Saker som stör mig orimligt mycket 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att jag för första gången fått ett klagomål från en kund!
Personen anser lite sammanfattat att jag "sett ner på henne", refererar även rätt mkt till hur jag ser ut. Jag fattar inte riktigt hur det skulle vara relevant i sammanhanget, men det verkar viktigt för personen.. även det faktum att jag förmodligen inte tror att hon har några pengar (känns också oklart för mig) och att jag typ inte låtit henne göra ditt eller datt.
Jag får liksom inte kläm på vad jag har gjort fel. Vet att jag alltid är trevlig och tillmötesgående och proffsig jobbmässigt. Känns lite trist minst sagt. Hade varit lättare om jag fått ngt mer konkret att gå på liksom?!

Försök skaka av dig sådana klagomål. Finns det inget konkret att ta på är det troligen bara den typen som gillar att klaga (och uppmärksamheten).

Det handlar om säkerhet. Men du kam som gående vara tydlig med att du släpper förbi bilarna.
Det är inte särskilt säkert med mörkklädda personer som bara traska rakt ut i gatan. Utan att ta ögonkontakt med bilförare och försäkrat sig om att denne förstår avsikten att korsa vägen.
Många verkar förvänta sig att bilförare är tankeläsare... eller nåt :confused:
Det va även tal om att övergångsställen skulle försvinna, för att öka säkerheten för gående.

Det är inte särskilt säkert med mörkklädda personer som bara traska rakt ut i gatan. Utan att ta ögonkontakt med bilförare och försäkrat sig om att denne förstår avsikten att korsa vägen.
Många verkar förvänta sig att bilförare är tankeläsare... eller nåt :confused:
Det va även tal om att övergångsställen skulle försvinna, för att öka säkerheten för gående.

Njae tanken är att bilister alltid ska vara beredda att stanna = lägre hastighet, bromsberedskap och bättre uppmärksamhet.

Sedan är många gående (och cyklister) dumma i huvudet och de försvinner ju inte för att man tar bort övergångsställen.

Trist! Jag har inte koll på exakt vad du jobbar med. Förmedlar/rekommenderar du köp? Min första tanke är att hon kanske förväntade sig fler dyra förslag och uppfattade dig som en användare av premiumprodukter.

Jag jobbar med PR men just i helgen stod jag i butik. Har återkopplat och det verkar röra sig om en lite osäker person som fått för sig saker baserat på hur jag såg ut. Det fanns liksom inget konkret att gå på vad gäller bemötande utan mer att personen "fått för sig" saker, typ att jag trodde och tänkte om henne... mkt oklart! Bad hursomhelst om ursäkt i förebyggande syfte!

Fick lite samma känsla som när jag träffade en barndomsvän på Konsum där hon jobbade i kassan när jag besökte staden där jag växte upp. Jag hälsade glatt och vi småpratade lite medan jag packade ihop mina varor. Sen samma kväll fick jag höra att hon skrivit på Facebook om mig att "jag tydligen kom hem på besök och trodde att jag var något". Jag hade ju varit jättetrevlig så jag blev lite ledsen faktiskt. Tog reda på hennes nummer och ringde upp. Då bad hon om ursäkt!

Njae tanken är att bilister alltid ska vara beredda att stanna = lägre hastighet, bromsberedskap och bättre uppmärksamhet.

Sedan är många gående (och cyklister) dumma i huvudet och de försvinner ju inte för att man tar bort övergångsställen.
Övergångsställen kan ge en falsk trygghet
Gående tror ofta att dom syns i mörker när det spöregnar och förväntar sig att alla bilister har god reaktionsförmåga/ uppmärksamhet.
Inte alla bilister har det.
Om övergångsställena togs bort, då är det upp till den gående att ha koll. Vilket borde vara tryggast för alla.
(Jag blev påkörd bakifrån när jag stannade vid ett övergångsställe, bilisten bakom hade inte bromsberedskap)

Övergångsställen kan ge en falsk trygghet
Gående tror ofta att dom syns i mörker när det spöregnar och förväntar sig att alla bilister har god reaktionsförmåga/ uppmärksamhet.
Inte alla bilister har det.
Om övergångsställena togs bort, då är det upp till den gående att ha koll. Vilket borde vara tryggast för alla.
(Jag blev påkörd bakifrån när jag stannade vid ett övergångsställe, bilisten bakom hade inte bromsberedskap)

Ja, vissa gående är dumma i huvudet.

Obestämd form singular när det framgår av sammanhanget att man menar bestämd.

Ex:
Det är jättemycket att göra på jobb just nu.
Troligen menar du ditt eget jobb och då hade det passat bättre med "jobbet".

Jag gillade att fika med Sara men såg fram emot att träffa bebis igen.
Vilken som helst då eller? Kanske din egen. Vem vet.

Jag jobbar med PR men just i helgen stod jag i butik. Har återkopplat och det verkar röra sig om en lite osäker person som fått för sig saker baserat på hur jag såg ut. Det fanns liksom inget konkret att gå på vad gäller bemötande utan mer att personen "fått för sig" saker, typ att jag trodde och tänkte om henne... mkt oklart! Bad hursomhelst om ursäkt i förebyggande syfte!

Fick lite samma känsla som när jag träffade en barndomsvän på Konsum där hon jobbade i kassan när jag besökte staden där jag växte upp. Jag hälsade glatt och vi småpratade lite medan jag packade ihop mina varor. Sen samma kväll fick jag höra att hon skrivit på Facebook om mig att "jag tydligen kom hem på besök och trodde att jag var något". Jag hade ju varit jättetrevlig så jag blev lite ledsen faktiskt. Tog reda på hennes nummer och ringde upp. Då bad hon om ursäkt!
Då förstår jag. Jättetråkigt, i båda fallen låter det ju mera som att problemet är dålig självkänsla hos personerna du träffat. Synd att du ska behöva be om ursäkt för att du ser piffig ut (supercool stil!) och de drar konstiga slutsatser utifrån det.

Bilister som stannar när man är långt från övergångsstället (flera meter). Så känner man sig tvungen att småspringa för att inte uppehålla dem längre än nödvändigt. :banghead:

Dessutom stör jag mig på personer som verkar anse att så fort man är myndig och i ett förhållande ska man börja klämma ut ungar. Jag är 21 och alltför ofta är det folk som frågar mig när jag ska skaffa barn. Om jag då säger sanningen, att jag inte vill ha barn, kommer kommentarer i stil med "det kommer ska du se" "i din ålder ville jag inte heller ha barn" "din biologiska klocka kommer börja ticka när du är 30". :arghh:

Dessutom stör jag mig på personer som verkar anse att så fort man är myndig och i ett förhållande ska man börja klämma ut ungar. Jag är 21 och alltför ofta är det folk som frågar mig när jag ska skaffa barn. Om jag då säger sanningen, att jag inte vill ha barn, kommer kommentarer i stil med "det kommer ska du se" "i din ålder ville jag inte heller ha barn" "din biologiska klocka kommer börja ticka när du är 30". :arghh:

Och när man närmar sig 30 blir folk blåsten chockade när man säger att nej, jag vill faktiskt inte ha barn och nej, det beror inte på min partner. Rätt märkligt att "jag vill inte" kan trigga så mycket känslor hos andra.
Nej, jag är helt klart för frivillig barnlöshet!

Att ekonomipacken av Bozita tetrorna (64 st) på internethandeln inte ser ut som jag vill. Jag vill att katten ska ha bitar i sås, men ingen fisk. Väljer jag bitar i sås så finns 3 köttvarianter och en med lax. Väljer jag köttvarianter så får jag hälften bitar i sås, hälften bitar i gelé.

Beställer jag 16x4 av smakerna som jag vill ha så blir det ca 50 kronor dyrare. Beställer jag 32x2 så blir det endast 20 kronor dyrare, men får bara två smaker.

Edit: Irriterade mig i onödan. Systersidan hade maten ännu billigare och jag kan få 16x4 för i stort sett samma pris som första sidan. :love:

Att ekonomipacken av Bozita tetrorna (64 st) på internethandeln inte ser ut som jag vill. Jag vill att katten ska ha bitar i sås, men ingen fisk. Väljer jag bitar i sås så finns 3 köttvarianter och en med lax. Väljer jag köttvarianter så får jag hälften bitar i sås, hälften bitar i gelé.

Beställer jag 16x4 av smakerna som jag vill ha så blir det ca 50 kronor dyrare. Beställer jag 32x2 så blir det endast 20 kronor dyrare, men får bara två smaker.

Edit: Irriterade mig i onödan. Systersidan hade maten ännu billigare och jag kan få 16x4 för i stort sett samma pris som första sidan. :love:
Du får gärna tipsa mig om vilken "systersidan" är, iaf om de har sheba till bra pris.. Morsans katt äter bara sheba, deras "classic" som inte är med vegetabilier. I alla storpack jag sett så har de klämt in någon sort som katten inte kan äta :banghead: Det är ju inte direkt så att sheba är speciellt billigt heller, men kattskrället vägrar ju äta annat (eller ja, hon skulle älska att få äta torrfoder, men det mådde hon så dåligt av så det får hon inte igen).

Jag irriterar ihjäl mig på hur folk beter sig på facebook.
Eller närmare bestämt, om jag (eller någon annan) inte uppdaterat på ett tag och inte heller skickat något privat meddelande, då blir folk arga.

Även folk som inte har något annat sätt att kontakta mig på förutom facebook, de tar för givet att jag inte svarar på vad de skriver för att jag är dum/arg/otrevlig. Inte en enda gång har någon tänkt att jag kanske blivit sjuk eller att det kanske hänt något som gör att jag inte kan hålla på med sociala medier. Jag hade förstått det om jag ignorerat dem men istället varit extremt aktiv på andra ställen där vi hade kontakt, men när jag bara är "spårlöst borta" för dem och deras första reaktion är "Vilken otrevlig idiot". :banghead:

Som senast jag var så sjuk att jag knappt orkade existera, när jag loggade in på facebook första gången efter det så möttes jag direkt av ett privat meddelande där en ytligt bekant (som jag inte haft kontakt med på något år) plötsligt skrivit och när jag inte svarade på en gång, då var jag den elakaste människan i världen. Det har resulterat i att jag nu blir på dåligt humör bara av att tänka på personen (och så irriterar jag mig på att jag inte kan släppa det :down: )

Du får gärna tipsa mig om vilken "systersidan" är, iaf om de har sheba till bra pris.. Morsans katt äter bara sheba, deras "classic" som inte är med vegetabilier. I alla storpack jag sett så har de klämt in någon sort som katten inte kan äta :banghead: Det är ju inte direkt så att sheba är speciellt billigt heller, men kattskrället vägrar ju äta annat (eller ja, hon skulle älska att få äta torrfoder, men det mådde hon så dåligt av så det får hon inte igen).
Skickar PM. :)

Och när man närmar sig 30 blir folk blåsten chockade när man säger att nej, jag vill faktiskt inte ha barn och nej, det beror inte på min partner. Rätt märkligt att "jag vill inte" kan trigga så mycket känslor hos andra.
Nej, jag är helt klart för frivillig barnlöshet!
Eller när folk fortsätter fråga när det är dags och "nästa gång är det din tur" och man faktiskt inte kan få barn men inte vill prata om det. Då vill jag bara slå dom i ansiktet! Varför är någons barn eller inte barn fritt fram att diskutera hur som helst? Att jag stör mig kanske är fullt rimligt, men inte att jag vill lappa till folk..

när man diskuterar med folk och man säger sina åsikter men att det givetvis inte alltid är så. och den/dom man diskuterar med kör benhårt på sin åsikt och det är minsann det enda rätta. sen när man säger man inte diskuterar detta mer (för man kommer ingenstans), ja då får man skit för man har ju redan bestämt sig för att man har rätt :banghead: jag valde ju att avsluta för att den/dom jag diskuterade med gick ju inte att diskutera med :banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka