sälja häst problem

Det är klart att du ska låta köparen ta hästen nu på en gång. Det är ju, i ärlighetens namn, du som strular och inte köparen. Affären är inte avhängig av det saknade köpekontraktet, skicka med de papper du har.Passet finns ju, det är huvudsaken.

Som köpare vill man ta hem sin nya häst direkt. Särskilt som köparen dessutom betalt för, och genomfört, besiktningen. Då vill man inte dra ut på det i onödan, pga en struntsak.

Det är klart att du ska låta köparen ta hästen nu på en gång. Det är ju, i ärlighetens namn, du som strular och inte köparen. Affären är inte avhängig av det saknade köpekontraktet, skicka med de papper du har.Passet finns ju, det är huvudsaken.

Som köpare vill man ta hem sin nya häst direkt. Särskilt som köparen dessutom betalt för, och genomfört, besiktningen. Då vill man inte dra ut på det i onödan, pga en struntsak.

Läste inte hela tråden. Såg sen att köparen hoppat av. Förståeligt! Hoppas du betalat tillbaks besiktningskostnaden till henne/honom.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 323
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 820
Senast: Lhas
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 245
Senast: alazzi
·
Relationer Kanske en konstig rubrik och jag funderade först på att vara anonym, men varför? Det finns folk där föräldrarna gått bort, föräldrar...
Svar
12
· Visningar
3 091
Senast: vackerdag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Favoritdrinkar
  • Secret Santa 2024
  • Vad gör vi? Del CCVI

Hund, Katt, Andra Djur