Sälja sadel-erbjuda öppet köp?

Zolimita

Trådstartare
Hur skulle ni gjort om köparen bor i närheten,skulle ni låna ut den för provning el erbjuda öppet köp?

Sv: Sälja sadel-erbjuda öppet köp?

Vad klassas som närheten??

Jag skulle sälja en sadel en gång,då hade dom med sig hästen i transport, (dock så såg dom att sadeln var för smal innan dom ens lastat ur hästen)

Annars så har dom fått köppt den,och då får dom sälja den vidare ifall den inte passar,alt att jag åker ut till dom mot ersättning.

Jag lånar aldrig ut sadeln. Man för köpa den dvs betala fullpris, sedan sätter jag öppet köp i 2 veckor så att de kan prova sadeln, MEN numera skriver jag även att full betalning återfås endast om sadeln är i samma skicka som när den hämtades. Har nämligen varit med om att få tillbaka en repig och ful sadel som blev svårsåld efter att den varit ute på öppet köp...

Oj,kan inte ha varit roligt att få tillbaka en sadel i sämre skick:crazy:

Nej.... fick gå ner 2000kr för att kunna sälja den!

Tyvärr tog jag inte av sadelskyddet och tiittade när de kom o lämnade tillbaka sadeln... När jah sedan kontaktade dem och sa att de hade repat sadeln blånekade de såklart...

man vet aldrig vad man får tillbaka. så antingen kommer köparen till mig och kollar på det dom ska köpa eller så åker jag dit mot ersättning. passar inte sadeln så visst då vet vi det iallafall. skulle aldrig skicka en så dyr sak som en sadel på öppet köp. köparen får väl själv sälja den vidare om dom nu beställer en sadel dom inte vet om den passar. vill dom prova kan dom åka till någon som kan prova ut och sen leta begagnat.

Jag lämnar inte på öppet köp. Jag kan åka ut med sadeln och låta dem prova den. Antingen vill de ha den eller så åker den med mig hem igen.

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 130
Senast: Tualma
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
928
Senast: Tora
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 558
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
21 756
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar