Saker som stör mig orimligt mycket 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Folk som inte håller mobilen intill örat utan håller den framför ansiktet och pratar i den som en walkie-talkie. Ibland med högtalaren på och ibland inte. Detta är alltså ute bland folk, på köpcenter, i skola osv. Sker för ofta för att man ska kunna dra slutsatsen att telefonen är trasig.

Folk som inte håller mobilen intill örat utan håller den framför ansiktet och pratar i den som en walkie-talkie. Ibland med högtalaren på och ibland inte. Detta är alltså ute bland folk, på köpcenter, i skola osv. Sker för ofta för att man ska kunna dra slutsatsen att telefonen är trasig.

JAAA, just det där, varför gör folk så? Speciellt när de håller i telefonen som om den var en smörgås som de håller på att äta upp :arghh:

JAAA, just det där, varför gör folk så? Speciellt när de håller i telefonen som om den var en smörgås som de håller på att äta upp :arghh:
Jag började göra så när skärmen på min mobil inte släktes automatiskt, när jag hade den mot örat hände det ganska ofta att jag lade på med kinden. Kan vara något liknande för resten som gör så... :angel:

Jag gör det idag. Råkade sätta telefonluren mot örat tidigare idag och la mig nästan ner på golvet och grät :p (Mycket våld mot öronen, eller ja hela huvudet, igår som figurant.) Är dock rätt säker på att det inte är skälet för så många andra.
Kan det kanske handla om att man ser folk på TV göra så? (Att folk på TV gör så tror jag handlar om att de sätter igång högtalarna och sen pratar så för att TV-teamets utrustning ska ta upp båda samtalsparternas röster.)

Jag stör mig OFANTLIGT mycket på att alla hakband till alla hjälmar jag äger (ridhjälmar och cykelhjälmen) på något mystiskt sätt töjer ut sig, så att trots att jag spänner åt dem enligt konstens alla regler, så hänger likförbenat hakbandet långt under hakan nästa gång jag tar på mig hjälmen. Alltså vad f-n?!?!

Julmusik. Alltså hjälp vad jag hatar julmusik!
Nu dök det upp lite reklam för julmusik på spotify (nej, jag orkar inte ordna betalversion :p ), lite sådan skit spelades och jag fick stor lust att mörda något. Ungefär så mycket tycker jag om sådant. Vilken musik som helst hade varit bättre! Gah!

(måste gå och lugna mig med en kopp te innan jag skriver i fler trådar...)

Folk som stör sig så orimligt mycket på Unionens mensplaining kampanj. "det är minsann inte alla män..." "och all womansplaining då..." "missvisande och larvigt..." och så vidare i all oändlighet. Jag vill bara slå varenda jävel i huvudet oavsett om det är man eller kvinna som påstår att det faktiskt inte är ett problem. :rage::rage:

Folk som stör sig så orimligt mycket på Unionens mensplaining kampanj. "det är minsann inte alla män..." "och all womansplaining då..." "missvisande och larvigt..." och så vidare i all oändlighet. Jag vill bara slå varenda jävel i huvudet oavsett om det är man eller kvinna som påstår att det faktiskt inte är ett problem. :rage::rage:

Visar utmärkt varför den behövs. Byggnads hade någon drive om trakasserier på arbetsplatserna och det var samma dravel där.

Med en fantastisk person från Byggnads som tålmodigt bemötte alla dumheter :love:

Visar utmärkt varför den behövs. Byggnads hade någon drive om trakasserier på arbetsplatserna och det var samma dravel där.

Med en fantastisk person från Byggnads som tålmodigt bemötte alla dumheter :love:
Ja men eller hur! Det verkar lysa igenom nått guldkorn i kommentarerna men det mesta är "jag har minsann aldrig upplev nått"-kvinnor "kvinnor kan faktiskt också mansplaina"-män typ :meh: Jag tycker kampanjen är bra och nyskapande! Och verkar tyvärr behövas.

Det är lustigt att drevet kan starta så fort det påstås att det finns ett problem inom en sektor. Det är ju inte så att alla blir anklagade för att trakassera/mansplaina osv, utan det är ju ett generellt problem som tas fram :meh:

Jag stör mig bara på rimliga saker.

Jag har lyssnat jättemycket på random människor när jag åker kommunalt, sitter och fikar etc. Alla dessa män som använder grova nedsättande termer för kvinnor i vad som borde vara helt vanliga konversationer om vardagliga situationer. Det finns liksom inget skäl att tala om f****r (kvinnor i allmänhet), små luder (=kvinnor/flickor under 20) och kärringar, sur-f**or etc (kvinnor över 20).

Det är minst fyra-fem män om dagen som uttrycker sig på det sättet. Och det är som om ingen - inte ens de själva - kontemplerar hur de talar. Jag hör ytterst sällan kvinnor uttrycka sig lika vulgärt (Liksom "jag är sen för det kom en häng-pung och fixade läckan i badrumet" eller "den nya lill-kuken på jobbet är inte inkörd ännu":o Jag blir generad bara jag ska försöka tänka ut senariot - men en alltför stor andel av de andra 49%:en uttrycker sig faktiskt så plumpt :eek: Ja, ja vet: inte alla män...).

Jag borde börja spela in folk och göra ett blandband som jag kan posta varje gång forumets kränkta vita män börjar orera om sin otroliga utsatthet. Eller när någon ifrågasätter behovet av att kalla sig feminist och märka ord.

Fast om inspelningarna ska vara lagliga måste jag ge mig in i konversationerna :yuck:

Jag stör mig bara på rimliga saker.

Jag har lyssnat jättemycket på random människor när jag åker kommunalt, sitter och fikar etc. Alla dessa män som använder grova nedsättande termer för kvinnor i vad som borde vara helt vanliga konversationer om vardagliga situationer. Det finns liksom inget skäl att tala om f****r (kvinnor i allmänhet), små luder (=kvinnor/flickor under 20) och kärringar, sur-f**or etc (kvinnor över 20).

Det är minst fyra-fem män om dagen som uttrycker sig på det sättet. Och det är som om ingen - inte ens de själva - kontemplerar hur de talar. Jag hör ytterst sällan kvinnor uttrycka sig lika vulgärt (Liksom "jag är sen för det kom en häng-pung och fixade läckan i badrumet" eller "den nya lill-kuken på jobbet är inte inkörd ännu":o Jag blir generad bara jag ska försöka tänka ut senariot - men en alltför stor andel av de andra 49%:en uttrycker sig faktiskt så plumpt :eek: Ja, ja vet: inte alla män...).

Jag borde börja spela in folk och göra ett blandband som jag kan posta varje gång forumets kränkta vita män börjar orera om sin otroliga utsatthet. Eller när någon ifrågasätter behovet av att kalla sig feminist och märka ord.

Fast om inspelningarna ska vara lagliga måste jag ge mig in i konversationerna :yuck:
Kan du inte spela in och så frågar du bara vad klockan är? :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka