Saker man blir orimligt arg över

Jag blir arg på det mesta i trafiken. Jag är en allmänt irriterad bilförare helt enkelt (och 80% av alla andra borde inte få vistas i trafiken)
+1!!

Det finns en person i min närhet som gör att jag ser svart så fort jag ser/hör/hör talas om denne. Jag har blockat personen överallt så jag slipper se vad denne skriver. Jag kan inte hjälpa det, avskyn är så hög så pulsen går upp bara jag tänker på personen.
Jag har en kollega som jag känner precis likadant för.. :meh:

Skillnad på folk och folk gör mig också arg. T.ex. när man inte kan låta förbifarten i Stockholm gå via Lovön för då hamnar det i närheten av Världsarvet - men att låta den gå i dagen i Akalla där det bor en massa folk. Det går bra.

:confused: Förbifarten går i tunnel under Lovön med trafikplats på ön, och i tunnel förbi Akalla med trafikplats i slutet av Akalla. Är det några det är synd om är det väl villorna i Häggvik.

Men på tema trafik så stör jag mig något fruktansvärt på folk som inte kan hålla sig i rätt fil.

Det finns två filer, den ena ska strax svänga av och där är det kö. Då ska alla dessa idioter köra förbi kön i fel fil och sedan tränga sig in precis när svängfilen svänger av. För då blir det ju inte värre köer :rage:

:confused: Förbifarten går i tunnel under Lovön med trafikplats på ön, och i tunnel förbi Akalla med trafikplats i slutet av Akalla. Är det några det är synd om är det väl villorna i Häggvik.
Slutet på Akalla med trafikplatsen är inte direkt ödemarker. Människorna som bor där har fått nya fönster - som inte går att öppna

Jag blir så arg på folk som säger en sak och gör en annan.

Alla dessa kändisar som i ena ögonblicket talar om miljön och gör en stor sak av att vara med på Earth Hour... för att i nästa ögonblick ha klippkort på flyget till New York eller tala sig varm om flygplan/båtar/rallybilar som hobby. (Så ni har gjort ert genom att predika för oss?:rage: News Flash: vi har redan hört om klimathotet)

Eller Kända fotografer som i ena sekunden talar om alvaret i klimathotet och i andra sekunden är reseledare på "exklusiva" resor till Långtbortistan. (Mina kollegor har en intressant teori om att om folk reser till Arktis och ser hur illa det är, så kommer de att ta hänsyn sedan. Men reser sex miljarder människor till Arktis så lär det inte bli mycket sedan. Eller finns det något slags elit, som ska komma hem från Arktis och Predika Sanningen för oss andra?)

Jag kan knappt läsa DN längre. På ena sidan skriver Karin Bojs om att vi nått vägsände i klimatfrågan och på nästa sida så återfinns resereportagen.

Skillnad på folk och folk gör mig också arg. T.ex. när man inte kan låta förbifarten i Stockholm gå via Lovön för då hamnar det i närheten av Världsarvet - men att låta den gå i dagen i Akalla där det bor en massa folk. Det går bra.
Väl skrivet!

Jag tycker inte om det där med förbifarten alls. Jag tycker att det gott kan vara kö så Latmaskarna kan få lida av att köa lite för att de inte ids åka kollektivt. Förstår de som jobbar öde/är handikappade/behöver bil i jobbet men seriöst, alla kan ju ändå inte vara såna iom mängden bilar? Mycket svårt att tro det.

Slutet på Akalla med trafikplatsen är inte direkt ödemarker. Människorna som bor där har fått nya fönster - som inte går att öppna

Nej fast det är ju inte pga bullerstörda boende som vägen ska gå i tunnel förbi Lovön, så jämförelsen blir märklig. (Förresten, om de boende i Akalla redan har fått nya fönster så är det en framförhållning utan dess like av Trafikverket..)

Rent generellt är jag tudelad när det gäller förbifartens vara eller icke vara. Men lika generellt blir det väldigt märkligt om man inte ska kunna bygga en väg 220 meter från närmaste bostadshus, om man klarar gällande riktvärden.

Jag menar vadå, när man bestämmer en tid ser jag mer det som ett förslag. :angel:
Påminner mig om när jag var försenad en gång till min vän. Ringde för att meddela det och får till svar "Jag räknar alltid med att du kommer 15 min efter utsatt tid, så det är lugnt". Bra med förstående vänner! :up:

Och så lite exempel på vad som gör mig orimligt arg:

Bilister som kör 20-30 (eller mer) km/h lägre än vad man får, utan anledning. Gärna när det är fri sikt både framåt och åt sidorna. Varför liksom?!

Bilister som kör t.ex. 80 på en 80-väg och så dyker det upp en fartkamera och så blir det tvärstopp (!) och så kör de förbi i 30... Även mindre extrema bilister som sänker till 60-70 är irriterande.

När jag spelar datorspel och gubben inte gör vad jag vill, trots att jag tycker jag klickar både på rätt knapp och i rätt tid. Vilket jag uppenbart inte gör, men då är det fel på spelet såklart.

När jag hackar något och det flyger åt alla håll och kanter.

Bilister/mopedister som inte visar någon respekt när jag är ute och rider på vägen. Som istället för att visa hänsyn och vänta ett par minuter om jag visar tecken att sakta ner - drar på järnet och kör rally förbi oss.

Ryttare och cyklister som rider/cyklar i bredd och vägrar flytta sig. Gärna på krokigare vägar med noll sikt.

Folk som inte fäller ner toalettsitsen.

Senast ändrad:
Jag blir orimligt arg över hela körsbärstomater/andra små tomater i sallader. Jag vet att de kommer vara svåra att spetsa med gaffeln, så redan innan ökar pulsen. Men man måste ju göra ett försök. Först måste man hitta balanspunkten på skiten så den inte sprätter iväg åt något håll, sen ska man lyckas trycka gaffeln igenom skinnet på tomaten vilket oftast inte går och sen när hele tomatjäveln mer eller mindre ser ut som en skål och jag har koncentrerat mig i fem minuter för att få på skiten på gaffeln råkar man luta gaffeln lite åt något håll och tomaten skjuter iväg som en kanon och landar i andra änden av rummet.
Hemma serveras bara redan skurna körsbärstomater.

Medtraffikanter. Folk som kör om för att i nästa sekund svänga av. Folk som kör ut rätt framför en fast de har väjningsplikt. Ok gör så då men gasa för i helvete så du hinner undan.

Värsta av allt: folk som inte kan hålla en hastighet utan pendlar mellan snigel och vanlig fart. :mad:Kör man själv med cruiser är det så jäkla störande. Konstigt nog blir dennes fot alltid tyngst då man kör om.

Liknande trådar

Relationer Har skrivit här innan när tösens pappa lämnade mej under graviditeten, men minns inte om det var i nytt alias eller detta. Oavsett...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 601
Senast: Gry
·
J
Övr. Hund hej! Såhär ligger det till: Vi har en schäferhane på 3,5 år, vi har något år nu pratat om att skaff en hund till, men det har...
Svar
13
· Visningar
1 143
Senast: Duvan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama