Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Försökte efter jag ramlat av sitta upp igen på hästen. Det gjorde ont som satan när jag försökte ta mig upp och ta i i stigbygeln och jag gled ner igen. Försökte två gånger till och skrek av smärta. Vid tredje försöket svimmade jag. Blev ambulans och på röntgen visade det sig att bäckenet hade spruckit i två delar rakt över. Inte konstigt att det gjorde ont kunde kanske nöjt med mig med ett försök....
18 år. Gick ensam hem från krogen. 5km, 10 cm klackar och det hällregnade hade vatten ovanför klacken bitvis. Hade även det goda omdömet att svära åt de otroligt korkade poliserna som körde förbi UTAN att stanna och fråga om jag ville ha skjuts. Ensam tjej i mörkret liksom hur tänkte de?!
Jösses vilken rutt men ja det finns galet mycket småvägar häromkringVåga vägra karta o gps. Borde väl liksom funka att köra i rätt väderstreck. 2 timmar till Ullared från Svenljunga...ska ta ungefär 45 min. Jag var inte alls bekant med området. Tänker sen att det fanns en annan rutt hem som jag åkt med syrran 18 år tidigare. Ullared till Skövde...4,5 timmar. Gu va mycket småvägar det finns. När jag väl tagit mig till Borås så kollade jag faktiskt kartan. Lyckas ändå hamna i Ulricehamn. Var inte det jag tänkt mig. Men då kunde jag faktiskt vägen hem sedan.
"Om jag tar sats så kan jag köra igenom snödrivan".
Jag har gjort tvärtom och det gick inte bra det heller om det är någon tröst."Äsch, Google Maps vet inte vad de pratar om. Jag kör rakt fram här istället, jag vet ju var jag ska!"
... och det var så det gick till när Mineur en dag fick köra på en pytteliten grusväg i typ en halvtimme någonstans mellan Hörby och Kristianstad istället för att glida fram på E22:an, vilket hade effekten att hon blev 20 minuter sen till destinationen.
På liknande tema, ”Om jag tar sats klarar jag av att hoppa över den här bäcken.”"Om jag tar sats så kan jag köra igenom snödrivan".