Säker hästhållning?

Har faktiskt aldrig varit med om att hästar sprängt staketet på andra ställen än vid grinden och då ryker ju handtagen även om tråden är "för stark". Har nästan heller aldrig varit med om skador orsakade av staket om det inte vart dålig kräm på elen, hagen liten och/eller tråden varit slak.
 
Jag som har en häst som gärna kliar sig mot väggar har uppskattat betongväggar eftersom jag flera gånger varit orolig för att hästen ska knäcka träväggen.
Hon har också sparkat i träväggar men aldrig när hon haft betongvägg.
 
Man kan anta att TS kanske inte gillar betongväggar för att hästen sparkat sönder sig på en sådan. Men, faktum kvarstår ju egentligen.....den höll för en spark och det är det den ska göra.

Sparken är ju inte väggens fel, så att säga.
 
En stor säkerhetsrisk som jag ofta ser i stall är krokar och vad som hänger på krokarna där hästar passerar och/eller står uppbundna för skötsel.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har en ponny som heter Presto som jag kör häst och vagn med, både hon och jag älskar det. Sedan bestämde jag mig för att ha hästarna...
2
Svar
33
· Visningar
4 244
Senast: MM
·
Hästvård Ska göra en lång historia kort men igår sprang en av mina hästar rakt igenom staketet och fick 1000 amå sår och slet av halva...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 014
Senast: mimus
·
Hästvård Min häst gick omkull i hagen i förrgår och dammade rakt igenom staketet så två stolpar går av. På något vis skär han sig strax under...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
21 034
Senast: Messy
·
Hästmänniskan Hjälp mig bollar lite idéer ang stallen. Trivs just nu utmärkt och hade inte tanken på att flytta tills en kompis hade hittat ett stall...
Svar
4
· Visningar
1 470
Senast: Svamlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp