Status
Stängd för vidare inlägg.
Bara för det behöver man inte bara sluta svara.
Man har faktiskt ingen plikt att svara i telefon eller på meddelanden.

Om man mår riktigt dåligt måste man först och främst sköta om sig själv.
Det är fullständigt orealistiskt att en sådan person ska ha ens en gnutta energi över till någon bekant alls. Så din förväntning på henne var för hög.

Ett bra tips är också att fråga före man börjar prata om sina problem. T.ex "jag skulle vilja prata om en grej som bekymrar mig, orkar du lyssna eller ska jag ta det med någon annan?"

Det idealiska vore att man klarade att prata om det, men även det kan vara för mycket om man mår riktigt dåligt. Det enda man kanske orkar är att bara låta bli.
Hon är en sån där person som bara kan hojta på fb att hon behöver hjälp med något och så ställer folk upp. Skulle jag göra samma sak så möts jag av tystnad. Ja, det är skillnad på folk och folk.

Jag är en typisk "ghostare". När jag är slut orkar jag inte med privata konversationer och kan lämna mina vänner i radiotystnad i dagar och/eller veckor. :o Jag har ett par andra vänner som är likadana.
Tack och lov vet de det vid det här laget, och det är ingen som tar illa vid sig. Vill vi varandra någonting däremellan går det bra ändå på något vänster. Sådana människor det inte funkar med har ju naturligt fallit bort. Vi har så olika behov, allesammans.
Precis sådan är jag och flera av mina vänner. Istället för att bli sur och arg som @Wille på sin kompis har vi valt att acceptera att så är vi. Det är inget vi avtalat i förväg utan man frågar ju när det händer och får acceptera svaret helt enkelt.

Hon är en sån där person som bara kan hojta på fb att hon behöver hjälp med något och så ställer folk upp. Skulle jag göra samma sak så möts jag av tystnad. Ja, det är skillnad på folk och folk.
Men @Wille, du kan inte bestämma över vem eller vilka andra människor ska gilla och/eller umgås med. Vissa människor passar för många andra för färre.

Självklart är det skillnad på olika relationer!? Det måste du väl ändå förstå?
Jo jag förstår ju det.

Har ju liksom konstaterat för länge sen att jag inte är värd att ha en relation med. Men vet inte varför. Folk säger att jag är trevlig och hjälpsam, men det räcker uppenbarligen inte.

Jo jag förstår ju det.

Har ju liksom konstaterat för länge sen att jag inte är värd att ha en relation med.

OM du vill komma framåt i detta (vilket du kanske inte vill?) så får du nog angripa problemet från ett annat håll. Varför har du svårt att upprätthålla relationer?

Trots att du saknar dina familjerelationer väljer du bort dem, för du är rädd för att bli sårad. Då är det ju DITT val nu när din mor har sträckt ut en hand. Men den relationen ser inte ut som du vill att den ser ut, och då är den inte intressant.

Jag har som tumregel att det jag känner igen hos andra är sådant jag ser hos mig själv.

Vid ett tillfälle så skrev den här "vännen" på fb att hon hade tid över och gärna vill träffa någon den dagen. Jag svarade att jag ville träffas. Hon svarade inte.
Det går ju inte spekulera i varför och ger ingenting heller, jag menar bara att man fungerar olika.
När jag blir tyst är det för att jag inte pallar - samtidigt kan jag skriva tjugonio inlägg här på Buke och prata med folk och det kan det hända att kompisarna ser. Någon gång har någon tagit illa upp och då har vi pratat om det, men för det mesta antar de nog att jag har mina skäl.
Man får anta att alla har sina egna skelett i garderoben tänker jag, och sina egna fullgoda skäl till varför de gör som de gör. Det går oftast inte försöka mäta vem som förtjänar mest hänsyn eller beter sig värst eller bäst.
Sedan har man ju valet att säga upp bekantskapen om man tycker någon är en skitstövel, då har man tagit tillbaka den makten i alla fall. :)

OM du vill komma framåt i detta (vilket du kanske inte vill?) så får du nog angripa problemet från ett annat håll. Varför har du svårt att upprätthålla relationer?

Trots att du saknar dina familjerelationer väljer du bort dem, för du är rädd för att bli sårad. Då är det ju DITT val nu när din mor har sträckt ut en hand. Men den relationen ser inte ut som du vill att den ser ut, och då är den inte intressant.

Jag har som tumregel att det jag känner igen hos andra är sådant jag ser hos mig själv.
Ja, varför? Jo, för att jag inte duger. Har aldrig gjort.

Hon är en bättre människa helt enkelt.

Jag är inte värd ett skit. Det har jag sett i så många år nu.
Det är så synd att du tänker så.
Jag tänker att det handlar inte något om människorvärde eller vem som är en bättre människa eller att du inte duger.

Jag tänker att vi alla har saker att lära oss och saker att jobba på. Jag har får också då och då inse att jag formulerat mig på ett sätt som kunde såra någon eller borde gjort på ett annat sätt. Det innebär inte att jag är en dålig människa och inte är värd något. Man kan utveckla sig och förändra saker utan att man är värdelös.

Hon är en bättre människa helt enkelt.

Jag är inte värd ett skit. Det har jag sett i så många år nu.
En rätt stor del av ditt problem tror jag hänger ihop med att du lägger in en sådan fruktansvärd massa värdering i det.

Varför skulle en vara bättre eller sämre som människa för att man har olika erfarenheter, förmågor, behov och funktionsmönster när det gäller relationer?
Folk är olika, har olika bagage och är olika kompatibla helt enkelt...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 335
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok An tagligen så tycker nån att jag inte borde skriva en dagbok "bara för att skriva av mig". Men det är ju fritt att inte läsa och jag...
Svar
6
· Visningar
2 099
Senast: Raderad medlem 149524
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I tidernas begynnelse, dvs när undertecknad var en liten vilsen tonåring, fanns ett nätforum som hette Haket.com. Det var ett ställe där...
Svar
4
· Visningar
608
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 838
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård