Det här är inte ens orimligt mycket. Det är så rimligt att jag har känt hur huden brunnit i säkert en timme nu.
En f.d. klasskompis har delat en video på sin Facebook. "Still afraid of Trump?" Den visar Trump som världens hygglo kille som säger hur han värnar om allt och alla och vill stoppa krigen, och visar sedan Hillary Clinton som världens krigsgalning.
Jag kommenterar att Trump ju faktiskt har sagt att han ska "bomb the shit out of" ISIS. Och att kvinnor, HBTQ-personer och religiösa minoriteter (främst muslimer) har all rätt i världen att vara rädda för Trump och hans ideologi.
Får till svar att "vänstern" slänger till med öknamn så fort de blir motsagda (vad har då Trump gjort?), och att Trump givetvis har blivit orättvist visad i media. Han har inget emot HBTQ-personer (vilket rättfärdigar hans attityd mot kvinnor och muslimer?), bla bla bla.
Ett urval av saker min f.d. klasskompis och (vad jag gissar är) en amerikan har påstått i kommentarerna:
- Det är demokraterna som delar upp människor i grupper.
- Media är orättvisa mot Trump, och vägrar granska Clinton.
- Det är Obamas fel att poliserna skjuter svarta. Han startade det kriget.
- 9 av 10 av dessa svarta ihjälskjutna människor har ett kriminellt förflutet (vilket tydligen gjorde allt okej?). Trots förfrågan har jag ännu inte fått svar om källor till denna statistik mer än "Michael Brown".
- Här kommer det bästa. Jag måste ta mig tusan bifoga en bild på eländet.
Konspirationsteori much? Jag frågade förövrigt i alla efterföljande kommentarer vad han tyckte isbjörnarna skulle ta sig till, men fick aldrig något svar.
- Det är tydligen inte rimligt att jag som svensk blir upprörd eller ens bryr mig om det amerikanska valet?
När det var tydligt att jag inte tänkte hålla med amerikanen så fick jag denna känga:
"I hope you have a good life and will leave it at that but you will grow up one day and see if you truly want to be informed to look things up and take a look at both sides and not only listen to those you agree with."
Right back at ya, bro!
Alltså jag blir så aaaaaaarg!