att köp skall gå igenom.
Även om det inte hade stått så,så skulle i alla fall jag,som köpare,vilja att säljaren var nöjd....
Nej, det står inget i kontraktet om att båda parter ska vara nöjda efter prövotiden.
Även om det inte hade stått så,så skulle i alla fall jag,som köpare,vilja att säljaren var nöjd....
Så du hade glatt lämnat tillbaks en häst som dina barn fäst sig vid för att säljaren ångrat sig? Och som du kanske lovat dina barn att ni ska behålla för avtalet var ju skrivet så att du själv kunde bestämma?
Det är väl en av farorna med att köpa med prövotid, både säljare och köpare kan ändra sig.
Men naturligtvis är det väldigt trist för barnen och jag hoppas det löser sig!
Där har du fel, det beror på vad man avtalar. Har man avtalat om att säljaren kan ångra sig jovisst, men de verkar de inte ha gjort. Allt beror dock på formuleringen vad som gäller.
Läs igen du glömde nog ett inte där, så har skrev TS, alltså tvärt om mot vad du uppfattade det som.
Så du hade glatt lämnat tillbaks en häst som dina barn fäst sig vid för att säljaren ångrat sig? Och som du kanske lovat dina barn att ni ska behålla för avtalet var ju skrivet så att du själv kunde bestämma?
Jo, me
det känns lite konstigt att säljaren skulle vara rättslös innan hästen är fullt betald.
Jag hade nog också tyckt det. Hur kul är det att tvinga igenom att få köpa en häst? Det finns ju andra ponnyer att köpa.