Jag blir arg på det mesta i trafiken. Jag är en allmänt irriterad bilförare helt enkelt (och 80% av alla andra borde inte få vistas i trafiken)
Det finns en person i min närhet som gör att jag ser svart så fort jag ser/hör/hör talas om denne. Jag har blockat personen överallt så jag slipper se vad denne skriver. Jag kan inte hjälpa det, avskyn är så hög så pulsen går upp bara jag tänker på personen.
Folk som är försenade när vi ska iväg på något. Om man ska samåka till en kurs, eller ska iväg på hästträning. Jag vill inte behöva bli stressad för att någon annan är seg.
Om jag är vansinnigt sugen på EN sak. Jag överlägger med mig själv om jag ska orka åka till affären för bara den saken och till slut ger jag upp. I affären är just DEN saken slut. Det gör att jag dör lite inombords.
Det är tur jag inte jobbar inom service för:
Folk som inte orkar ställa korgen i korghållaren när de handlat. De som lämnar den på den där plattan man ställer dom på när man ska plocka ur varorna. Sånt gör mig vansinnig.
Eller folk på t.ex. MAX som bär sin bricka till sopstationen, men sen ställer den fulla brickan ovanpå och går därifrån.
Folk som lägger saker överallt i affären för att de ångrat sig stör jag mig också på. Främst när det är saker som blir dåligt. Man kan hitta en ananas bland böckerna, fryst fisk bland chipsen, knäckebröd i frysen.
Samma med folk som lägger saker på fel ställe. Om det finns fack för olika storlek, eller modeller och folk bara slänger tillbaka sakerna hursomhelst. Då får ju den som kommer efter stå och rota igenom hela jäkla hyllan sen i sin jakt på rätt grej.
Åh kom på en till:
Äckligt morgonpigga människor. Såna som är sådär hurtiga och spralliga, redo för en ny dag. Jag vill helst skjuta mig själv varje morgon och mitt morgonhumör är som en drake med pms ungefär. Pigga människor som vill prata för tidigt gör att jag börjar planera att förgifta deras kaffe.