Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hör ju till generationen där hjälmen gjorde sin introduktion och då som en hård sammetskruka med resår under hakan.... Väst var inte uppfunnet. Dock, den där hårda krukan blev poppis så den blev en vana och som regel är den på, framförallt på uteritter. Väst har jag inte ens provat...Rider ni med väst, och när? Ni "yngre", när slutade ni rida utan väst? Varför? Varför rider ni utan/med?
Vet att det finns 1 000 trådar om dethär, men de är så gamla.
Det finns en väldigt färsk och aktuell tråd om exakt det du tar upp, minus själva omröstningen. 147 inlägg, handlar om just användning och argument och motiv, senaste inlägget i fredags.Vet att det finns 1 000 trådar om dethär, men de är så gamla.
duktig måste man inte vara, bara lite lat och osmart . för vem vill riskera stora skador som mycket enkelt hade kunnat undvikas av en väst?Tack för alla svar, fortsätt svara!
Hur "duktig" anser ni att man ska vara för att rida utan väst? Jag anser att man absolut ska kunna rida hästen i form, ha ordentlig kontroll, känna hästen & kunna förutse händelser och kunna hantera det.
Själv växte jag upp med väst, men slutade när jag var 12-13 Bara i dressyren dock, i hoppningen och terrängen (egentligen uteritt, men det slutar alltid på terrängbanan) rider jag fortfarande med väst!