Saker som stör mig orimligt mycket 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh det där landet som jag älskar av hela mitt hjärta, kunde de inte vara bara lite mindre 1800-tal när det gäller könsroller ... :arghh:

En av mina grekiska fb-vänner, en tjej som jag tycker mycket om, är en av tvåjävlatusen som gillat den här bilden:

3XR6nNB.jpg

Där uppe står det arm, där nere ben - och på mitten Pappa kan! :banghead:

Åh det där landet som jag älskar av hela mitt hjärta, kunde de inte vara bara lite mindre 1800-tal när det gäller könsroller ... :arghh:

En av mina grekiska fb-vänner, en tjej som jag tycker mycket om, är en av tvåjävlatusen som gillat den här bilden:

3XR6nNB.jpg

De säljs i Sverige också, med engelsk text! Såg på Ullared...

3XR6nNB.jpg

:rofl:

Min unge ska få en body som det står Straught Outta Mommy på. Det stämmer ju iaf :D

:rofl:

(Jag har gjort mig ovän med typ halva ena FB-gruppen jag är med i när jag varje gång frågar varför man måste veta könet innan man kan köpa saker och kläder :angel: ).

Det här är inte ens orimligt mycket. Det är så rimligt att jag har känt hur huden brunnit i säkert en timme nu.

En f.d. klasskompis har delat en video på sin Facebook. "Still afraid of Trump?" Den visar Trump som världens hygglo kille som säger hur han värnar om allt och alla och vill stoppa krigen, och visar sedan Hillary Clinton som världens krigsgalning.

Jag kommenterar att Trump ju faktiskt har sagt att han ska "bomb the shit out of" ISIS. Och att kvinnor, HBTQ-personer och religiösa minoriteter (främst muslimer) har all rätt i världen att vara rädda för Trump och hans ideologi.

Får till svar att "vänstern" slänger till med öknamn så fort de blir motsagda (vad har då Trump gjort?), och att Trump givetvis har blivit orättvist visad i media. Han har inget emot HBTQ-personer (vilket rättfärdigar hans attityd mot kvinnor och muslimer?), bla bla bla.

Ett urval av saker min f.d. klasskompis och (vad jag gissar är) en amerikan har påstått i kommentarerna:
- Det är demokraterna som delar upp människor i grupper.
- Media är orättvisa mot Trump, och vägrar granska Clinton.
- Det är Obamas fel att poliserna skjuter svarta. Han startade det kriget.
- 9 av 10 av dessa svarta ihjälskjutna människor har ett kriminellt förflutet (vilket tydligen gjorde allt okej?). Trots förfrågan har jag ännu inte fått svar om källor till denna statistik mer än "Michael Brown".
- Här kommer det bästa. Jag måste ta mig tusan bifoga en bild på eländet.
konspiration%20much_zpsmozxldfr.jpg

Konspirationsteori much? Jag frågade förövrigt i alla efterföljande kommentarer vad han tyckte isbjörnarna skulle ta sig till, men fick aldrig något svar.
- Det är tydligen inte rimligt att jag som svensk blir upprörd eller ens bryr mig om det amerikanska valet?

När det var tydligt att jag inte tänkte hålla med amerikanen så fick jag denna känga:
"I hope you have a good life and will leave it at that but you will grow up one day and see if you truly want to be informed to look things up and take a look at both sides and not only listen to those you agree with."
Right back at ya, bro!

Alltså jag blir så aaaaaaarg! :rage::rage::rage::rage::rage::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:

När det regnar på mina fönster. Jag har egentligen inget emot regn men just här låter det så förbenat mycket och det stör både tv-tittande&sömn. Känns orimligt att störa sig så på regn... om man bortser från vilket slask det blir nu :P

Köpte lite nya teer för ett tag sen, 4-5 olika sorter. Det är så jävla störande för dom smakar nästan ingenting! :arghh: Köper jag ett te med Saffran, kanel, chili, kardemumma eller liknande vill jag ju att det ska smaka det också! Idag lät jag saffransteet dra i nästan 10 minuter. Smakar det mer saffran för det? NEJ :turd::banghead:

Vad är det för fel på personer som bara kliver rakt in på tåget utan att först lämna plats för avstigande? Idag gick en snubbe rakt in i mig när jag skulle kliva av. Ledtråd: om det vid utsidan av dörrarna ringlar en lång kö av folk betyder det INTE att de står där och väntar för att DU likt Jesus ska ha fri lejd att kliva rakt in!

:banghead::banghead::banghead:

Senast ändrad av en moderator:
Vad är det för fel på personer som bara kliver rakt in på tåget utan att först lämna plats för avstigande? Idag gick en snubbe rakt in i mig när jag skulle kliva av. Ledtråd: om det vid utsidan av dörrarna ringlar en lång kö av folk betyder det INTE att de står där och väntar för att DU likt Jesus ska ha fri lejd att kliva rakt in!

:banghead::banghead::banghead:

Ut med armbågarna!

Eller du riskerar väl att välta.
Ibland är det bra att ha låg tyngdpunkt :angel:

Jag bara hatar att det uttryck jag tänker mig som chockad, smiley :o ser ut som generad istället för :eek: jag råkar skriva :o (dvs gapande mun och ögon) hela tiden och upptäcker till min hehe chock, att det blir någon som är jättegenerad och gråtfärdig istället för just chockad.

:D

Den vurm som åtminstone här råder för nästan alla importerade amerikanska produkter.

T.ex. kakaosmakande kex med en vaniljkrämsfyllning. Dessa har det funnits flera olika varianter av här sedan typ tidernas begynnelse.
Det har varit ett kex som setts som lite tråkigt och mjääh, något som äldre människor bjudit på.
Ett kex som fyllt sin plats i kexhyllan utan att skapa desto större känslostormar...
...men så kommer oreo, och alla plötsligt bara ääälskar detta kex, och det ska vara med överallt i diverse produkter och recept.
Det är som att uppfinna hjulet pånytt :banghead:

Och så Ben & jerry's... Alltså joo, jag gillar deras glass till viss del (eller jag gillar det mesta i gkassväg), men tycker att den är alltför hypad.
Den är allför dyr och rent ärligt ganska så tråkig när det kommer till smakutbud. De flesta smakerna är ju oftast bara någon typ av kombination av: choklad, karamell, nötter och kakor (hårddraget typ:p)

...joo, jag vet ju att det mest handlar om lyckad marknadsföring, men ändå :grin:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka