Sv: Sålde min okompl häst-sedan tvist pga lynnesfel!
Jag tycker att du med ditt sista inlägg gjort det klart att det är pengar och princip det handlar om, inte hästen. I början av dina inlägg var det hästen det handlade om, din trogna vän osv.
Jag håller med Lovisaleonora ang bägge parterns delaktighet i felandet, och återknyter till mitt vidhållande att det aldrig är objektivt att enbart få EN sida illustrerad av hur det verkligen förhåller sig.
Såklart det även handlar om pengar!
För mig växer inte pengar på träd, gör dem det för dig?
Ja, det är min kompis, jag ser alla mina djur som familjemedlemmar.
Jag hade gott och väl kunnat låta dem ha kvar hästen trots att jag inte fått några pengar....för jag har fortf inte fått några pengar av dem utan nu står jag och betalar alla omkostnader för hästen...och jag sålde henne av en orsak!
Pga att jag fick ett mail skrivet att det var bäst att hämta hem hästen inom 2veckor då annars dem skulle låta henne stå kvar ute på "sommarbete" även under vintern, var det spiken i kistan, detta beteende hos dem nya köparna kunde jag inte låta fortsätta!
Dem red henne felaktigt och nu även hotade dem att låta henne stå ute då dem inte ville ha med henne att göra mer, dem hade redan börjat titta efter ny häst!
Klart som sjutton att jag fick panik!
Enligt lag kan jag inte åka och hämta hästen pga känslomässiga skäl....laglig mening får jag dock hämta hästen eftersom dem inte betalat för henne!
Allt finns givetvis dokumenterat!!
Jag har försökt att få fram även köparnas sida, att det absolut inte kan va kul att få hem en häst som visar detta beteende!
Men kan man inte se en röd tråd genom deras behandling el är det bara mitt fel tycker ni 2?
Att bara ta hem henne igen verkar ni tycka att det är piece of cake, så är det verkligen inte!
Jag har varken tid, ekonomi el plats åt henne och det här innebär bara problem för mig...men nu har jag henne hemma och jag vet att hon har det bra!
Jag har beskrivit en häst som reser sig, som lägger sig osv, detta är inte ett normalt beteende hos en vettig häst!
Jag har därtill uttryckt hur jag ser på saken, förklarat att jag har vittnen och även uppgifter på hur hästen har betett sig hos mig samt vittnesmål av tidigare ägare!
Jag har videofilm på henne hur hon var under min tid innan köparna fick hand om henne!
Jag har skapat denna tråd för att få höra lite andras åsikter om mitt ärende...jag vill inte höra några elaka kommentarer men givetvis får du ha ditt synsätt på saken och dela med dig!