Jag ska nu sälja mitt 12 åriga sto, islandssto , fin stam dock inte själv visad.
Gett en avkomma, en hingst som blev jätte fin i sin exteriör och psyke.
Såldes dock som valack med önskan från köparen.
Stoet har haft problem med hosta, och det tillkallades veterinär första gången 2005. Hon var då med i folksam.
Hästen fick medicin och blev bra, detta hände vintern.
Nästkommande vinter mådde hon bra.
Vintern därefter 2007 fick hon hosta, veterinär tillkallades och de satte igång och medicinera henne, nu var hon i Agria.
Veterinären ville dömma ut henne och det skickade papper till Agria, självklart får man inget då hon även hade detta problem i Folksam.
Hostan blev dock bättre tack vare ett tillskott och det blev hennes räddning samt att sommaren kom.
Den sommaren 2008 fick hon även fång men blev snabbt bra och nu mår hon bra, ja, hon har kronisk bronkit och ja hon skulle må bättre på hösilage, men med så få hästar har det blivet blött hö.
Nu till min fråga, vad kan jag begära för pris på henne?
Hon står försäkrad i 40.000:- i Agria.
Hon kan skritt, trav ,galopp, skolad o skritt och trav.
Tölt finns men hon är inte tölsatt.
Mycket trevligt sto, snäll att rida själv och med andra,bra gång och pigg men hanterbar.
Helt underbar att stå o pyssla me, står stilla och bara njuter.
Ni undrar säkert varför sälja henne?? Det är inte min häst utan en familjemedlem och jag har varken pengar eller tid att behålla henne men vill ge henne ett bra hem, hoppas att det ev blir hos hennes halvsyster.
Mvh
Gett en avkomma, en hingst som blev jätte fin i sin exteriör och psyke.
Såldes dock som valack med önskan från köparen.
Stoet har haft problem med hosta, och det tillkallades veterinär första gången 2005. Hon var då med i folksam.
Hästen fick medicin och blev bra, detta hände vintern.
Nästkommande vinter mådde hon bra.
Vintern därefter 2007 fick hon hosta, veterinär tillkallades och de satte igång och medicinera henne, nu var hon i Agria.
Veterinären ville dömma ut henne och det skickade papper till Agria, självklart får man inget då hon även hade detta problem i Folksam.
Hostan blev dock bättre tack vare ett tillskott och det blev hennes räddning samt att sommaren kom.
Den sommaren 2008 fick hon även fång men blev snabbt bra och nu mår hon bra, ja, hon har kronisk bronkit och ja hon skulle må bättre på hösilage, men med så få hästar har det blivet blött hö.
Nu till min fråga, vad kan jag begära för pris på henne?
Hon står försäkrad i 40.000:- i Agria.
Hon kan skritt, trav ,galopp, skolad o skritt och trav.
Tölt finns men hon är inte tölsatt.
Mycket trevligt sto, snäll att rida själv och med andra,bra gång och pigg men hanterbar.
Helt underbar att stå o pyssla me, står stilla och bara njuter.
Ni undrar säkert varför sälja henne?? Det är inte min häst utan en familjemedlem och jag har varken pengar eller tid att behålla henne men vill ge henne ett bra hem, hoppas att det ev blir hos hennes halvsyster.
Mvh