Saker som stör mig orimligt mycket 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig orimligt mycket på affärer som bara har stora korgar att tillgå.

och jag stör mig orimligt mycket på affärer som bara har dom små korgarna. Hallå, jag vill storhandla men jag är ensamhushåll, jag behöver inte en hel jävla kundvagn och allt får inte plats i en liten bärkorg :arghh: vilket resulterar i att jag bär en astung korg och svär över att det inte finns en dragkorg :rage:

Det stör mig om jag äter fisk/skaldjur på resturang och får en citronSKIVA till:mad:
Vad farao ska jag göra med SKIVAN?:confused:
Det går ju inte att pressa citronen på fisken eller räkorna:banghead:

Nä, det ska vara en rejäl klyfta citron (utan kärnor) som det går lätt att pressa ur saften!!
Hur svårt ska det vara?

Jag stör mig orimligt mycket på att jag inte kan hitta en instrumental låt som var väldigt populär på 70-talet (tror jag). Har alltid förknippad den med Jonatan Livingston Seagull. Kanske för att jag läste boken då. Har inte hittat låten på skivan med samma namn, inte heller är det låten Albatross av Fleetwood Mac.

och jag stör mig orimligt mycket på affärer som bara har dom små korgarna. Hallå, jag vill storhandla men jag är ensamhushåll, jag behöver inte en hel jävla kundvagn och allt får inte plats i en liten bärkorg :arghh: vilket resulterar i att jag bär en astung korg och svär över att det inte finns en dragkorg :rage:
När jag storhandlar så är det alltid kundvagn som gäller och jag är singel. :angel:

Fullständigt perfekt orimlighet att störa sig på :laugh:
Fick mig att tänka på den briljanta serien Two monks inventing things (hoppas att det inte är emot trådens regler att tipsa om ting som ev kan få folk att glömma att de störde sig på något :p)
Helt OT:
Åh titta, jag fann en bild på en medeltida @Red_Chili i länken :up:
dog.jpg

:D
(PS. Ifall ni inte fattar mina tankegångar - hon stretchar sin hund såklart :D)

Sådär avbildade man delfiner förr. ;) Gissar att det har att göra med att konstnärerna aldrig sett det exotiska djuret så att det blev en slags hittepå-variant istället. Jag har sett helt hysteriska varianter av diverse djur där konstnären uppenbarligen aldrig sett djuret ifråga :p
... Jag skulle älska om man kunde titta på dessa bilder samlade på en plats i nätet :rofl::love:

Jag hade en kompis vars sambo alltid sa -hur har du haft det i skolan idag lilla gumman? Jag höll på att kräkas när jag hörde det. Som om hon var ett litet barn och han hennes pappa, hon var över 20 och gick på universitetet :meh:
Inte alls orimligt, skulle kunna dumpa över en sån sak :meh:

För att inte vara helt OT:
Jag stör mig orimligt mycket på att jag tänker efter innan jag skriver lite OT i såna här trådar för att folk kan störa sig på dem, jag vill inte behöva bry mig om det och stör mig på att folk tycker att det är så irriterande :mad:

Och så stör jag mig på att jag är som en katt - jag vill ha uppmärksamhet men inte all uppmärksamhet tack :o Finns mina vänner ett klick bort så blir jag ganska tyst, finns de plötsligt inte där så börjar jag plötsligt babbla och få en stor pratlust :angel:
(*hostflåträkanhost*)

Att klockan är TJUGO I FYRA och jag fortfarande inte har gått och lagt mig! :rage:

Och att det är så många steg innan jag ligger i sängen - byta vatten till katten, lägga upp mer mat till katten, tvätta av smink, borsta tänderna, byta om, släcka överallt, gå och lägga mig, inse att jag behöver kissa igen... Livet är hårt, alltså.

Att klockan är TJUGO I FYRA och jag fortfarande inte har gått och lagt mig! :rage:

Och att det är så många steg innan jag ligger i sängen - byta vatten till katten, lägga upp mer mat till katten, tvätta av smink, borsta tänderna, byta om, släcka överallt, gå och lägga mig, inse att jag behöver kissa igen... Livet är hårt, alltså.
Gud jag irriterar mig på det där också!
Det känns OMÖJLIGT för mig att lägga mig före tolv :eek: ... två är mitt mål just nu :o

Kan tänka mig att ordvalet "dolde" en inte så snygg syn på kvinnor :wtf:

Det gjorde den :meh: Han var notorisk otrogen och köpte en present till kompisen efter varje tillfälle :yuck: (Vilket hon inte visste då men insåg efteråt.) Kvinnor var något som han använde för att känna sig tillräckligt bra. Ett sätt för honom att känna att han dög var att få någon i säng :banghead:

Det gjorde den :meh: Han var notorisk otrogen och köpte en present till kompisen efter varje tillfälle :yuck: (Vilket hon inte visste då men insåg efteråt.) Kvinnor var något som han använde för att känna sig tillräckligt bra. Ett sätt för honom att känna att han dög var att få någon i säng :banghead:
:wtf:
För att inte vara helt OT så kan jag åtminstone säga att DET stör jag mig rejält på! Även om det inte är orimligt ;)

Jag fattar att det inte är lätt med dåligt självförtroende (gudarna ska veta att jag har problem med det också) men gränsen går när man drabbar andra :wtf: Det finns massor med andra människor där ute som har samma problem men lyckas undgå att skada/såra/nedtrycka någon annan.

Jag hatar de korgarna, finns inte de små och jag bara ska handla ett par saker så bär jag den. Varför ska jag böja mig varje gång jag ska lägga något i korgen? :confused: Bättre att ha den på armen så kan jag lägga ner vad det nu är istället för att böja mig varje gång för jag står ju inte och släpper ner en påse frukt eller en kartong med ägg, en juiceflaska eller en glasburk av något slag. :banghead:

Jag stör mig orimligt mycket på affärer som bara har stora korgar att tillgå.

Aha! Jag borde nästan anat att det fanns någon slags logik bakom detta. :idea: Dock köper jag den inte för egen del. Även om det kan vara lite bökigt att böja sig ner ofta och packa "rätt" så är det långt mycket jobbigare, för mig iaf, att bära typ 10 kg varor plus korg.

Och när det gäller alternativet kundvagn funkar det inte alls för mig måste jag säga. Jag cyklar till affären och jag måste hålla cykeln när jag packar den om den inte ska välta. Har jag en kundvagn måste jag ju lämna cykeln och gå tillbaka med den, något jag slipper om jag har en kundkorg.

Jag stör mig på att jag vill duscha nu! Men alla duschgrejer är hemma hos svärmor eftersom vi fått badrummet renoverat. Så nu när jag äntligen vill inviga mitt nya fina badrum med en varm mysig dusch så kan jag inte! :rage:

Förrens hon har vaknat då.. :cautious:

Jag stör mig på att det finns inget godis jag är sugen på längre :confused:
Fattar det bara inte...Det är inte gott med choklad, glass, lakrits...inget är gott :(
Vad ska jag äta nu för gott på helgen?

(Mat och vin är gott :d, men jag vill äta GODIS!)

Någon mer som har drabbats av att nästan äcklas av sötsaker?

Jag stör mig på att det finns inget godis jag är sugen på längre :confused:
Fattar det bara inte...Det är inte gott med choklad, glass, lakrits...inget är gott :(
Vad ska jag äta nu för gott på helgen?

(Mat och vin är gott :d, men jag vill äta GODIS!)

Någon mer som har drabbats av att nästan äcklas av sötsaker?

Jag har ett liknande problem. När jag står i affären har jag svårt att hitta något som skulle vara extra gott, men hemma om kvällarna kan jag vara sugen på nästan vad som? :confused:

Jag har ett liknande problem. När jag står i affären har jag svårt att hitta något som skulle vara extra gott, men hemma om kvällarna kan jag vara sugen på nästan vad som? :confused:
Visst är det ett problem:confused:
Jag är inte sugen hemma heller, men har ätit ändå *någon gång borde jag ju lära mig gilla det igen*
Idag tänkte jag prova med popcorn, få se om det blir bättre.
Kanske är det åldern som gör att smaken förändras:idea:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka