Saker som stör mig orimligt mycket 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Aha! Jag borde nästan anat att det fanns någon slags logik bakom detta. :idea: Dock köper jag den inte för egen del. Även om det kan vara lite bökigt att böja sig ner ofta och packa "rätt" så är det långt mycket jobbigare, för mig iaf, att bära typ 10 kg varor plus korg.

Och när det gäller alternativet kundvagn funkar det inte alls för mig måste jag säga. Jag cyklar till affären och jag måste hålla cykeln när jag packar den om den inte ska välta. Har jag en kundvagn måste jag ju lämna cykeln och gå tillbaka med den, något jag slipper om jag har en kundkorg.
Men du har väl inte cykeln med dig i butiken? :confused: :rofl:
Du packar i kassen/ryggsäcken oavsett om du har korg eller vagn, ställer bort den och sen tar du cykeln. ;) Ska jag handla 10 kg så tar jag vagn, inte korg.:idea:

Varför så tjurigt med lite roligt OT? :D
Menar du att du vill dra igång samma diskussion här igen? En diskussion som redan tagits i två trådar mig veterligen?

Jag har aldrig varit med om att folk blivit så personligt förolämpade över att andra inte tycker att de är roliga. Inte här på Buke i alla fall. Jag ser dessa tjuriga lite förorättade kommentarer lite varstans på forumet och jag tycker det blir lite pinsamt. Jag tycker att jag är jätterolig ibland men är verkligen helt införstådd och okej med att inte alla gör det ;). Så mitt råd till er är att släppa att inte alla tycker att ert OT:ande och skämtande är kul :).

Menar du att du vill dra igång samma diskussion här igen? En diskussion som redan tagits i två trådar mig veterligen?

Jag har aldrig varit med om att folk blivit så personligt förolämpade över att andra inte tycker att de är roliga. Inte här på Buke i alla fall. Jag ser dessa tjuriga lite förorättade kommentarer lite varstans på forumet och jag tycker det blir lite pinsamt. Jag tycker att jag är jätterolig ibland men är verkligen helt införstådd och okej med att inte alla gör det ;). Så mitt råd till er är att släppa att inte alla tycker att ert OT:ande och skämtande är kul :).
Jag menade inte att vara tjurig, jag blev bara glad när jag blev påmind om den roliga Masktråden, och det tyckte jag var lite OT när den här tråden handlar om saker man stör sej på. Och sen skämtade jag om att mitt inlägg kanske blev något som nån annan kunde störa sej på. ;)

Att en av mina kolleger 'hjälper' mig helt baklänges.

Uppgift X är ganska simpel, men tidsödande. Vi är tre personer som borde dela på uppgiften, men oftast bli det jag som gör den. Det tar ca 1 tim för en normalt funtad människa att göra uppgiften. Är man två som hjälps åt tar det, i vanliga fall, 30 min. Men när denna kollega skall hjälpa till, något jag aldrig ber om, blir uppgiften svårare, omständigare, och tar nästan 2 timmar att genomföra. Och sen förväntar sig kollegan att jag skall vara tacksam för hjälpen*. :banghead:

*Seriöst. Tydligen hade jag inte tackat ordentligt vid något tillfälle och kollegan gick och klagade hos chefen (som jag sedan fick en tillsägelse av, för att jag inte 'teamworkade tillräckligt')

Att en bekants UNGE är så lik en barnskådis, och nu kommer jag inte på var den skådisen är med trots att jag ser hans ansikte så tydligt för mitt inre :arghh::banghead:

Att en av mina kolleger 'hjälper' mig helt baklänges.

Uppgift X är ganska simpel, men tidsödande. Vi är tre personer som borde dela på uppgiften, men oftast bli det jag som gör den. Det tar ca 1 tim för en normalt funtad människa att göra uppgiften. Är man två som hjälps åt tar det, i vanliga fall, 30 min. Men när denna kollega skall hjälpa till, något jag aldrig ber om, blir uppgiften svårare, omständigare, och tar nästan 2 timmar att genomföra. Och sen förväntar sig kollegan att jag skall vara tacksam för hjälpen*. :banghead:

*Seriöst. Tydligen hade jag inte tackat ordentligt vid något tillfälle och kollegan gick och klagade hos chefen (som jag sedan fick en tillsägelse av, för att jag inte 'teamworkade tillräckligt')

Hata grupparbeten ...

Jag stör mig orimligt mycket på att jag inte kan hitta en instrumental låt som var väldigt populär på 70-talet (tror jag). Har alltid förknippad den med Jonatan Livingston Seagull. Kanske för att jag läste boken då. Har inte hittat låten på skivan med samma namn, inte heller är det låten Albatross av Fleetwood Mac.

Hittat den än?

Ååå, masktråden! :love::rofl::rofl::rofl:
Scenen med maskarna i tevesoffan!
Ursäkta, det var OT med ett utbrott av nostalgi, men det blev i så fall ännu en sak som någon kan irritera sej över.
Jag önskar jag kunde minnas min mors ansiktsuttryck när hon en morgon hittade några maskar på mitt nattygsbord, jag var ca 3 år vid tillfället.

Och nu stör jag mej på att jag aldrig får höra den sanna historien om @vallhund s maskar... :yuck:
Mer än någon behöver veta
Spolmask.jpg

http://www.internetmedicin.se/page.aspx?id=1532

Nej, jag har letat i månader.
Känns som om den beskriver glädjen att flyga, känslan som hos en svala

Senast ändrad:
Jag stör mej på sumobrottarna i reklamen. Kan dom inte ha boxershorts åtminstone? Nej jag vet, då skulle man ju inte se att det var sumobrottare och då är dom inte lika "roliga".

Jag stör mig på missuppfattningen att det sitter KoppARjärn i sadlar. Det är koppjärn. KOPPJÄRN.

Det stör mig också rejält att det säljs en massa feminima ston med feminimt utseende. De är feminiNa med feminiNt utseende!

Ok dyslektiker har fritt fram att stava fel, men resten av befolkningen får börja träna rättstavning.

Radio och tv-personer borde träna på att lära sig att uttala pRogramledare och repoRtage. Men det kanske är dialektalt att säga pogramledare och repotage? Oavsett vilket så stör det mig orimligt mycket. :)

Stör mig på att jag för första gången fått ett klagomål från en kund!
Personen anser lite sammanfattat att jag "sett ner på henne", refererar även rätt mkt till hur jag ser ut. Jag fattar inte riktigt hur det skulle vara relevant i sammanhanget, men det verkar viktigt för personen.. även det faktum att jag förmodligen inte tror att hon har några pengar (känns också oklart för mig) och att jag typ inte låtit henne göra ditt eller datt.
Jag får liksom inte kläm på vad jag har gjort fel. Vet att jag alltid är trevlig och tillmötesgående och proffsig jobbmässigt. Känns lite trist minst sagt. Hade varit lättare om jag fått ngt mer konkret att gå på liksom?!

Jag stör mig på regler om övergångsställen
Igår när jag skulle över vägen ställde jag mig vid övergångsställe. Fyra bilar på rad kom fram samtidigt som jag. Alla fyra bilarna va tvungna (enligt trafikregler) att stanna för att jag skulle gå över vägen:confused: (inget rödljus)
Var finns logiken i det?
Det är ju knappast miljövänligt att 4 bilar stannar för att sen gasa iväg inne i ett samhälle för att EN person ska korsa vägen.
Det borde också vara enklare för en gående att stanna, än vad det är för en bil.

Stör mig på att jag för första gången fått ett klagomål från en kund!
Personen anser lite sammanfattat att jag "sett ner på henne", refererar även rätt mkt till hur jag ser ut. Jag fattar inte riktigt hur det skulle vara relevant i sammanhanget, men det verkar viktigt för personen.. även det faktum att jag förmodligen inte tror att hon har några pengar (känns också oklart för mig) och att jag typ inte låtit henne göra ditt eller datt.
Jag får liksom inte kläm på vad jag har gjort fel. Vet att jag alltid är trevlig och tillmötesgående och proffsig jobbmässigt. Känns lite trist minst sagt. Hade varit lättare om jag fått ngt mer konkret att gå på liksom?!
Trist! Jag har inte koll på exakt vad du jobbar med. Förmedlar/rekommenderar du köp? Min första tanke är att hon kanske förväntade sig fler dyra förslag och uppfattade dig som en användare av premiumprodukter.

Jag stör mig på regler om övergångsställen
Igår när jag skulle över vägen ställde jag mig vid övergångsställe. Fyra bilar på rad kom fram samtidigt som jag. Alla fyra bilarna va tvungna (enligt trafikregler) att stanna för att jag skulle gå över vägen:confused: (inget rödljus)
Var finns logiken i det?
Det är ju knappast miljövänligt att 4 bilar stannar för att sen gasa iväg inne i ett samhälle för att EN person ska korsa vägen.
Det borde också vara enklare för en gående att stanna, än vad det är för en bil.

Det handlar om säkerhet. Men du kam som gående vara tydlig med att du släpper förbi bilarna.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka