Jag stör mig orimligt mycket på att jag inte hittar den nya "vad gör vi" tråden. Såg att den gamla var låst.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
http://www.bukefalos.com/threads/vad-i-hela-friden-gor-vi-del-gud-vet.1425339/page-19#post-17817759Jag stör mig orimligt mycket på att jag inte hittar den nya "vad gör vi" tråden. Såg att den gamla var låst.
Folk som inte håller mobilen intill örat utan håller den framför ansiktet och pratar i den som en walkie-talkie. Ibland med högtalaren på och ibland inte. Detta är alltså ute bland folk, på köpcenter, i skola osv. Sker för ofta för att man ska kunna dra slutsatsen att telefonen är trasig.
JAAA, just det där, varför gör folk så? Speciellt när de håller i telefonen som om den var en smörgås som de håller på att äta upp
Jag började göra så när skärmen på min mobil inte släktes automatiskt, när jag hade den mot örat hände det ganska ofta att jag lade på med kinden. Kan vara något liknande för resten som gör så...JAAA, just det där, varför gör folk så? Speciellt när de håller i telefonen som om den var en smörgås som de håller på att äta upp
Folk som inte håller mobilen intill örat utan håller den framför ansiktet och pratar i den som en walkie-talkie. Ibland med högtalaren på och ibland inte. Detta är alltså ute bland folk, på köpcenter, i skola osv. Sker för ofta för att man ska kunna dra slutsatsen att telefonen är trasig.
Jamen jag försökte men jag orkade inte, FÖRLÅT! (OK, jag vet, man kan sänka motståndet, men jag ville inte vara en mes...)Folk som inte trampar i takt på spinningen.
Blev visst taggad i tråden, fattar inte hur den kunde försvinna för mig bara.
Jag tror att det växer så, han hade likadant förra året när han anlade skägg då med.Men såååå kan han ju inte gööööra!
Folk som stör sig så orimligt mycket på Unionens mensplaining kampanj. "det är minsann inte alla män..." "och all womansplaining då..." "missvisande och larvigt..." och så vidare i all oändlighet. Jag vill bara slå varenda jävel i huvudet oavsett om det är man eller kvinna som påstår att det faktiskt inte är ett problem.
Ja men eller hur! Det verkar lysa igenom nått guldkorn i kommentarerna men det mesta är "jag har minsann aldrig upplev nått"-kvinnor "kvinnor kan faktiskt också mansplaina"-män typ Jag tycker kampanjen är bra och nyskapande! Och verkar tyvärr behövas.Visar utmärkt varför den behövs. Byggnads hade någon drive om trakasserier på arbetsplatserna och det var samma dravel där.
Med en fantastisk person från Byggnads som tålmodigt bemötte alla dumheter
Kan du inte spela in och så frågar du bara vad klockan är?Jag stör mig bara på rimliga saker.
Jag har lyssnat jättemycket på random människor när jag åker kommunalt, sitter och fikar etc. Alla dessa män som använder grova nedsättande termer för kvinnor i vad som borde vara helt vanliga konversationer om vardagliga situationer. Det finns liksom inget skäl att tala om f****r (kvinnor i allmänhet), små luder (=kvinnor/flickor under 20) och kärringar, sur-f**or etc (kvinnor över 20).
Det är minst fyra-fem män om dagen som uttrycker sig på det sättet. Och det är som om ingen - inte ens de själva - kontemplerar hur de talar. Jag hör ytterst sällan kvinnor uttrycka sig lika vulgärt (Liksom "jag är sen för det kom en häng-pung och fixade läckan i badrumet" eller "den nya lill-kuken på jobbet är inte inkörd ännu" Jag blir generad bara jag ska försöka tänka ut senariot - men en alltför stor andel av de andra 49%:en uttrycker sig faktiskt så plumpt Ja, ja vet: inte alla män...).
Jag borde börja spela in folk och göra ett blandband som jag kan posta varje gång forumets kränkta vita män börjar orera om sin otroliga utsatthet. Eller när någon ifrågasätter behovet av att kalla sig feminist och märka ord.
Fast om inspelningarna ska vara lagliga måste jag ge mig in i konversationerna