- Svar: 391
- Visningar: 22 238
Fan vad jag saknar att ha en familj. Det har hunnit går 5 år nu. Jag fick ett julkort av mamma. Kanske vill hon att allt ska bli som vanligt igen. Det kan inte bli så. Jag kan inte ta den risken.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men när folk säger att jag är trevlig och hjälpsam, så vad ska jag ändra på?Det handlar väl inte om att duga.
Det kanske handlar mer om hur du väljer att bete dig. Sitt beteende kan man ALLTID ändra på.
Skulle hållit käften och visat upp en kul fasad.Men den här kompisen som inte orkade ha kontakt med dig efter att berättat om din depression. Ser du själv att du kunde ha gjort något annorlunda där, om man ska vara efterklok?
Att man är olika innebär inte att någon är bättre eller sämre. Bara att man är olika.Hon är en bättre människa helt enkelt.
Jag är inte värd ett skit. Det har jag sett i så många år nu.
Kanske du kunde försöka tänka på att folk i allmänhet inte tänker som du?Men när folk säger att jag är trevlig och hjälpsam, så vad ska jag ändra på?
Ville du låsa tråden? Eller ville du att Gunnar styr upp och påtalar att tonen i tråden spårat ut. Och sen låser tråden.Men när folk säger att jag är trevlig och hjälpsam, så vad ska jag ändra på?
Nej nu tycker jag att du är fånig.Skulle hållit käften och visat upp en kul fasad.
Det är alltså det man ska göra jämt.
Bara det att jag inte orkar fejka.
Jag har blivit övergiven så många gånger att jag faktiskt inte orkar med folk som bara dunstar. Jag är för traumatiserad för det.Kanske du kunde försöka tänka på att folk i allmänhet inte tänker som du?
Du är väldigt upprörd över att en vän inte svarat på dina kontaktförsök och tillskriver henne egenskaper som att hon har bristande social förmåga för det.
Många andra är vana vid att folk inte orkar svara på allt, och tänker att det är sånt som händer.
Försök acceptera folk som de är, och inte från nån magisk måttstock där allt måste vara perfekt.
Eller förstå hon hade också det jobbigt och kanske ett helvete, säga att du förstår hennes reaktion, att du finns där om/när hon orkar prata.Skulle hållit käften och visat upp en kul fasad.
Det är alltså det man ska göra jämt.
Bara det att jag inte orkar fejka.
Kan inte låsa tråden själv.Ville du låsa tråden? Eller ville du att Gunnar styr upp och påtalar att tonen i tråden spårat ut. Och sen låser tråden.
Lås själv. Du mår ju inte bra av dessa trådar.
Jag har inte vräkt ur mig en massa, men var fruktansvärt trasig och orkade inte fejka annat. Och hon sa absolut ingenting om hur hon hade det.Nej nu tycker jag att du är fånig.
Det finns ett alternativ till att vräka ur sig alla sorger man har till nån eller att låtsas som att allt är bara bra.
Du kunde ha frågat hur det var med henne, lyssnat förstående utan att ge råd eller döma. Inte bara gått på om dig och ditt.
Du kunde ha försökt prata om något som intresserar er båda.
Hon sa ingenting om hur hon hade det utan var bara klämkäck.Eller förstå hon hade också det jobbigt och kanske ett helvete, säga att du förstår hennes reaktion, att du finns där om/när hon orkar prata.
Jag tror inte att det går att undvika, inte för någon av oss. En del ghostar, så är det. Inte för att de är elaka utan för att de inte orkar, inte hinner osv.Jag har blivit övergiven så många gånger att jag faktiskt inte orkar med folk som bara dunstar. Jag är för traumatiserad för det.
Var hon klämkäck när hon förklarade hon hade fullt upp med att överleva själv?Hon sa ingenting om hur hon hade det utan var bara klämkäck.
En del av oss fungerar ju så, det betyder inte att det är fejkat. Det okej att vara på båda vis tycker jag - sedan är det kanske inte alltid kompatibelt och då är det synd.Hon sa ingenting om hur hon hade det utan var bara klämkäck.
Nej, det sa hon inte förrän kanske ett år senare när jag frågade om varför hon aldrig svarade på tilltal.Var hon klämkäck när hon förklarade hon hade fullt upp med att överleva själv?
Det klämkäcka var kanske hennes sätt att försöka stå ut med sitt dåliga mående. Det är inte ovanligt att man ger sig själv andrum genom att fokusera på annat, vara glättig osv. Det är bra att inte bara vara bara sitt dåliga mående, att försöka vila från det jobbiga.Hon sa ingenting om hur hon hade det utan var bara klämkäck.
Du behöver förstås inte fejka.Kan inte låsa tråden själv.
Jag har inte vräkt ur mig en massa, men var fruktansvärt trasig och orkade inte fejka annat. Och hon sa absolut ingenting om hur hon hade det.
Hon förväntade sig att jag skulle vara likadan.Det klämkäcka var kanske hennes sätt att försöka stå ut med sitt dåliga mående. Det är inte ovanligt att man ger sig själv andrum genom att fokusera på annat, vara glättig osv. Det är bra att inte bara vara bara sitt dåliga mående, att försöka vila från det jobbiga.
Istället slutade hon att svara på tilltal..
Jag har varit sjuk i nästan hela mitt liv. Känner att jag bara är ett stort misslyckande. Vem vill umgås med någon som är sjuk liksom?Du behöver förstås inte fejka.
Men om man mår väldigt, väldigt dåligt kan det vara jobbigt för vänner att träffas.
Vi måste ändå komma ihåg att våra vänner inte är våra terapeuter och inte har de färdigheter som krävs för att bemöta nån som mår riktigt dåligt.
Hon kanske blev rädd för att behöva göra en större insats än hon hade kraft till, om du mådde väldigt dåligt?
Säger inte att du gjorde något fel, men det finns garanterat många sätt att tolka situationen där och då, förutom att hon övergav dig på ett kallhamrat sätt.