Jag blir så arg på folk som säger en sak och gör en annan.
Alla dessa kändisar som i ena ögonblicket talar om miljön och gör en stor sak av att vara med på Earth Hour... för att i nästa ögonblick ha klippkort på flyget till New York eller tala sig varm om flygplan/båtar/rallybilar som hobby. (Så ni har gjort ert genom att predika för oss?
News Flash: vi har redan hört om klimathotet)
Eller Kända fotografer som i ena sekunden talar om alvaret i klimathotet och i andra sekunden är reseledare på "exklusiva" resor till Långtbortistan. (Mina kollegor har en intressant teori om att om folk reser till Arktis och ser hur illa det är, så kommer de att ta hänsyn sedan. Men reser sex miljarder människor till Arktis så lär det inte bli mycket sedan. Eller finns det något slags elit, som ska komma hem från Arktis och Predika Sanningen för oss andra?)
Jag kan knappt läsa DN längre. På ena sidan skriver Karin Bojs om att vi nått vägsände i klimatfrågan och på nästa sida så återfinns resereportagen.
Skillnad på folk och folk gör mig också arg. T.ex. när man inte kan låta förbifarten i Stockholm gå via Lovön för då hamnar det i närheten av Världsarvet - men att låta den gå i dagen i Akalla där det bor en massa folk. Det går bra.