- Svar: 391
- Visningar: 22 436
Fan vad jag saknar att ha en familj. Det har hunnit går 5 år nu. Jag fick ett julkort av mamma. Kanske vill hon att allt ska bli som vanligt igen. Det kan inte bli så. Jag kan inte ta den risken.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kanske för att hon behövde umgås med någon som kunde göra att hon mådde bättre? Hon kanske inte hade energi att umgås med någon som mår dåligt?Vid ett tillfälle så skrev den här "vännen" på fb att hon hade tid över och gärna vill träffa någon den dagen. Jag svarade att jag ville träffas. Hon svarade inte.
Man har faktiskt ingen plikt att svara i telefon eller på meddelanden.Bara för det behöver man inte bara sluta svara.
Hon är en sån där person som bara kan hojta på fb att hon behöver hjälp med något och så ställer folk upp. Skulle jag göra samma sak så möts jag av tystnad. Ja, det är skillnad på folk och folk.Det idealiska vore att man klarade att prata om det, men även det kan vara för mycket om man mår riktigt dåligt. Det enda man kanske orkar är att bara låta bli.
Snarare är det snarare skillnad på hennes relation med sin vänkrets och din relation med din vänkrets.Hon är en sån där person som bara kan hojta på fb att hon behöver hjälp med något och så ställer folk upp. Skulle jag göra samma sak så möts jag av tystnad. Ja, det är skillnad på folk och folk.
Så var vi där igen. Hon duger inte som hon är, du förväntar dig något annat.Bara för det behöver man inte bara sluta svara.
Hon är en bättre människa helt enkelt.Snarare är det snarare skillnad på hennes relation med sin vänkrets och din relation med din vänkrets.
Hon är en sån där person som bara kan hojta på fb att hon behöver hjälp med något och så ställer folk upp. Skulle jag göra samma sak så möts jag av tystnad. Ja, det är skillnad på folk och folk.
Självklart är det skillnad på olika relationer!? Det måste du väl ändå förstå?Hon är en sån där person som bara kan hojta på fb att hon behöver hjälp med något och så ställer folk upp. Skulle jag göra samma sak så möts jag av tystnad. Ja, det är skillnad på folk och folk.
Precis sådan är jag och flera av mina vänner. Istället för att bli sur och arg som @Wille på sin kompis har vi valt att acceptera att så är vi. Det är inget vi avtalat i förväg utan man frågar ju när det händer och får acceptera svaret helt enkelt.Jag är en typisk "ghostare". När jag är slut orkar jag inte med privata konversationer och kan lämna mina vänner i radiotystnad i dagar och/eller veckor. Jag har ett par andra vänner som är likadana.
Tack och lov vet de det vid det här laget, och det är ingen som tar illa vid sig. Vill vi varandra någonting däremellan går det bra ändå på något vänster. Sådana människor det inte funkar med har ju naturligt fallit bort. Vi har så olika behov, allesammans.
Men @Wille, du kan inte bestämma över vem eller vilka andra människor ska gilla och/eller umgås med. Vissa människor passar för många andra för färre.Hon är en sån där person som bara kan hojta på fb att hon behöver hjälp med något och så ställer folk upp. Skulle jag göra samma sak så möts jag av tystnad. Ja, det är skillnad på folk och folk.
Jo jag förstår ju det.Självklart är det skillnad på olika relationer!? Det måste du väl ändå förstå?
Jo jag förstår ju det.
Har ju liksom konstaterat för länge sen att jag inte är värd att ha en relation med.
Det går ju inte spekulera i varför och ger ingenting heller, jag menar bara att man fungerar olika.Vid ett tillfälle så skrev den här "vännen" på fb att hon hade tid över och gärna vill träffa någon den dagen. Jag svarade att jag ville träffas. Hon svarade inte.
Hon är en bättre människa helt enkelt.
Jag är inte värd ett skit. Det har jag sett i så många år nu.
Ja, varför? Jo, för att jag inte duger. Har aldrig gjort.OM du vill komma framåt i detta (vilket du kanske inte vill?) så får du nog angripa problemet från ett annat håll. Varför har du svårt att upprätthålla relationer?
Trots att du saknar dina familjerelationer väljer du bort dem, för du är rädd för att bli sårad. Då är det ju DITT val nu när din mor har sträckt ut en hand. Men den relationen ser inte ut som du vill att den ser ut, och då är den inte intressant.
Jag har som tumregel att det jag känner igen hos andra är sådant jag ser hos mig själv.
Det är så synd att du tänker så.Hon är en bättre människa helt enkelt.
En rätt stor del av ditt problem tror jag hänger ihop med att du lägger in en sådan fruktansvärd massa värdering i det.Hon är en bättre människa helt enkelt.
Att ghosta någon ser inte jag som god social förmåga.Det är klart att hon inte är en bättre människa däremot kanske hon har en stor social förmåga bara sådär helt naturligt,
Det handlar väl inte om att duga.Ja, varför? Jo, för att jag inte duger. Har aldrig gjort.
Ja, varför? Jo, för att jag inte duger. Har aldrig gjort.