Säkerhetsväst

Sv: Säkerhetsväst

det låter ju som en vettigare idé med åldersgräns.

jag tycker att vuxna människor ska väl faktiskt kunna tänka själva och ha självinsikt nog att ta på sig västen om det skulle vara nödvändigt.

I dressyr också?!

Nu får jag väl 500 påhopp men jag HATAR när dressyr ryttare rider med väst... det förstör hela elegansen... Dem brukar ju inte vara diskreta direkt...
Tänk er Jan Brink med pansarvästen på *tihi*

Nei,ikke i dressur.. Skrev fel,rettet det i innlegget under..
Hatt,frack og sköldpadda skal :rofl: :rofl: :rofl:

Blää på säkerhetsväst:crazy: , jag tycker det är ens egna ansvar om man vill ha det eller inte... för vissa(även jag) KAN inte rida med det...

svea08_ skrev:
nåt annat jag har hört är att det troligtvis kommer att bli förbjudet att tävla med spö på hopptävlingar, kommer inte ihåg om det bara gällde ponny, skulle tro det!

Verkar konstigt.. Använde aldrig själv spö på min ponny men rätt använt är ju spöet en nyttig hjälp.. Sporrar är också en hjälp, men kanske snarare de som ska förbjudas på ponny efter vad man sett.. Mer avstängningar för de som missbrukar spö kanske?

_HANNI_ skrev:
I dressyr också?!

Nu får jag väl 500 påhopp men jag HATAR när dressyr ryttare rider med väst... det förstör hela elegansen... Dem brukar ju inte vara diskreta direkt...
Tänk er Jan Brink med pansarvästen på *tihi*
Vet inte om du kallar det påhopp, men de flesta som rider med väst när de rider dressyr gör det för att de har en häst som kanske inte är den pålitligaste, och då ska säkerheten gå före elegansen! Sen väljer man bort västen när man litar på hästen, om inte annat för att få bättre sits. Det gör jag men jag har väst när jag hoppar/rider ut. Finns ingen anledning att utmana ödet när risken för olyckor är förhöjd.

Jan Brink i säkerhetsväst? Knappast, i första hand med hjälm..?!

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 322
Senast: Lady_S
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 462
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
7 551
Senast: hastflicka
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 077
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka