Säker handel på över internet.?

polly p

Trådstartare
Hej!
Kommer inte på någon bra rubrik men..
Om man tex ska köpa en sadel av privatperson som behöver skickas och som betingar ett lite högre belopp hur gör man för en säker affär?
Jag har ju köpt och sålt en del men använde då Blocket paketet.
Vet inte om det finns kvar?
 
Blocket paket finns fortfarande kvar, i ett par olika varianter dessutom.

Annars kan man skicka med postförskott.

Du har ju också Bussgods med Efterkrav, där man betalar varan när den hämtas ut på Bussgods.
 
Fast blocketpaket kan väl bara användas om man har en annons på blocket och går med på bynks avtal?
Postförskott finns kvar men inte till privat personer. Eller ja, man måste ha bank lr plusgiro för att kunna använda deras tjänst.

Det enda som verkat finnas kvar, är Bussgods efterkrav, men dom verkar ha dåligt med ombud...

Har letat som en galning senaste tiden efter ett bra alternativ till blocket paket som är fristående (dvs att man kan använda utan att behöva skapa konto lr lägga ut ytterligare en annons hos tredje part) men utan framgång..
Verkar inte finns kvar hos något transport företag, iaf inte som har tillräckligt bra täckning över landet.
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 059
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
74 878
Senast: Jeps
·
Övr. Hund Hej! Jag ska ta emot en omplacerings hund men först ska jag få möjlighet till en prövotid. Ägaren vill inte kunna ta tillbaka hunden...
2
Svar
21
· Visningar
2 393
Senast: Migo
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 159

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp