Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag ska sälja min gamla sadel, eftersom den bara tar en massa plats nu efter att min häst växt ur den. Vill veta vad ni tycker är det bästa sättet att betala på? Jag ska även sälja en oanvänd grimma och en sadelgjord, och inget av grejerna går på mer än 500 kr (exkl. porto).
Flera saker har jag lyckats överlämna personligen mot kontant betalning (trots att dom som köpt sakerna bott långt bort). En skickade pengarna i ett kuvert och en satte in pengarna på mitt bankkonto.
Det går ju ordna så att du får betalt på postförskott.. Alltså att köparen får betala när hon hämtar ut sakerna. Skulle hon inte betala får du u sakerna hemskickade igen.
det borde ju vara det säkraste sättet.
Fast det kostar ju 50 kronor mer, men det kan vara värt att betala då man kan vara säker på att man får sina pengar /saker.
Ja, det var så när jag skickade en sadel mot postförskott. Och om inte köparen vill hämta ut paketet så skickas det tillbaka och du får stå för frakt, så då blir det en förlustaffär på några hundra.
grimman och sadelgjorden skulle jag istället ge till någon istallet eller sätta upp en lapp på aääfren eller i en lokal tidning, om det nu inte är märkes utrustning för fler hundra :smirk:
Har skickat några sadlar mot postförskott och tycker att det har funkat riktigt bra, jag sätter aldrig in penagr på andras konton förrän jag fått sadeln i hand och förstår om inte andra heller vill göra det, diskutera med säljaren/köparen om vad ni tycker är bäst!
Juridik & Ekonomi
Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.