Saker som stör mig orimligt mycket 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att ha en konversation med en kompis i en app. Jag skriver något, kompisen är inne i appen (japp man kan se "hen senast inloggad/online kl xx.xx). Läser inte mitt meddelande. Sen ser man att nu är det läst. Och ändå 24 timmar senare har jag inte fått ett svar :rage: Skrev meddelandet vid 5 snåret igår em, hen har vart inne flera gånger sen dess och nån gång i natt läst det, men har ännu inte svarat alltså :meh: För fan människa ta och svara! :rage: *orimligt irriterad* :meh:

Ineffektiva trådtitlar. Ofta är det en väldigt konkret fråga som TS vill ha svar på men som man inte får se varken i trådens namn eller i de rader text som visas innan man klickar på den.

Fiktivt exempel:
Hur kan man göra så här?
Jag blir helt galen på mina vänner. I lördags hade vi födelsedagskalas och en av dem hade med sig en fin present inslagen i ett papper som hade min favoritfärg, alltså lila. Mot slutet av tillställningen så var även duken lilafärgad av ett glas blåbärssaft som jag spillde ut när någon berättade en dålig ordvits. Det var hennes fel. Nu undrar jag vilket tvättmedel jag bör använda för att få bort fläcken?

Skarmavbild%202016-11-18%20kl.%2012.40.45.png

Det här. Vaddå delfin? Det där är väl för fasen ingen delfin?! Och om det ändå är det, så är det den fulaste delfin jag någonsin sett, vilket stör mig nästan ännu mer än om det vore ett annat vattendjur.
(Screenshot från wikipedia)

Det här. Vaddå delfin? Det där är väl för fasen ingen delfin?! Och om det ändå är det, så är det den fulaste delfin jag någonsin sett, vilket stör mig nästan ännu mer än om det vore ett annat vattendjur.

Sådär avbildade man delfiner förr. ;) Gissar att det har att göra med att konstnärerna aldrig sett det exotiska djuret så att det blev en slags hittepå-variant istället. Jag har sett helt hysteriska varianter av diverse djur där konstnären uppenbarligen aldrig sett djuret ifråga :p

När människor säger "tiden läker alla sår", "det blir bättre med tiden" och liknande saker. De menar förstås väl, men det stämmer inte.

Inget blir bättre med tiden, snarare blir det värre. Bara en sådan sak som att de man älskar oundvikligen kommer dö, på vilket sätt skulle det göra något enklare? Det som med lite tur kan inträffa är att man blir starkare, mer härdad och bättre på att hantera det som händer, har hänt, kommer att hända, men att tiden går gör det inte automatiskt lättare. Inte alls.

Sådär avbildade man delfiner förr. ;) Gissar att det har att göra med att konstnärerna aldrig sett det exotiska djuret så att det blev en slags hittepå-variant istället. Jag har sett helt hysteriska varianter av diverse djur där konstnären uppenbarligen aldrig sett djuret ifråga :p
Men då kunde dom väl kallat det för något annat än just delfin :rage:

Fullständigt perfekt orimlighet att störa sig på :laugh:
Fick mig att tänka på den briljanta serien Two monks inventing things (hoppas att det inte är emot trådens regler att tipsa om ting som ev kan få folk att glömma att de störde sig på något :p)

När människor säger "tiden läker alla sår", "det blir bättre med tiden" och liknande saker. De menar förstås väl, men det stämmer inte.

Inget blir bättre med tiden, snarare blir det värre. Bara en sådan sak som att de man älskar oundvikligen kommer dö, på vilket sätt skulle det göra något enklare? Det som med lite tur kan inträffa är att man blir starkare, mer härdad och bättre på att hantera det som händer, har hänt, kommer att hända, men att tiden går gör det inte automatiskt lättare. Inte alls.
Det var ett annat perspektiv än jag är van vid. Ungefär som att de saker som man utsätts för kommer att bli värre ju längre man lever? Jag håller i princip med om talesättet och tänker då exempelvis på att jag var helt förstörd när min första häst dog men så här över 15 år senare kan jag knappt minnas hur det kändes, dvs att såret från den specifika händelsen har läkt med tiden. Men som du är inne på - ju fler gånger liknande saker har hänt, desto bättre har jag blivit på att komma ihåg, mitt i all sorg, att det kommer att gå över. Det gör inte mindre ont precis då men det gör det lättare att veta att det finns ett ljus i tunneln även om det inte syns just då.

På samma tema stör jag mig otroligt mycket på "Det som inte dödar härdar". Det finns ju jättemånga saker som orsakar permanenta skador. Förlamning från halsen eller något motsvarande på det psykiska planet, t ex. Helt idiotisk sak att säga IMAO.

Men då kunde dom väl kallat det för något annat än just delfin :rage:
Det värsta är att just delfiner hade många sett- för de var vanligare och mer utbredda förr. Jag läste någonstans att avbildningarna har med delfinens roll som psycho-pomp (följeslagare till själen) att göra. Och när man avbildar en psychopomp duger inget vardagligt örsvin.

Trots att jag är väldigt ointresserad av digitala saker, mobil, dator mm men jag är så sjukt irriterad på detta:
I min värld är en Ipad just en Ipad. En surfplatta är en surfplatta. Helt okej. Men varför ska det tjatas om paddor hit och dit?! Jag FÖRSTÅR var ordet padda kommer ifrån. Men en padda är ett djur inte nån digital sak.
"Ska jag hämta paddan till dig gumman?" Usch förstår inte hur jag kan störa mig så mycket på en sådan löjlig sak.

I den meningen stör jag mig orimligt mycket på ordet gumman. Fy farao vad jag ogillar det. Ser rött bara av att tänka tanken, och har så gjort så länge jag kan minnas. Och jag blir verkligen helt orimligt störd, för jag kan sluta prata med en person en stund eftersom jag blir så oerhört irriterad till följd av det ordvalet :angel:
Håller med, därför jag valde ordet gumman i samma mening ;)

I den meningen stör jag mig orimligt mycket på ordet gumman. Fy farao vad jag ogillar det. Ser rött bara av att tänka tanken, och har så gjort så länge jag kan minnas. Och jag blir verkligen helt orimligt störd, för jag kan sluta prata med en person en stund eftersom jag blir så oerhört irriterad till följd av det ordvalet :angel:

Jag hade en kompis vars sambo alltid sa -hur har du haft det i skolan idag lilla gumman? Jag höll på att kräkas när jag hörde det. Som om hon var ett litet barn och han hennes pappa, hon var över 20 och gick på universitetet :meh:

Efter veckans storhandling blev jag åter påmind om ett av mina stora orimliga störningsmoment i affären: människor som bär "drag-korgarna"! O_o Som om den inte är otymplig nog (större och tyngre än de vanliga som bara går att bära för de som inte vet) har de en massa saker i den också. De går där och bär och kånkar och har tydligen inte tanke på att precis alla andra i affären drar korgen efter sig?! :eek:

Efter veckans storhandling blev jag åter påmind om ett av mina stora orimliga störningsmoment i affären: människor som bär "drag-korgarna"! O_o Som om den inte är otymplig nog (större och tyngre än de vanliga som bara går att bära för de som inte vet) har de en massa saker i den också. De går där och bär och kånkar och har tydligen inte tanke på att precis alla andra i affären drar korgen efter sig?! :eek:
Jag hatar de korgarna, finns inte de små och jag bara ska handla ett par saker så bär jag den. Varför ska jag böja mig varje gång jag ska lägga något i korgen? :confused: Bättre att ha den på armen så kan jag lägga ner vad det nu är istället för att böja mig varje gång för jag står ju inte och släpper ner en påse frukt eller en kartong med ägg, en juiceflaska eller en glasburk av något slag. :banghead:

Jag stör mig orimligt mycket på affärer som bara har stora korgar att tillgå.

Jag hatar de korgarna, finns inte de små och jag bara ska handla ett par saker så bär jag den. Varför ska jag böja mig varje gång jag ska lägga något i korgen? :confused: Bättre att ha den på armen så kan jag lägga ner vad det nu är istället för att böja mig varje gång för jag står ju inte och släpper ner en påse frukt eller en kartong med ägg, en juiceflaska eller en glasburk av något slag. :banghead:

Jag stör mig orimligt mycket på affärer som bara har stora korgar att tillgå.

Samma här. Det värsta med rullkorgarna är dessutom att de raplar så mycket, när jag handlar ska det vara tyst :D dessutom, hur många av dessa rullkorgar är platta i botten? Ingen av de jag stött på iaf :down:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka