Sällskapsspel till 3-åring

Timsetim

Trådstartare
Ska ut och leta senare i veckan, men det hade ju varit lättare att veta vad jag ska leta efter och inte bara gå efter åldersgränsen.

Vad för spel går hem hos en 3-åring?

Memory hade han redan!

Tack! :bow:

/Timsetim
 
Sv: Sällskapsspel till 3-åring

Vi har ett fiskespel, småplastfiskar som gapar om du förstår hur jag menar... Och så ska man fiska upp dem med ett spö, det fungerar till en treåring utan problem, våran snart två åring är väldigt facinerad och lyckas ibland...
 
Sv: Sällskapsspel till 3-åring

Vi har ett fiskespel, småplastfiskar som gapar om du förstår hur jag menar... Och så ska man fiska upp dem med ett spö, det fungerar till en treåring utan problem, våran snart två åring är väldigt facinerad och lyckas ibland...

Jag vet precis vilket du menar!! Tack!

/Timsetim
 
Sv: Sällskapsspel till 3-åring

Vi har ett fiskespel, småplastfiskar som gapar om du förstår hur jag menar... Och så ska man fiska upp dem med ett spö, det fungerar till en treåring utan problem, våran snart två åring är väldigt facinerad och lyckas ibland...

Kan bara hålla med. Min 2, 5å åring har ett sånt spel med 50 fiskar och han älskar det. Ett bra spel tycker jag :angel:
 
Sv: Sällskapsspel till 3-åring

Det där (kommer inte ihåg vad det heter nu....:o Hjälp mig nån!!) med träpluttar i olika färger som man ska lägga på en bricka med en bild på. Man slår tärningen och får man gul så lägger man en gul plupp på det gula fältet på sin bricka. Det är fina bilder i grundfärgerna+orange och rosa. Det finns fyra brickor, så spelar man två kan man ha två var och så kan man vara fyra st med!!

Inte så många moment, övar turtagning, färger och att slå tärning!!
 
Sv: Sällskapsspel till 3-åring

min dotter som är 3,5år hittade ett spel på loppis, VEM BLIR PRINSESSA....:rofl::rofl: men hon är ju en tjej, men vad roligt hon tycker det är att spela det, mindre road är nog hennes pappa när han spelar med henne och får ha en massa smycken och örhängen på sig....:rofl::rofl::rofl:
Men även lillebror som snart är 2 vill gärna vara med...
 
Sv: Sällskapsspel till 3-åring

*svarar alla*

Tack för alla förslag!

Ska kolla närmre på det dära fiskspelet! Och Quips, hette det så?

Att komma med ett prinsess spel hade varit roligt! :D

Kom gärna med fler förslag!

/Timsetim
 
Sv: Sällskapsspel till 3-åring

Vi har ett fiskespel, småplastfiskar som gapar om du förstår hur jag menar... Och så ska man fiska upp dem med ett spö, det fungerar till en treåring utan problem, våran snart två åring är väldigt facinerad och lyckas ibland...

Så hade jag då bestämt mig för detta.

Mamman tyckte det skulle vara ett spel med lite fart i. Vilket jag tyckte passade in på detta.

Kan jag hitta det någonstans?? :crazy:

Usch så sur jag blir!

/Timsetim
 
Sv: Sällskapsspel till 3-åring

Hm jag hittade det jag köpte på Zetterlunds leksaker i Västerås...
Men jag ska kolla på det vi har om det står något märke på det!
 
Sv: Sällskapsspel till 3-åring

mina brorssöners absoluta favoritspel har varit (och är fortfarande tror jag fast den äldsta är snart 9) Ville, tror det heter så.
Är iaf en hund i tyg och alla spelare har varsin hundkoja och så ska man gå runt med tyghunden och så. Enkelt och roande för barnen :)
 
Sv: Sällskapsspel till 3-åring

Det är ett bra spel om man har föräldrar som inte är lättstressade... vi har numera kasserat vårat, TROTS att barnen älskade det.
För att höra det där FRUKTANSVÄRDA ljudet när fiskarna åker runt och slår i munnarna... DET driver i alla fall oss till vansinneskanten, gärna glömmer de att stänga av det också när de går därifrån... :smirk:

Den andra spelet som tipsades om har vi som Bamse spel, jättekul, lagomt, och dessutom får de lära sig att räkna till 4 (det ska ju vara 4 i rad), antar att det är sådant ni menar.
 
Sv: Sällskapsspel till 3-åring

Det är ett bra spel om man har föräldrar som inte är lättstressade... vi har numera kasserat vårat, TROTS att barnen älskade det.
För att höra det där FRUKTANSVÄRDA ljudet när fiskarna åker runt och slår i munnarna... DET driver i alla fall oss till vansinneskanten, gärna glömmer de att stänga av det också när de går därifrån... :smirk:

:rofl::rofl: Kan mycket väl förstå det!!!!!!!!!!!!!

Den andra spelet som tipsades om har vi som Bamse spel, jättekul, lagomt, och dessutom får de lära sig att räkna till 4 (det ska ju vara 4 i rad), antar att det är sådant ni menar.

Eftersom jag inte hittade fiskspelet så blev det två brädspel. Ett där man skulle slå med tärning och få fyra i rad och ett annat där man också slog tärning och så skulle man få flest spöken in i spökhuset!!

Tror de blev nöjda! :)

/Timsetim
 
Sv: Sällskapsspel till 3-åring

Hm jag hittade det jag köpte på Zetterlunds leksaker i Västerås...
Men jag ska kolla på det vi har om det står något märke på det!

Det får du gärna göra!! Bra att veta till en annan gång! :)

Västerås blir liiiiite långt att åka till! ;)

/Timsetim
 

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
1 725
Småbarn Hur lärde du dig att simma? Fick du någon simundervisning i skolan, eller genom kommunen, privat? Hur har du gjort med dina barn, lärt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 627
Senast: Lingon
·
Gravid - 1år Hjälp mig. Ge mig pepp. Slå mig i huvudet. Jag har precis plussat med barn nr 3 helt oplanerat :crazy: Har en 7-åring och en 3-åring och...
2 3
Svar
58
· Visningar
7 437
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 360

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp