Sälja häst men köpare vill låna först??

Sv: Sälja häst men köpare vill låna först??

Du ska definitivt besiktiga innan du lånar ut, och om de sedan inte vill ha kvar henne bör de ombesörja en ny besiktning på klinik innan du får hem henne!

Vem ska stå för försäkring under tiden?

Du bör stå för försäkringen under tiden hon är utlånad, därför att ifall de skiter i att betala försäkring, sedan inte köper henne så får du tillbaka en oförsäkrad och eventuellt skadad häst. Inget drömscenario... Den summan försäkringen ligger på varje månad är en struntsumma jämfört med vad en sjuk häst kan kosta utan försäkring. Var inte dumsnål... Det är så mycket fult spel vid hästförsäljningar så du ska definitivt ta det säkra före det osäkra.

Jag menade vem som ska betala den, ska man ta ett fodervärdsavtal så står ju oftast fodervärden för vet.vårdsdelen, nu är ju detta så kort tid så det bästa är väl om jag står för den. Men min tanke har aldrig varit att säga upp den förrän hon är såld.

Ja, vanligast är väl att fodervärden står för den, men ifall de inte betalar är det bäst att du gör det själv. Dock kan du ju komma överens om att de ska betala den till dig, men att du själv betalar in pengarna så du vet att det blir gjort ifall de skulle skita i att betala.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 287
Hästmänniskan Jag började för några år sedan rida igen efter ett långt uppehåll efter en olycka som gjorde mig ridrädd. Efter år som medryttare har...
2 3
Svar
43
· Visningar
6 472
Senast: Skjøldur
·
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 634
Senast: Karamello30
·
Hästmänniskan Jag har en häst jag haft i 9 år. Hon blir 17 år i år. Hon var perfekt för mig de första åren då jag föredrog att rida i skogen och rida...
Svar
11
· Visningar
2 647
Senast: Vitavi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Mata småfåglarna