tåsträckarsenan NÄSTAN av .. vad göra ?

Sv: tåsträckarsenan NÄSTAN av .. vad göra ?

Problemet är ju att stoet väver och börjar box vandra ...självklart så får hon stå inne om de är det som krävs inget snack om saken . Det är 4 hästar till men dom går på lösdrift och dom duger för inte för honom ... den 34 åriga shettisen står gärna där men de duger inte russet duger inte heller och D ponnyn bråkar han bara med. Nordsvensken klarar inte av o stå på box ... vilka problem man har ibland :(
 
Sv: tåsträckarsenan NÄSTAN av .. vad göra ?

Ja jag förstår som sagt jobbigheten ..

Att stoet väver hade jag ändå sett som sekundärt problem även om det är jobbigt , om hon hjälper att hålla din andra hästen akut skada lugn i 11 dagar .
 
Sv: tåsträckarsenan NÄSTAN av .. vad göra ?

Min häst fick en senskada, då i stort sett hela tåsträckaren gick av. Veterinär som var ute först bedömde att senan inte var skadad, men efter någon dag vek sig kotan och vi åkte direkt till klinik. Hon var inte halt för övrigt. På klinik opererades hon. Hon hade sedan boxvila i sex månader totalt. Skadan är idag helt utläkt, endast ett ärr finns kvar som " minne".

Ska tillägga att det var en väldig massa bandageomläggning under lång tid. Dels pg såret i början, men ännu längre för att stödja benet/senan.
 
Senast ändrad:
Sv: tåsträckarsenan NÄSTAN av .. vad göra ?

Ska tillägga att det var en väldig massa bandageomläggning under lång tid. Dels pg såret i början, men ännu längre för att stödja benet/senan.

Jo exakt en hel del bandage just nu så kommer veterinären ut var 3 dag och byter bandage/skena och kollar över alla sår .

Jag försöker aktivera båda hästarna så myckrt som möjligt mockar ca 3 gånger om dagen åt dom en gång på morgonen vid 3 tiden sen vid 9 ungefär ,höjd punkten för båda hästarna är nog när jag slänger ner halm från rundbalen uppe på loftet samt går de år ca 1 stor rundbal ensilage i veckan fri tillgång i boxen fyller på med ca 20 kilo 2 gånger om dagen sammanlagt får dom 40 kilo om dagen nästan . Hästen som är skadad börjar trotts de falla ur :( han får även massa lucern och 3 kg korn om dagen + 2 dl olja till varje mål ...
 
Sv: tåsträckarsenan NÄSTAN av .. vad göra ?

Min Vet. har sagt att det enda som ger ett hållbart stöd på en häst är gips.
Jag hoppas att det löser sig med allt
 
Sv: tåsträckarsenan NÄSTAN av .. vad göra ?

Min Vet. har sagt att det enda som ger ett hållbart stöd på en häst är gips.
Jag hoppas att det löser sig med allt

Jo han har gips på baksidan av benet så de är omöjligt att kota men inte gips runt hela därav kallar jag det skena :)
 
Sv: tåsträckarsenan NÄSTAN av .. vad göra ?

Fast för att skenan ska funka måste den ha mothåll på framsidan- gips runt om.:)
 
Sv: tåsträckarsenan NÄSTAN av .. vad göra ?

Nej, nej de var i början av tråden de kom upp. Nej det är inte förbjudet att använda taggtråd. De lagen är borttagen. Man får använda och sätta upp nytt taggtråd.


Tyvärr men så är det :s
 
Sv: tåsträckarsenan NÄSTAN av .. vad göra ?

Ska tilläggas att man fortfarande inte sätta på el på taggtråd, den lagen står kvar.
 
Sv: tåsträckarsenan NÄSTAN av .. vad göra ?

Fast för att skenan ska funka måste den ha mothåll på framsidan- gips runt om.:)

Nej för den sitter på baksidan av benet ända ner till golvet så de tar stopp när han försöker böja hoven =de e omöjligt att kota över
 
Sv: tåsträckarsenan NÄSTAN av .. vad göra ?

Nej men det vet väl alla ? Förstår inte varför det öht diskuteras i denna tråd , ts har aldrig öht varit utsatt för taggtråd. Öht ...
 
Sv: tåsträckarsenan NÄSTAN av .. vad göra ?

Nej inte TS men andra i början av tråden. *Kunde inte låta bli* Ville bara informera om vad lagen säger i dagsläget.

Men jag ber om tusen gånger om ursäkt att jag tog upp det här (igen) Dumt av mig! :)
 
Sv: tåsträckarsenan NÄSTAN av .. vad göra ?

KL

TS: Du har fatt manga bra rad... och forlat att jag trycker pa det har - men sag at hundagaren att anmala till sitt forsakringsbolag pronto. Det ar inget personligt, utan det ar sa det ska ga till.

Sok i bukefalos hund, det finns en hel del tradar gallande det med en massa matnyttiga lankar.

fanken sa fult att forsoka ducka sitt j-vla ansvar pa detta satt! Inte ska du ta den ekonomiska smallen nar det ar hundagaren som brustit!

usch sa ilsk jag blir..!
 
Sv: tåsträckarsenan NÄSTAN av .. vad göra ?

KL

TS: Du har fatt manga bra rad... och forlat att jag trycker pa det har - men sag at hundagaren att anmala till sitt forsakringsbolag pronto. Det ar inget personligt, utan det ar sa det ska ga till.

Sok i bukefalos hund, det finns en hel del tradar gallande det med en massa matnyttiga lankar.

fanken sa fult att forsoka ducka sitt j-vla ansvar pa detta satt! Inte ska du ta den ekonomiska smallen nar det ar hundagaren som brustit!

usch sa ilsk jag blir..!

jag ska försöka prata med honom idag ! De är ingen fara att ni trycker på det kan behövas för en sån liten fegis som mig !
 
Sv: tåsträckarsenan NÄSTAN av .. vad göra ?

Nej, nej de var i början av tråden de kom upp. Nej det är inte förbjudet att använda taggtråd. De lagen är borttagen. Man får använda och sätta upp nytt taggtråd.


Tyvärr men så är det :s

Källa på det?
Så vitt jag ser det så kvarstår föreskriften (för det var en föreskrift, inte lag) att taggtrådsstängsel inte får användas alls till häst(hagar) from 1/1 2010. Så gärna en källa på att det skulle ha varit borttagen?
 
Sv: tåsträckarsenan NÄSTAN av .. vad göra ?

Kan ni sluta diskutera om taggtråds stängsel som inte hör hemma i den här tråden ...
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
1 818
Senast: animalasia
·
Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
391
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 845
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 008

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp